Gå til innhold

Aldri lært å vaske? (ekstrem rengjøring)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dumpet aldeles utslitt ned foran tv'n i kveld og så ekstrem rengjøring - mora i familien påsto hun aldri hadde lært å vaske så huset så virkelig ikke ut! Jeg angret på at jeg spiste middag akkurat da...

Men hallo?! Hvor vanskelig er det å fylle vann i ei bøtte, ha i litt såpe og så bruke en klut eller svamp og VASKE litt??? Er det noe som må læres?

Gjest Persille
Skrevet

Utenfor min forståelse også.

Men på den andre siden er det jo folk som må læres å henge opp tøy, lukke skap, sette oppvask i maskinen, osv. Ting som vi andre bare gjør automatisk... Voksne da vel og merke, ikke barn - de trenger gjerne noen runder med instrukser :)

Gjest de erke så smarte vettu
Skrevet

Husker før i verden, da hadde NRK noe sånn "utdanningskanalen" eller noe slikt på tv. Husker du? Sånn seriøst sånn som tv var før.

Jeg antar at slike programmer som ekstrem rengjøring og opp-pussing er et ledd i utdanninga til den jevne amerikaner om dagen...

Skrevet

helt enig, ganske dumme programmer synes jeg..

Noen ganger har jeg lurt på om det finnes et manus:-) og at alt er skuespill.

Skrevet

Og ikke skjønner de at de burde være for flaue til å stille opp på tv.

Gjest rutangis netu
Skrevet

Jeg har aldri LÆRT å vaske jeg heller! Men en snapper jo opp litt her og der mens en vokser opp, fra nær familie, på skolen og ikke minst fra filmer og annet på TV. En må jo være dum hvis ikke noe synker inn!

Gjest papirtiger
Skrevet

Utenfor min forståelse også.

Men på den andre siden er det jo folk som må læres å henge opp tøy, lukke skap, sette oppvask i maskinen, osv. Ting som vi andre bare gjør automatisk... Voksne da vel og merke, ikke barn - de trenger gjerne noen runder med instrukser :)

"Men på den andre siden er det jo folk som må læres å henge opp tøy, lukke skap, sette oppvask i maskinen, osv. Ting som vi andre bare gjør automatisk"

Menn? ;) Kjæresten min lukker aldri skap... Men ellers er han godt oppdratt :)

Gjest Persille
Skrevet

"Men på den andre siden er det jo folk som må læres å henge opp tøy, lukke skap, sette oppvask i maskinen, osv. Ting som vi andre bare gjør automatisk"

Prøvde å være litt diplomatisk og ikke kjøre alle over en kam da :)

Skrevet

samt tenåringer;-) iallfall mine to!

Gjest Rusle
Skrevet

Har sett litt av dette programmet. Nei, ærlig talt, man trenger ikke å lære å ha det sånn noenlunde rent rundt seg. Jeg tror noen folk ser ikke skitten og ikke bryr de seg heller. Har truffet 2-3 stk av dem.

Skrevet

Det trengs vel ikke å læres _hvordan_ man gjør det, men det er åpenbart, dessverre, at enkelte må lære _at_ man skal gjøre det.

Jeg har sett et av de tidligere programmene i den serien, og jeg trodde at man her skulle lære disse folkene til å holde litt mer skikk på hjemmet sitt - få de til å "ta seg sammen" og gjøre det som må gjøres.

Men programmet handlet tydeligvis ikke om dét. Istedenfor fokus på hjelp til de sosiale kasusene som stilte opp i programmet så ble det fokusert desidert mest på at disse "fine" damene, med oppsatt hår, sminke, perlekjeder, drakter etc, skulle lukte på alt det ekle så de nesten brakk seg.

Så programmet burde heller ha hett noe sånn som "ekstrem lukting på ekle ting av fisefine damer".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...