Gå til innhold

NHD: Nye regler for Lamictal på blå resept?


Gjest ikke mer lamictal?

Anbefalte innlegg

Gjest ikke mer lamictal?

Har det kommet nye strengere regler for hvem som får Lamictal på blå resept.Er det sånn at alle som ikke har epilepsi må søke trygdekontoret spesielt nå (inkluder de med bipolar lidelse)? Jeg har hørt om mennesker med bipolar lidelse som ikke får dette invilget til tross for at de har god effekt av Lamictal! Dette kan jo være fullstendig krise for enkelte. Har du noe ny informasjon om dette, evt hva man bør gjøre hvis man er i denne situasjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er kommet nye regler for å få medisiner på blå resept men bipolar lidelse står i hvert fall som indikasjon i felleskatalogen og om man ikke får det på blått kan man i hvert fall søke på fritak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom man ikke får innvilget en spesialsøknad om å få Lamictal på blå resept, kan man søke trygdekontoret om såkalt "bidrag" i stedet. Da får man dekket 90 % av kostnadene, fratrukket en egenandel på ca 1550,- pr år.

Neppe noen grunn til panikk:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elinemarie

idiotisk...og latterlig... det er BESTE medisinen for de fleste og så må man drive og søke og styrke? LATTERLIG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grublejenta

Jeg er selv bipolar, og livet mitt uten Lamictal er akkurat nå utenkelig.

Da jeg begynte på dette skrev psykiateren min "Mot stemnings_anfall_" på resepten Han forklarte meg at ved å skrive det slik fikk jeg det på blå resept. Spør din psykiater om han kan gjøre dette.

Det er helt korrekt også,bipolar affektive HAR jo stemningsanfall! Så det er ingen løgn,kun en "resept-omvei" psykiateren kan bruke for å hjelpe.

(helt sykt at det skal være sånn forresten...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...