Gå til innhold

Gravid =( =)

bebiss

Anbefalte innlegg

Hei...

Huff huff.

Jeg har en kjæreste på 19 og blir 16 selv til sommeren. Etter mensen ikke kom etter en uke over tiden ble jeg redd, så jeg og kjæresten min reiste og kjøpte en test.. Den var positiv.

Første jeg gjorde var å fortelle det til mamma og pappa. De ble ikke sinte, men skuffet.. Det skjønner jeg jo. Men det var ikke planlagt! Jeg går jo på p piller..

De sa de støttet meg fullt ut og lovte å hjelpe meg på alle mulige måter. Jeg ble så utrolig glad for å høre det.. Betyr mye for meg.

Jeg både gruer og gleder meg. Valgt å beholde barnet. Veldig imot abort..

Jeg har hele tiden elsket barn, og elsker de nå også, men lurer på hvordan det blir å være mor i så ung alder.

Noen råd til meg gjennom denne tiden til fødselen?

Utrolig nervøs.. Blir rart å vise meg med gravid mage når jeg er så ung selv =)

Må jeg til doktoren nå snart, og hva skjer når jeg er der?

Noen andre som er ganske så unge som meg og gravide? Eller noe som har vært i denne situasjonen?

Tenk at lille meg har et lite barn inni meg.. Utrolig rart, men en god følelse også..

Håper på masse svar!

Kos og klem til de som vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Shira12

Gravid med p-piller??? Ta abort, du er alt for ung og har inigen ting å tilby et barn.

Kan faktisk bli gravid med p-piller, selv om det er sjelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

serendipity

Gravid med p-piller??? Ta abort, du er alt for ung og har inigen ting å tilby et barn.

Er du helt tom i skallen???? Det er det absolutt teiteste jeg har hørt på svært lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg :-)

Hei

Jeg vil gjerne gratulere deg jeg. :-)

Jeg skjønner at du er litt fortvilet og i villrede om hva du skal gjøre. Du har allerede fått støtte fra dine foreldre og de har sagt at de vil være der for deg hele veien.

Hva sier kjæresten din om dette?

Det du må huske på er at det er veldig mange gode støtteordninger for unge foreldre. Og det er ikke umulig å studere selv om man har barn, som mange tror. Mange studiesteder tilbyr til og med barnehageplass!! Jeg har selv veninner som fikk barn da de var veldig ung, og de har klart seg kjempe fint!!!!

Jeg foreslår at du tenker deg godt om før du tar et valg.Undersøk hvilke muligheter/støtteordninger du har rett på.

Lykke til hvertfall, og husk at det er ditt valg så ikke la deg presse til noe du ikke føler er riktig.

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du helt tom i skallen???? Det er det absolutt teiteste jeg har hørt på svært lenge.

Helt enig med deg!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes du er kjempetøff som tar dine egne valg!

Lykke til med svangeskap, fødsel og barnet, det går helt sikkert fint, og du vil ALDRI angre på barnet du fikk!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest håper å håper

Hva er det som feiler deg????

Du kan ikke komme å dømme folk...

Det er da hun som bestemmer....

Få deg ett liv!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest håper å håper

16 år er veldig ungt, men lykke til så veldi mye....

Du er heldi som kan få barn ihvertfall;)

Hilsen en som har prøvd en stund....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som feiler deg????

Du kan ikke komme å dømme folk...

Det er da hun som bestemmer....

Få deg ett liv!!!!!!

En 15-åring er et barn. Hvordan kan dere forsvare at barn får barn? Det fatter jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest håper å håper

En 15-åring er et barn. Hvordan kan dere forsvare at barn får barn? Det fatter jeg ikke.

Okei ja nå leste jeg riktig... Hun BLIR 16... Det var virkelig ikke meningen... Men da mener jeg selvfølgeli andre ting... Hun er jo ikke gammel nok for å ha lovlig sex en gang.... hmmm det liker jeg ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest håper å håper

Okei ja nå leste jeg riktig... Hun BLIR 16... Det var virkelig ikke meningen... Men da mener jeg selvfølgeli andre ting... Hun er jo ikke gammel nok for å ha lovlig sex en gang.... hmmm det liker jeg ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Bebiss" ber om råd, hun har gjort et valg og vil gjerne høre hvordan andre har klart seg i en slik situasjon. Hun skriver at hun har en god følelse og er glad får at hun skal ha barn, men er nervøs. Det hun da får tilbake fra f.eks. "all1" er at hun "har ingenting å tilby" et barn. Hva er det for noe tull?? Har du/dere ikke sett alle de som er litt eldre som har barn, men som ikke har noe å tilby et barn? Hvorfor har ikke en 16-åring noe å tilby et barn? Ja, hun er ung, men hun har familien bak seg og har fremdeles mulighet til å studere etc. Det blir ikke like lett som hvis hun ikke hadde blitt gravid, men sånn er det bare.

Ulovlig sex er en ting, men hun blir 16 om noen mnd og jeg tror ikke hun vokser så utrolig mye på de få mnd at det vil ha noe å si for om det er "greit eller ikke å bli gravid" før/etter fylte 16 år.

Nå har det skjedd og jeg mener vi bør støtte henne og ikke være bedre vitere med å fortelle henne at hun ikke er egnet som mor.

Jeg tok selv abort når jeg var 17 og jeg vet hva jeg snakker om!!

Hvis ikke dere har noe støttende å komme med så ikke knekk alle håp for henne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kutt nå ut tullpreiket, all1!

Nei, bebiss, du og din kjære er tøffe som står på! Og gratulerer så mye, dette går kjempebra!

Det eneste som er, er at dere er litt unge. Men det retter seg etter som årene går... *S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med magen c",)

Du er som du sier veldig ung, men det blir så bra som du gjør det til. Nå er du gravid og om ca 8 mnd har du fått en liten baby. Det er mange andre som har blitt gravide og fått barn som svært unge og det går helt fint med de fleste. Jeg vet om flere som har fått barn som tenåringer og de har alle fullført skole og utdannelse.

Det er bra du får støtte og hjelp fra foreldrene dine, for det vil du nok trenge. Jeg håper også at kjæresten din tar det som en mann og forholdet deres er sterkt nok. Men uansett så er jeg sikker på at du vil klare deg.

Hopp over på graviditetsforumet, der er det mange erfarne damer som kan svare på alle mulige spørsmål du har og kommer til å få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hysj på deg all1!

Det er mitt barn, mitt valg. Jeg har mye å tilby et barn jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke komme her å si at jeg SKAL ta abort fordi jeg er for ung. Jeg er ung i alder, men hodet, tankegangen og modenhet har også litt å si.. Skal nok klare å oppfostre barnet mitt + at jeg har masse støtte rundt meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...