Dory Skrevet 6. april 2005 Skrevet 6. april 2005 Hei! Tenkte at jeg skulle lage en taco rett, men ikke vanlig taco til Idol og Fredagskvelden:) Men har noen noe gode oppskrifter?? Vi er 2 pers. Tenkte noe ala nachochips, kjøttdeig osv i ovnen... Ett tips jeg har til andre som liker denne type mat, er mekskanske bønner. Det er bønner i en slags saus(hermetisk). Husker ikke hva de heter, men det er veldig godt:)) De har det på Ica og Rimi iallefall. Men tips motaes altså med takk, ang nacho/taco retter:)) vennlig hilsen, 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 6. april 2005 Skrevet 6. april 2005 Nachos 1 pk Nachos-chips 1 pk kjøttdeig 1 løk 1 pk tacokrydder 1 liten boks mais 1 boks hermetiske, hakka tomater 1 pk raspet ost Ha nacho-chips i en langpanne. Stek kjøttdeig og løk. Tilsett tacokrydder, mais og hermetiske tomater. Legg dette oppå chipsene. Strø osten over. Stek i 15 minutter på 200 grader. Server salat, eventuelt rømme/kesam, bønner, røde jalapenos og hva du ellers måtte ønske til. Kjempegodt! 0 Siter
Gjest ikke å-lå-le-lå-le Skrevet 6. april 2005 Skrevet 6. april 2005 Nachos 1 pk Nachos-chips 1 pk kjøttdeig 1 løk 1 pk tacokrydder 1 liten boks mais 1 boks hermetiske, hakka tomater 1 pk raspet ost Ha nacho-chips i en langpanne. Stek kjøttdeig og løk. Tilsett tacokrydder, mais og hermetiske tomater. Legg dette oppå chipsene. Strø osten over. Stek i 15 minutter på 200 grader. Server salat, eventuelt rømme/kesam, bønner, røde jalapenos og hva du ellers måtte ønske til. Kjempegodt! Du er dame for meg Chiengmy. Sikker på at vi ikke har møttes? Sku ønske jeg ble sammen med ei så flink kokke. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 6. april 2005 Skrevet 6. april 2005 Du er dame for meg Chiengmy. Sikker på at vi ikke har møttes? Sku ønske jeg ble sammen med ei så flink kokke. LOL Vil du ha ei utbrukt, halvgammel kjerring med gubbe og to unger så vel bekomme. Nei forresten ... Men oppskrifta på nachos kan du bare ta. :-)` 0 Siter
SoriaMoria Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Plukk en grilla kylling og bruk dette istedet for kjøttdeig. Nammenammmmm! 0 Siter
morsan Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Plukk en grilla kylling og bruk dette istedet for kjøttdeig. Nammenammmmm! Og hvis du ikke gidder å plukke en grilla kylling, så finnes det ferdig i biter. Tror det heter "salatkylling"! :-) Og hvis man i stedet bruker rå kyllingfilet, så kan man selv velge smakstilsetting når man steker den. 0 Siter
morsan Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Stek kjøttdeig/karbonadedeig m/ tacokrydder, bland oppi salsa og mais og evt annet som du måtte ønske (f.eks. jalapenos). Rull inn denne blandingen i tortillalomper og legg i smurt ildfast form (med skjøten ned). Strø revet ost over og gratiner. Spises med mer salsa, rømme og hakket purreløk, evt jalapenos hvis du ikke blandet det oppi retten. Det er også kjempegodt med refried beans og guacamole ved siden av. Tilleggstips som både kan brukes på denne retten og den som ChiengMai beskrev: Ha rømme på toppen av retten FØR du har på revet ost og gratinerer! Kjempegodt! :-) Guacamole kan du for eksempel lage slik (ikke kjøpt ferdigblandet - de smaker ofte ekkelt): Modne avovadoer, skjæres i to, ta ut steinen, ta ut kjøttet med en skje, mos med gaffel. Bland inn litt rømme og salsa, evt litt krydder, og noen dråper limesaft eller sitronsaft. Refried beans finnes ferdig på boks - klar til å varmes opp. Tips nr 2: Ha på elastisk bukse!! *ha ha* 0 Siter
morsan Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Nachos 1 pk Nachos-chips 1 pk kjøttdeig 1 løk 1 pk tacokrydder 1 liten boks mais 1 boks hermetiske, hakka tomater 1 pk raspet ost Ha nacho-chips i en langpanne. Stek kjøttdeig og løk. Tilsett tacokrydder, mais og hermetiske tomater. Legg dette oppå chipsene. Strø osten over. Stek i 15 minutter på 200 grader. Server salat, eventuelt rømme/kesam, bønner, røde jalapenos og hva du ellers måtte ønske til. Kjempegodt! Jeg har også gjort noe tilsvarende, og det er kjempegodt. Et tilleggstips: ha litt rømme på toppen av retten FØR du strør på ost og gratinerer! Kjempegodt! 0 Siter
Dory Skrevet 7. april 2005 Forfatter Skrevet 7. april 2005 Stek kjøttdeig/karbonadedeig m/ tacokrydder, bland oppi salsa og mais og evt annet som du måtte ønske (f.eks. jalapenos). Rull inn denne blandingen i tortillalomper og legg i smurt ildfast form (med skjøten ned). Strø revet ost over og gratiner. Spises med mer salsa, rømme og hakket purreløk, evt jalapenos hvis du ikke blandet det oppi retten. Det er også kjempegodt med refried beans og guacamole ved siden av. Tilleggstips som både kan brukes på denne retten og den som ChiengMai beskrev: Ha rømme på toppen av retten FØR du har på revet ost og gratinerer! Kjempegodt! :-) Guacamole kan du for eksempel lage slik (ikke kjøpt ferdigblandet - de smaker ofte ekkelt): Modne avovadoer, skjæres i to, ta ut steinen, ta ut kjøttet med en skje, mos med gaffel. Bland inn litt rømme og salsa, evt litt krydder, og noen dråper limesaft eller sitronsaft. Refried beans finnes ferdig på boks - klar til å varmes opp. Tips nr 2: Ha på elastisk bukse!! *ha ha* hehe, elatisk buske høres lurt ut:)) tusen takk, dette hørtes kjempe godt ut:) 0 Siter
Dory Skrevet 7. april 2005 Forfatter Skrevet 7. april 2005 Plukk en grilla kylling og bruk dette istedet for kjøttdeig. Nammenammmmm! Hmm, det hørtes godt ut ja! Tusen takk:)) 0 Siter
Dory Skrevet 7. april 2005 Forfatter Skrevet 7. april 2005 Nachos 1 pk Nachos-chips 1 pk kjøttdeig 1 løk 1 pk tacokrydder 1 liten boks mais 1 boks hermetiske, hakka tomater 1 pk raspet ost Ha nacho-chips i en langpanne. Stek kjøttdeig og løk. Tilsett tacokrydder, mais og hermetiske tomater. Legg dette oppå chipsene. Strø osten over. Stek i 15 minutter på 200 grader. Server salat, eventuelt rømme/kesam, bønner, røde jalapenos og hva du ellers måtte ønske til. Kjempegodt! Tusen takk!! Dette hørtes kjempe godt ut. Nå blir det skikkelig Fredagskveld med idol i morgen ja:) 0 Siter
Gjest Masahiro Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Nacho-form 400-500 g. karb.deig/kjøttdeig 1 pose Taco-mix (pulver) 1 stor rødløk 4-5 tomater 1 pose Nacho-chips 1 stort glass Santa Maaria Chunky Salsa 1 stor boks maiskorn 1 pose revet ost Brun kjøttdeig, bland med Taco-mix. Fordel chips i stor ildfast form, hell over hakket løk, kjøttet, mais, salsasausen, hakkede tomater og strø over revet ost til slutt. Inn i ovnen på 225 grader til osten er smeltet og litt gylden (10-15 min). Serveres med salat og rømme (og evt. annet du måtte ønske) NAMME_NAMM!!!! 0 Siter
flisa Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Og hvis du ikke gidder å plukke en grilla kylling, så finnes det ferdig i biter. Tror det heter "salatkylling"! :-) Og hvis man i stedet bruker rå kyllingfilet, så kan man selv velge smakstilsetting når man steker den. *nikker* Har helt sluttet med kjøttdeig i taco jeg bare kylligileter fra Svinesund. HARRY 0 Siter
Freya Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 *nikker* Har helt sluttet med kjøttdeig i taco jeg bare kylligileter fra Svinesund. HARRY Kylligileter? Er det en slags svensk spesialitet? 0 Siter
flisa Skrevet 8. april 2005 Skrevet 8. april 2005 Kylligileter? Er det en slags svensk spesialitet? ja, litt større enn fileter :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.