Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen mulighet til å kunne ta kopi av passasjer i pdf dokumenter i det hele tatt?

skal gjengi nøyaktige sitater etc men må jo skrive av, jada er lat og vil helst bare ta copy & paste....

anyone?

Fortsetter under...

Gjest Grumpy
Skrevet

Joda det går fint, hvis det er Acrobat reader du har. Klikk på ikonet med en T på på verktøylinja (Text Select Tool), marker teksten og høyreklikk, velg Copy.

Skrevet

Joda det går fint, hvis det er Acrobat reader du har. Klikk på ikonet med en T på på verktøylinja (Text Select Tool), marker teksten og høyreklikk, velg Copy.

damn, så lett =) Takker & bukker!!! :)

Skrevet

Vet du om det går ann å highlighte passasjer i PDF også da?

dvs legge til gul linje/marker på viktige steder, da slipper jeg jo å kopiere over en del av tingene som er viktig å huske til neste gang liksom, hm?

Gjest Grumpy
Skrevet

Vet du om det går ann å highlighte passasjer i PDF også da?

dvs legge til gul linje/marker på viktige steder, da slipper jeg jo å kopiere over en del av tingene som er viktig å huske til neste gang liksom, hm?

Det vet jeg ikke, men antar at det ikke går... det vil jo innebære en redigering av pdf-dokumentet...?

Annonse

Skrevet

Det vet jeg ikke, men antar at det ikke går... det vil jo innebære en redigering av pdf-dokumentet...?

Hm jo...kunne vel forsåvidt bare kopiert hele dokumentet over til word og brukt highlighter der da..jaja uansett takker for hjelpen med sitat greiene iallefall :)

Gjest engel 49+
Skrevet

....til det du sa om redigering av pdf-dokumentet: er ikke det mulig??

(jeg pleier å gjøre slik du sa nemlig, text select tool osv..)

Skrevet

....til det du sa om redigering av pdf-dokumentet: er ikke det mulig??

(jeg pleier å gjøre slik du sa nemlig, text select tool osv..)

Har man Acrobat Reader har man færre muligheter, da det jo nettopp er en _reader_/viewer, ikke fullversjon av programmet. I Adobe Acrobat (Standard eller Professional) er det mulig å redigere pdf-filer. Dette er imidlertid programmer man må betale lisens for, i motsetning til Reader'en som er gratis.

Gjest engel 49+
Skrevet

Har man Acrobat Reader har man færre muligheter, da det jo nettopp er en _reader_/viewer, ikke fullversjon av programmet. I Adobe Acrobat (Standard eller Professional) er det mulig å redigere pdf-filer. Dette er imidlertid programmer man må betale lisens for, i motsetning til Reader'en som er gratis.

takk! ... "Reader"! seff!

:)

*tenker seg om før man spør*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...