Gå til innhold

Skatt

Gjest Hva gjør jeg da?

Anbefalte innlegg

Gjest Hva gjør jeg da?
Skrevet

Jeg har ikke fått skattepapirene mine ennå! Hva kommer det av? Har kun fått sånn "til husstanden"-greier, men ikke noe eget med mitt navn.

Skrevet

Ta det heeeelt med ro, mange som ikke har fått dette ennå.

Skrevet

Jeg fikk dagen før min mann, enda vi begge skatter til samme kommune/har samme etternavn..snodig :) Kommer nok snart :)

Skrevet

Da bare venter du litt til. ;)

Akkurat som jeg skulle sagt det selv! :-)

OG akkurat slik som jeg SKAL gjørde det selv, for her har fortsatt ikke selvangivelsen ankommet! ;-)

Skrevet

Akkurat som jeg skulle sagt det selv! :-)

OG akkurat slik som jeg SKAL gjørde det selv, for her har fortsatt ikke selvangivelsen ankommet! ;-)

Jeg fikk min igår, så da kommer nok din idag.

Får igjen ca. 10000 forresten.

* gliser fornøyd *

Gjest engel 49+
Skrevet

Har ikke fått min.

Uansett tør jeg ikke åpne den før etter noen dager.....

:|

Gjest Grumpy
Skrevet

* gliser fornøyd *

Skjønner ikke hva som er så stas med å få igjen mye på skatten. Det betyr jo bare at man har hatt for høyt skattetrekk året før, og burde justert dette. Det er jo ikke Lotto-penger vi snakker om her...

Hvis man bevisst har valgt høyt trekk som en form for sparing stiller det seg annerledes, selvsagt.

Skrevet

Skjønner ikke hva som er så stas med å få igjen mye på skatten. Det betyr jo bare at man har hatt for høyt skattetrekk året før, og burde justert dette. Det er jo ikke Lotto-penger vi snakker om her...

Hvis man bevisst har valgt høyt trekk som en form for sparing stiller det seg annerledes, selvsagt.

Jeg syns det er stor forskjell å få 1000,- kr mer utbetalt i mnd enn 12000,- på en gang.

Skrevet

Men folk blir sure når de må betale restskatt, ikke sant? Fordi de har sett på netto utbetaling hver måned som "sitt" og brukt alt sammen, og derfor blir restskatten en uforutsett utgift.

Motsatt blir det med tilgodebeløp: Man VET jo at da har vært ens egne penger, men man har ikke "regnet med dem", og da føles det nesten som om man har fått noe gratis! :-)

Skrevet

* gliser fornøyd *

*krysser fingrene*

Jeg har regnet litt med omtrentlige tall, og kommet til at jeg burde få tilbake ca 7 000 kr, så det blir artig å se om det stemmer. :-)

Gjest Grumpy
Skrevet

Jeg syns det er stor forskjell å få 1000,- kr mer utbetalt i mnd enn 12000,- på en gang.

Ja, og da er det jo greit, hvis man vet hvor man ligger og velger det selv. At mange blir like overrasket hvert år over enten stor baksmell eller mye tilbake vitner jo om lite bevissthet til og kontroll over egen økonomi.

skorpionfisken
Skrevet

Har ikke fått min.

Uansett tør jeg ikke åpne den før etter noen dager.....

:|

Tror du den forandrer seg dersom du venter noen dager med å åpne den?

c",)

Skrevet

Og det er akkurat det jeg har gjort.

Skrevet

Tror du den forandrer seg dersom du venter noen dager med å åpne den?

c",)

*iiik*

Smileyen min!

skorpionfisken
Skrevet

*iiik*

Smileyen min!

ouppps

hadde du pantent på den?

Jeg som synes den er så søt

(",>

blir liksom ikke samme sjarmen om man snur den andre veien.

c,")

Skrevet

ouppps

hadde du pantent på den?

Jeg som synes den er så søt

(",>

blir liksom ikke samme sjarmen om man snur den andre veien.

c,")

Neida, du kan få låne

den.

c",)

Jeg har også sett noen andre bruke den, men de har misforstått litt og fått den litt feil.

Skrevet

Ja, og da er det jo greit, hvis man vet hvor man ligger og velger det selv. At mange blir like overrasket hvert år over enten stor baksmell eller mye tilbake vitner jo om lite bevissthet til og kontroll over egen økonomi.

Enig i det.

Og så er det enkelte som ikke har skjønt sammenhengen mlm forskuddstrekk og endelig utlignet skatt også!

Som i denne historien:

For flere år siden snakken jeg og noen venninner sammen om skatteoppgjøret. Den ene fikk tilbake f. eks. 2 000, en annen 3 000, osv, men en hadde fått tilbake 10 000, og da la hun til med en selvtilfreds mine:

"Ja skattesystemet er til for å utnyttes - der er nå MIN mening!"

Akkurat som om det at hun fikk tilbake mye vare ensbetydende med lite skatt/kreative fradrag! *ha ha*

Det hører med til historien at jeg ikke hadde hjerte til å ta fra henne den store gleden hun følte, så jeg bare smilte! :-)

skorpionfisken
Skrevet

Neida, du kan få låne

den.

c",)

Jeg har også sett noen andre bruke den, men de har misforstått litt og fått den litt feil.

min siste i forrige innlegg ble jo litt feil da, den hadde fått bart :-)

c",) skulle det være, ikke c,")

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...