cecily Skrevet 6. april 2005 Skrevet 6. april 2005 ÅÅÅÅ!!! Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre til høsten. Studere eller ikke. Jeg føler meg ferdig som student, men har dessverre utdannet meg til noe jeg ikke får jobb som. Og etter to år med semirelevant jobb så krymper mulighetene. Jeg vet ikke hva jeg vil, eller ikke vil. Æsj! Og vi som ønsker oss barn og greier. Det er noe dritt er det! *mumle stygge ord* 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 6. april 2005 Skrevet 6. april 2005 Dersom du planlegger å bli gravid, bør du ihvertfall ikke studere. Det gjorde nemlig jeg da jeg var gravid med Lillemann, og 32.000,- er ikke mye å rope hurra for når det skal vare et helt år... 0 Siter
noami Skrevet 6. april 2005 Skrevet 6. april 2005 Tja, får du barn under studiene og har studielån samtidig så blir jo det omgjort til stipend iallefall opptil ett år etter fødselen ca...litt greit det der da.... men ang hva du skal gjøre til høsten... vet du hva du vil/skal studere og hva de konkrete mulighetene blir etter det da? trives du i din nåværende situasjon, evt hva med muligheter til å jobbe med noe helt annet til høsten enn det du gjør nå? (antar du ikke helt trives nå?) 0 Siter
noami Skrevet 6. april 2005 Skrevet 6. april 2005 Dersom du planlegger å bli gravid, bør du ihvertfall ikke studere. Det gjorde nemlig jeg da jeg var gravid med Lillemann, og 32.000,- er ikke mye å rope hurra for når det skal vare et helt år... Får man ikke studielånet samtidig da, som da blir omgjort til stipend? 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 6. april 2005 Skrevet 6. april 2005 Får man ikke studielånet samtidig da, som da blir omgjort til stipend? Mulig. Men jeg fikk ikke det. 0 Siter
cecily Skrevet 6. april 2005 Forfatter Skrevet 6. april 2005 Tja, får du barn under studiene og har studielån samtidig så blir jo det omgjort til stipend iallefall opptil ett år etter fødselen ca...litt greit det der da.... men ang hva du skal gjøre til høsten... vet du hva du vil/skal studere og hva de konkrete mulighetene blir etter det da? trives du i din nåværende situasjon, evt hva med muligheter til å jobbe med noe helt annet til høsten enn det du gjør nå? (antar du ikke helt trives nå?) Problemet er at jeg ikke aner hva jeg vil. Det er det mest frustrerende av alt. 0 Siter
bb71 Skrevet 6. april 2005 Skrevet 6. april 2005 Skrive liste over alt du kunne tenke deg å gjøre. Gå gjennom og vurder det hele. Skriv pluss/minus-skjema på det to-tre du syns er mest forlokkende. Eller hva med å jobbe på hagesenter? 0 Siter
cecily Skrevet 6. april 2005 Forfatter Skrevet 6. april 2005 Skrive liste over alt du kunne tenke deg å gjøre. Gå gjennom og vurder det hele. Skriv pluss/minus-skjema på det to-tre du syns er mest forlokkende. Eller hva med å jobbe på hagesenter? *snufse og nyse* Hagesenter er ikke tingen. Jeg vet en ting jeg kanskje kunne ha lyst til, men jeg vet ikke om jeg kommer inn eller om jeg orker så mange år til som student...men det er jo et valg for resten av livet det er snakk om her...så kanskje jeg skulle satse. Men først må jeg komme inn i tilfelle. 0 Siter
Nikki Skrevet 6. april 2005 Skrevet 6. april 2005 Mulig. Men jeg fikk ikke det. Da gikk du glipp av penger gitt.. Søkte vanlig studielån, sendte inn bekreftelse på at barnet var født, og dermed ble hele lånet gjort om til stipend. Gjaldt vel 49 uker eller noe sånt. 0 Siter
Tottlå Skrevet 6. april 2005 Skrevet 6. april 2005 Heia Cecily! hvorfor utdanner du deg ikke til noe innenfor det du arbeider med nå??? Dersom du liker det, øf cørs! Du har jo alt du trenger. Hopp i det! Det vil bli vanskeligere å starte utdanning etterhvert som årene går, vil jeg tro!!! 0 Siter
cecily Skrevet 6. april 2005 Forfatter Skrevet 6. april 2005 Heia Cecily! hvorfor utdanner du deg ikke til noe innenfor det du arbeider med nå??? Dersom du liker det, øf cørs! Du har jo alt du trenger. Hopp i det! Det vil bli vanskeligere å starte utdanning etterhvert som årene går, vil jeg tro!!! Fordi jeg ikke liker det såååå godt. Det er en jobb og ferdig med det. 0 Siter
noami Skrevet 6. april 2005 Skrevet 6. april 2005 Problemet er at jeg ikke aner hva jeg vil. Det er det mest frustrerende av alt. Skjønner :/ Vanskelig da, en for/mot liste er kanskje en grei ide som noen andre nevnte.. eller skriv ned hva du er flink til og liker, og se deretter om det finnes noen yrkesvalg som er tilnærmet/passer til dette? Er det noe du kan gjøre/studere deg til, som du også interesserer deg for sånn i fritiden/sånn ellers kanskje? Evt bare ta og finn en studieliste og se gjennom om det er noe interessant der... ? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.