Gemini Skrevet 6. april 2005 Skrevet 6. april 2005 Med den innstillinga slipper man problemer med at katta blir stor og mindre søt. I hvert fall hvis man drar på ferie 2 ganger i året. Ja, lurer på om vi skal drepe bikkja snart, det nærmer seg jo ferietid. Det er vel ingen andre muligheter? 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 6. april 2005 Skrevet 6. april 2005 Ja, lurer på om vi skal drepe bikkja snart, det nærmer seg jo ferietid. Det er vel ingen andre muligheter? For bare håpe fenomenet ikke sprer og etter hvert begynner å omfatte unger. Hvis paret f.eks. vil ha seg en romantisk helg alene. Helt uten englebarnas mas og tjas. 0 Siter
Prozak Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Kan du ikke ta den til dyrlegen og få den avlivet før dere reiser? Ikke noe som er så irriterende som hjemløse katter som driver rundt og okkuperer andres verandaer og trapper og pisser og lager stank. "ikke naboens problem"? Du er ikke helt på nett, skjønner jeg. "..................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Høres ikke sånn ut på de andre som svarer her. Den vil nok bli selskapssyk. Koster 1050 kr for å bo på kattepensjonat. Også må den til veterinæren først å få vaksine og det koster vel ca 200. Må få noen til å passe den hjemme. Den må vaksineres hvis den skal på pensjonat? Den skulle vært vaksinert uansett - det er en grunn til at man vaksinerer katter og hunder. ".................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Hvis du stoler på naboen kan du ikke spørre om de kan slippe den litt ut og inn? Jeg ville ikke at mine katter skulle vært ut en hel uke , men de er nok en smule bortskjemte. Andre katter lever jo kun ute. "Andre katter lever jo kun ute." Villkatter og hjemløse katter, mener du? Ikke akkurat noen adekvat sammenligning. Katter som har et hjem lever ikke bare ute - de går inn og ut, selv om mange tilbringer mesteparten av tiden ute. "................................." 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Mine foreldre har kattedør, hun går ut og inn som hun selv vil. Da de dro til syden var naboen innom en gang om dagen og ga katta mat og vann. Vi dro dit i helgene og var katteselskap og blomstervannere. Katta virket å trives bra, enda de var borte i fire uker. 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Hvis katten din er vant til å være mye ute, tror jeg den har det best hjemme. Men noen må komme og mate og kose med den, og helst slippe den inn litt, hvis den vil det. Også må det være folk som er glade i dyr og viser ansvar. Hvis katten er sliten av å være ute hele tiden, må de la den få sove inne en stund, er den syk, tar de den til dyrlegen. 0 Siter
Gjest ikke være helt alene Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Å vaksinere den bør du gjøre uansett, det har da ingenting med pensjonat å gjøre. Alle dyreeiere må betale for slikt for sine dyr. Hvis naboen er dyrekjær, koser litt med den hver dag, sørger for å ha sett den, sett at den er frisk, og at det er den (og ikke andre katter) som spiser maten som settes frem (helst låser seg inn og lar katten spise inne, mens naboen sitter på kjøkkenet og leser avisen), er sjansene for at den forsvinner mye mindre, men det er alltid en riskio ved å reise fra katter slik, uansett. Den risikoen forsvinner hvis du enten lar katten bo hos søsteren din (og at hun ikke slipper den ut, på pensjonat får den heller ikke gå fritt ute, det vil den savne, men ikke værre enn at den overlever. Å slippe ut katten på et fremmed sted uten eierne der, øker sjansen ekstremt for at den forsvinner), eller at søsteren din / noen andre kan komme og bo i deres hus. Eller betale en tusenlapp for at katten blir tatt vare på på et skikkelig pensjonat. 0 Siter
Gjest all1 Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Det er sånne grunner som gjør at vi ikke har katt. 0 Siter
morsan Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 For bare håpe fenomenet ikke sprer og etter hvert begynner å omfatte unger. Hvis paret f.eks. vil ha seg en romantisk helg alene. Helt uten englebarnas mas og tjas. *he he* du kan få sagt det! 0 Siter
Gjest hilsen en katte-elsker Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Ja det er dyreplageri. Dyrebeskyttelsen og liknende organisasjoner har i årevis forsøkt å forstå at folk ikke kan bare forlate katten når de drar på ferie. Katten trenger mye mer enn bare mat, den trenger mennesker rundt seg, kos, og å få være både ute og inne. Det finnes kattepensjonater (eller pensjonater som tar både hunder og katter) for folk i feriene. Hvis folk først anskaffer seg katt, så bør de også ha nok omsorg for den til å betale et pensjonat når de må reise fra den. 0 Siter
Gjest sol etter regn Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Ja det er dyreplageri. Dyrebeskyttelsen og liknende organisasjoner har i årevis forsøkt å forstå at folk ikke kan bare forlate katten når de drar på ferie. Katten trenger mye mer enn bare mat, den trenger mennesker rundt seg, kos, og å få være både ute og inne. Det finnes kattepensjonater (eller pensjonater som tar både hunder og katter) for folk i feriene. Hvis folk først anskaffer seg katt, så bør de også ha nok omsorg for den til å betale et pensjonat når de må reise fra den. 'doll' har vel heller aldri antydet at hun skal "bare reise fra katten" heller.. På meg virker hun som en ansvarsbevisst katte-eier, som garantert også er katte-elsker. Jeg syns det er å overdrive når du kaller det dyreplageri. Er sikker på at katten vil komme til å få det fint, både dersom naboen passer den, eller søsteren. Pensjonat syns jeg faktisk er unødvendig bare for en uke. 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Ja det er dyreplageri. Dyrebeskyttelsen og liknende organisasjoner har i årevis forsøkt å forstå at folk ikke kan bare forlate katten når de drar på ferie. Katten trenger mye mer enn bare mat, den trenger mennesker rundt seg, kos, og å få være både ute og inne. Det finnes kattepensjonater (eller pensjonater som tar både hunder og katter) for folk i feriene. Hvis folk først anskaffer seg katt, så bør de også ha nok omsorg for den til å betale et pensjonat når de må reise fra den. Du, vår katt kunne vi ikke la være igjen, og bare bli matet av naboen. Den var alt for menneskekjær. Men noen jeg kjenner har en katt jeg pleier å dra og mate, når de er på ferie. Den har det helt fint, er stort sett bare innom for å spise når de er hjemme også. Felles for begge to, er at jeg tror de ville opplevd det som utrolig stressende å bli parkert på et pensjonat. Sikrere for eieren, men ikke alltid det beste for katten. 0 Siter
flisa Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Katter er sosiale dyr. Det nytter ikke å bare sette ut vann og mat. Hvis den ikke finner dere (altså flokken sin) så kan den finne det for godt å flytte! Sett den på kattekennel! De kattene jeg har hatt har ALDRI vært spesielt sosiale. de ville bare ha mat..... 0 Siter
Tvillingmamma Skrevet 8. april 2005 Skrevet 8. april 2005 Naboen kan ikke få nøkkel da? Så kan katten få spise inne og sove litt også? Vi gjør det slik. Fungerer kjempefint. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.