Gå til innhold

Hvorfor heter det Nye Kripos?

SoriaMoria

Anbefalte innlegg

Jeg stusser alltid litt når det i nyhetene refereres til "Nye Kripos" - synes dette er et snodig navn på en offentlig instans. Som om jeg for å signalisere at jeg hadde endret meg skulle kalt meg Nye Soriamoria, liksom?

Men det er kanskje bare meg som stusser på dette navnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Morsk

"Nye" henspeiler seg forhåpentligvis på at det har skjedd en gjennomgripende og total utskiftning av hele etaten og dets arbeidsmetoder, slik at organet endelig skal tjene den funksjon som intensjonen alltid har vært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grumpy

Kripos (Kriminalpolitisentralen) ble nedlagt 010105 og erstattet av et nytt organ hvis fulle og hele navn er så langt at de ville brukt hele Dagsrevyen på det hvis de skulle bruke det. Men det heter altså Nye Kripos : http://www.nyekripos.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morsk

"Nye" henspeiler seg forhåpentligvis på at det har skjedd en gjennomgripende og total utskiftning av hele etaten og dets arbeidsmetoder, slik at organet endelig skal tjene den funksjon som intensjonen alltid har vært.

Forvekslet det i farten med SEFO som også har nytt navn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kripos (Kriminalpolitisentralen) ble nedlagt 010105 og erstattet av et nytt organ hvis fulle og hele navn er så langt at de ville brukt hele Dagsrevyen på det hvis de skulle bruke det. Men det heter altså Nye Kripos : http://www.nyekripos.no/

Ey! Takk :) Det er altså et "offisielt kallenavn" på sett og vis (istedet for "Den nasjonale enhet for bekjempelse av organisert og annen alvorlig kriminalitet", leser jeg)

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grumpy

Ey! Takk :) Det er altså et "offisielt kallenavn" på sett og vis (istedet for "Den nasjonale enhet for bekjempelse av organisert og annen alvorlig kriminalitet", leser jeg)

:o)

Jepp...snodig navn forresten...de mener tydeligvis at det fins kriminalitet som IKKE er alvorlig da, som resten av politiet steller med? Tror de har hatt det litt travelt der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spesialavdeling

Jepp...snodig navn forresten...de mener tydeligvis at det fins kriminalitet som IKKE er alvorlig da, som resten av politiet steller med? Tror de har hatt det litt travelt der...

Ærlig talt, det er da forskjell på kriminalitet. Om man nasker en lue i butikken, så er det kriminielt, men å drepe systematisk andre mennesker er da faktisk mye mer alvorlig!

Klart at de vil ha spesialutdannede politi til å etterforske vanskelige saker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grumpy

Ærlig talt, det er da forskjell på kriminalitet. Om man nasker en lue i butikken, så er det kriminielt, men å drepe systematisk andre mennesker er da faktisk mye mer alvorlig!

Klart at de vil ha spesialutdannede politi til å etterforske vanskelige saker!

hehe og du er kriminelt humørløs, skjønner jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...