Gå til innhold

4-hjuling til 11-åring.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nyttekjøring... det du beskriver er miljøkriminalitet. Og det staffes hardt! Pluss at det blir enda flere restriksjoner på både motorkjøretøyer, ferdsel i utmark og bruk av naturen.

har jeg skrevet noe om noen nyttekjøring? Hvorfor svarte du meg?

Gjest dumt og farlig
Skrevet

har jeg skrevet noe om noen nyttekjøring? Hvorfor svarte du meg?

Fordi noen i tråden bruker det som unskyldning. Motorisert ferdsel i utmark er kun lov ved nyttekjøring. Man må ha disp.

Den type kjøring du beskrev hører ikke under nyttekjøring. Og blir dere oppdaget, så svir det.

Kanskje enda litt mer dersom dere har fått disp til nyttekjøring, og misbruker denne.

Skrevet

Fordi noen i tråden bruker det som unskyldning. Motorisert ferdsel i utmark er kun lov ved nyttekjøring. Man må ha disp.

Den type kjøring du beskrev hører ikke under nyttekjøring. Og blir dere oppdaget, så svir det.

Kanskje enda litt mer dersom dere har fått disp til nyttekjøring, og misbruker denne.

Aner ikke hva de hadde ordnet jeg - vi var på hytta til fettern min - han driver med sånne ting. Moro var det likevel!

farlig? det var farligere å gå med ullsokker over gulvet og risikere å slå hue i peisen,om man datt.

ATV'en er så stabil at det er virkelig moro - dødmannsknapp er det jo også.

Skrevet

miljøkriminaltitet sa du? da var det sikkert ulovlig å fyre opp strømgeneratoren som ga tv-bilder i 3 timer også. den gikk på samme fluid som ATV'ene.

Han fettern min er en sånn Reodor Felgen-type - tror aldri han har spurt om lov til noe som helst - hehe, og 3 staute sønner har han også. kona kjører ATV på jobb.

Sånt morer meg.

Gjest dumt og farlig
Skrevet

Aner ikke hva de hadde ordnet jeg - vi var på hytta til fettern min - han driver med sånne ting. Moro var det likevel!

farlig? det var farligere å gå med ullsokker over gulvet og risikere å slå hue i peisen,om man datt.

ATV'en er så stabil at det er virkelig moro - dødmannsknapp er det jo også.

De er farlige nok. Det var en slik Ozzy nesten drepte seg på. På flatmark...

Skrevet

De er farlige nok. Det var en slik Ozzy nesten drepte seg på. På flatmark...

ozzy? Osborne? hehe - han er jo så dopa at det er farlig å ha han utenfor senga.

Gjest dumt og farlig
Skrevet

miljøkriminaltitet sa du? da var det sikkert ulovlig å fyre opp strømgeneratoren som ga tv-bilder i 3 timer også. den gikk på samme fluid som ATV'ene.

Han fettern min er en sånn Reodor Felgen-type - tror aldri han har spurt om lov til noe som helst - hehe, og 3 staute sønner har han også. kona kjører ATV på jobb.

Sånt morer meg.

Ja, men jeg vedder på at du sitter og forbanner snøskutere som peiser forbi i 130, når du sitter i solveggen?

Skrevet

Ja, men jeg vedder på at du sitter og forbanner snøskutere som peiser forbi i 130, når du sitter i solveggen?

Nei - for det hadde den andre fettern min! hehe

De eier hele fjellområdet der....:-)

Skrevet

Du det er 4-hjuling! ATV

Der aner jeg ikke hva reglene sier.

Men det som er sikkert er at norsk lovgivning og mange nordmenn er hysterisk engstlig for alt som inneholder en motor og hjul.

Selvfølgelig er trafikkulykker tragisk, og det er mye som kan og bør gjøres for å hindre slike ulykker ytterligere.

Bare så synd at så mange kobler vanlige trafikkulykker sammen med motorsport og motoriserte aktiviteter på lukkede områder.

Sammenliknet med mange andre "aksepteret" fritids- og sportsaktiviteter, så ligger skadefrekvensen for motorsport et godt stykke ned på lista....

Skrevet

ozzy? Osborne? hehe - han er jo så dopa at det er farlig å ha han utenfor senga.

he-he...et godt poeng.

Egentlig særdeles morsomt at noen bruker han som eksempel på hvordan det kan gå galt på et motorisert kjøretøy:-)))

Skrevet

Der aner jeg ikke hva reglene sier.

Men det som er sikkert er at norsk lovgivning og mange nordmenn er hysterisk engstlig for alt som inneholder en motor og hjul.

Selvfølgelig er trafikkulykker tragisk, og det er mye som kan og bør gjøres for å hindre slike ulykker ytterligere.

Bare så synd at så mange kobler vanlige trafikkulykker sammen med motorsport og motoriserte aktiviteter på lukkede områder.

Sammenliknet med mange andre "aksepteret" fritids- og sportsaktiviteter, så ligger skadefrekvensen for motorsport et godt stykke ned på lista....

Vi var ute en tur i går kveld - gubben og Plutten på hver sin sykkel - jeg på beina - Plutten setter utfor DEN bakken, full kontroll som hun alltid har - men vi holdt på å daue av skrekk, var ikke så redd da hun kjørte ATV.

Skrevet

Vi var ute en tur i går kveld - gubben og Plutten på hver sin sykkel - jeg på beina - Plutten setter utfor DEN bakken, full kontroll som hun alltid har - men vi holdt på å daue av skrekk, var ikke så redd da hun kjørte ATV.

Som jeg alltid har sagt - tråsykkel og hester - DET er skummelt det:-)

Skrevet

Som jeg alltid har sagt - tråsykkel og hester - DET er skummelt det:-)

Ja, hadde IKKE tørt å sette Plutten på en hest -men det er fordi jeg er redd dem sjøl.

Skrevet

Ja, hadde IKKE tørt å sette Plutten på en hest -men det er fordi jeg er redd dem sjøl.

Jeg var med på en ukes ridetur på fjellet for noen år siden (hadde aldri ridd før). Og etter det så drev jeg med litt ridning i et års tid (for det meste i skogen) på virkelig flotte hester.

Det var både spennende og gøy, men....jeg har drevet aktivt med både fallskjermhopping, paragliding, motorsykkel (roadracing), offroad-biking (tråsykkel) og litt annen motorisert morro på 4 hjul.

Og hesteridningen er desidert det mest risikofyllte jeg har vært med på!

Grunnen til at jeg sluttet var at min "mentor" ble skadet da hun falt av hesten når det løp ut i panikk for henne på en tur vi var på sammen. Varig men etter hodeskade.....

Jeg sluttet i utgangspunktet ikke fordi jeg ble skremt, men fordi det var hun som ordnet og organiserte all ridningen (hun hadde ridd siden hun var 8 år, og da hun ble skadet var hun 34). Og det var mindre gøy å holde på alene, for jeg var ikke i noe miljø - drev kun og red sammen med henne.

Nå - etter 5 år - er hun nesten helt restituert, men mangler fremdeles smak og lukt.

Og hun kunne fortelle meg om maaaange tilsvarende ulykker med andre som hun hadde kjent i miljøet gjennom årene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...