Gå til innhold

Er dette dyreplageri?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi reiser en uke til syden, og lurer på hva vi skal gjøre med katten vår. Er det ille om han må være ute en hel uke? Naboen setter mat på trappa hver dag, og den er vant til å være ute hver natt.

Ikke lett å ta den med til noen andre som den kan bo hos heller.

Hva ville dere gjort? (bor på østlandet)

Fortsetter under...

Gjest 4katter
Skrevet

Hvis du stoler på naboen kan du ikke spørre om de kan slippe den litt ut og inn?

Jeg ville ikke at mine katter skulle vært ut en hel uke , men de er nok en smule bortskjemte.

Andre katter lever jo kun ute.

Gjest den gyldne sol
Skrevet

Jeg er imot dette. Har erfaring med en nabo som vi gjorde dette for. Denne katten gikk rundt og ynket seg hele tiden. Vi kunne til og med slippe den inn om dagen, men den savnet ho mor.

Ring nærmeste kattepensjonat så er du trygg for at den får stell, omsorg og ikke minst selskap i andre dyr og mennesker. For dyr som er vant med å være i flokk (les: sammen med familien sin) så er selskap viktig.

Gjest vær grei med pus
Skrevet

Katter er sosiale dyr. Det nytter ikke å bare sette ut vann og mat. Hvis den ikke finner dere (altså flokken sin) så kan den finne det for godt å flytte!

Sett den på kattekennel!

Gjest dagmamma eller pensjonat
Skrevet

Jeg ville enten fått noen til å bo (helt eller delvis) i huset og passe katten, eller betalt for å ha den på pensjonat.

Det er så mange katter som forsvinner i løpet av en slik uke hvor den ikke har noen til å passe på seg.

Annonse

Skrevet

Hvis du stoler på naboen kan du ikke spørre om de kan slippe den litt ut og inn?

Jeg ville ikke at mine katter skulle vært ut en hel uke , men de er nok en smule bortskjemte.

Andre katter lever jo kun ute.

Naboen har katt selv, og de er ikke venner. Kattene altså. Søstra mi kan passe den hjemme hos seg, men er redd den vil forsvinne når hun slipper den ut. Får høre på kattepensjonat. Er d dyrt tro?

Gjest papirtiger
Skrevet

Jeg ville ikke gjort det. I verste fall ville jeg bedt naboen om å mate den inne, men en uke uten kontakt med mennesker er lenge. Kan være at den begynner å se etter andre eiere da :/

Skrevet

Jeg ville ikke gjort det. I verste fall ville jeg bedt naboen om å mate den inne, men en uke uten kontakt med mennesker er lenge. Kan være at den begynner å se etter andre eiere da :/

Finner ingen kattepensjonat i østfold.

Skrevet

Vi har gjort dette tilnærmet likt, og det har fungert perfekt med enkelte unntak av hva du sier..

Jeg vendte katten til og gå på "kasse" og avtalte med naboen at han skulle la katten være inne i perioder, samtidig har vi uthus med to geiter og to sauer + 7 høns så katten går inn der på nettene..

men om katten deres er lite kjent med og ikke slippes inn er jeg redd for at den mistrivs ganske raskt.. uansett, lykke til:-)

Gjest pensjonat
Skrevet

Men dere skal vel kanskje kjøre til Gardermoen uansett?

Jeg vil anbefale http://www.standal.no/gallerikatt.html

men det blir en omvei å kjøre. Verdt en omvei til fra / flyplassen synes jeg, men du finner mange pensjonater i nærheten av flyplassen også.

Gjest Rusle
Skrevet

Nei, det er da ikke dyreplageri. Så lenge katten kan spise seg mett og har noe å drikke, er vel det bra.

Skrevet

Nei, det er da ikke dyreplageri. Så lenge katten kan spise seg mett og har noe å drikke, er vel det bra.

Høres ikke sånn ut på de andre som svarer her.

Den vil nok bli selskapssyk. Koster 1050 kr for å bo på kattepensjonat. Også må den til veterinæren først å få vaksine og det koster vel ca 200.

Må få noen til å passe den hjemme.

Annonse

Gjest Rusle
Skrevet

Høres ikke sånn ut på de andre som svarer her.

Den vil nok bli selskapssyk. Koster 1050 kr for å bo på kattepensjonat. Også må den til veterinæren først å få vaksine og det koster vel ca 200.

Må få noen til å passe den hjemme.

Hadde katt selv i mange år. Den var hjemme alene ;-) i 1 uke og noen ganger litt mer. Naboer ga den mat og vann. Katten tok ikke skade av å ikke se oss på en stund.

Skrevet

Hadde katt selv i mange år. Den var hjemme alene ;-) i 1 uke og noen ganger litt mer. Naboer ga den mat og vann. Katten tok ikke skade av å ikke se oss på en stund.

Litt i tvil jeg nå om hva jeg skal gjøre. Ikke koselig å gå rundt med dårlig samvittighet for katta når man er på ferie.

Lurer på om den vil stikke av hvis jeg lar søstra mi passe den hjemme hos seg. Kjøpe halsbånd med navn isåfall.

Gjest papirtiger
Skrevet

Ingen du kjenner som har lyst å passe katten? Jeg ville gjort hva som helst for å passe en katt noen dager :)

Hvis den passes et annet sted, kan det være en ide å bare ha den inne.

Skrevet

Gi naboen nøkkel til huset deres, så de kan mate den inne og slippe den ut og inn?

Gjest ikke naboens problem vel?
Skrevet

Kan du ikke ta den til dyrlegen og få den avlivet før dere reiser? Ikke noe som er så irriterende som hjemløse katter som driver rundt og okkuperer andres verandaer og trapper og pisser og lager stank.

Skrevet

Kan du ikke ta den til dyrlegen og få den avlivet før dere reiser? Ikke noe som er så irriterende som hjemløse katter som driver rundt og okkuperer andres verandaer og trapper og pisser og lager stank.

Ja, avliv dyret når du skal på ferie. Å se etter andre løsninger må jo være idioti... ;-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ja, avliv dyret når du skal på ferie. Å se etter andre løsninger må jo være idioti... ;-)

Med den innstillinga slipper man problemer med at katta blir stor og mindre søt. I hvert fall hvis man drar på ferie 2 ganger i året. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...