Gå til innhold

At det er mulig å se så feil...

Anbefalte innlegg

Gjest måfåbriller
Skrevet

Første jeg gjorde da jeg kom fra jobben var å sjekke postkassa. Endelig var selvangivelsen her. Jeg åpnet raskt opp og der sto det at jeg får igjen 17000. Jeg sjekket om det var riktig flere ganger og ringte deretter samboeren.

Jeg var helt i hundre, superglad. Vært i topp humør i hele dag, glad for pengene som kommer til sommeren.

Samboeren kom hjem for en time siden og så på selvangivelsen min. Lei for å skuffe deg sa han, men du har fått restskatt på 17000.

Gjett hvem som ble skuffet:(

Gjest Shira12
Skrevet

Sender over en trøstendes klem!

Uff, skjønner du er skuffa nå.

Gjest måfåbriller
Skrevet

Sender over en trøstendes klem!

Uff, skjønner du er skuffa nå.

Takk for klemmen, nå er jeg bare rådeppa. Det ordner seg jo, men likevel...Sa det til alle i familien også at jeg fikk igjen mye penger. Også alt jeg skulle kjøpe for de.

Skrevet

Leit å bomme på 34 000 kroner, men med såpass nonchalant forhold til egen økonomi, tipper jeg at du ikke sitter altfor trangt i det..?

Gjest måfåbriller
Skrevet

Leit å bomme på 34 000 kroner, men med såpass nonchalant forhold til egen økonomi, tipper jeg at du ikke sitter altfor trangt i det..?

Bare det at jeg er så vant til å få tilbake penger. Forrige år fikk jeg tilbake 20000, året før der 15000. Derfor tok jeg det for gitt at jeg fikk tilbake i år også. Har alltid fått tilbake.

Skrevet

Bare det at jeg er så vant til å få tilbake penger. Forrige år fikk jeg tilbake 20000, året før der 15000. Derfor tok jeg det for gitt at jeg fikk tilbake i år også. Har alltid fått tilbake.

Jada, for all del, skulle bare "erte" litt. Neppe noen som har mindre kontroll på økonomien enn jeg... Tør ikke sjekke skatten engang.

Kizza1365380506
Skrevet

Næh, dakkar liten... For en nedtur da man.

Du får trøste deg med at du har levd bra for de 17000 i fjor da! :o)

Mvh

Skrevet

Huffda, det var jo veldig mye også. Det er jævlig fort gjort å lese feil. Det burde kanskje ha stått et minus tegn foran tallet hvis det er restskatt.

Gjest her også
Skrevet

Her også. Til tross for alle avisers skriverier om at man _måtte_ endre skattetrekket nå som lånerenten er så lav, så klarte mannen å "glemme" dette. (jeg, derimot, fikk nytt skattekort med høyere trekk,men mine 4000 tilbake, forsvinner som muselort i hans baksmell).

ja, ja, pengene er jo de samme uansett om vi har betalt dem et par tusen hver måned, eller alt på en gang nå, men det er mye mer behagelig å betale det jevnt over tid. De står ikke akkurat på konto og venter på å bli betalt i restskatt..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...