Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Criusekontroll er (nesten) genialt.

Vi har det på automatgira bil, og det er deilig å kunne slippe gassen og slappe av og strekke på begge beina.

Det er så godt forklart under her, at jeg nøyer meg med å skrive at du rett og slett trykker på en knapp på rattet når du har den hastigheten du ønsker at bilen skal kjøre i - og så holder den seg jevnt der.

Ja, så er det altså knapper på rattet for å kunne øke litt og senke litt farta uten å bruke gass eller brems.

Grunnen til at jeg innledningsvis skriver "nesten" i parentes, er at når du kjører på landeveien og skal bruke dette systemet, så er du jo sjelden aleine. Og når du ligger i en kø, så er farta aldri jevn. Det er små endringer som skal til før du tar innpå bilen foran, og så må du begynne å trykke på denne reduseringsknappen - eller i mange tilfeller bremsen - og så kommer du av den grunn litt for langt etter, så må du drive og gasse (med foten eller knappen). Det er rett og slett ganske irriterende å kjøre sånn.

Det er derfor jeg sier til mannen min når vi er ute og kjører at det skulle vært påbudt med cruisekontroll slik at alle holdt mer jevn hastighet. (Jeg snakker om langkjøring, selvfølgelig.)

Men konklusjonen er selvsagt at jeg ikke ville vært foruten, og at du kan glede deg til å få det! Svært behagelig og avlastende for beina.

Det passer meg bra. Jeg blir sliten av å kjøre langt så da er det sikkert mye lettere :o)

Jeg kjører i 90 jeg og så plutselig oppdager jeg at bilen kjører i 70 for jeg har ikke trykket hardt nok på gasspedalen :o(

Fortsetter under...

Criusekontroll er (nesten) genialt.

Vi har det på automatgira bil, og det er deilig å kunne slippe gassen og slappe av og strekke på begge beina.

Det er så godt forklart under her, at jeg nøyer meg med å skrive at du rett og slett trykker på en knapp på rattet når du har den hastigheten du ønsker at bilen skal kjøre i - og så holder den seg jevnt der.

Ja, så er det altså knapper på rattet for å kunne øke litt og senke litt farta uten å bruke gass eller brems.

Grunnen til at jeg innledningsvis skriver "nesten" i parentes, er at når du kjører på landeveien og skal bruke dette systemet, så er du jo sjelden aleine. Og når du ligger i en kø, så er farta aldri jevn. Det er små endringer som skal til før du tar innpå bilen foran, og så må du begynne å trykke på denne reduseringsknappen - eller i mange tilfeller bremsen - og så kommer du av den grunn litt for langt etter, så må du drive og gasse (med foten eller knappen). Det er rett og slett ganske irriterende å kjøre sånn.

Det er derfor jeg sier til mannen min når vi er ute og kjører at det skulle vært påbudt med cruisekontroll slik at alle holdt mer jevn hastighet. (Jeg snakker om langkjøring, selvfølgelig.)

Men konklusjonen er selvsagt at jeg ikke ville vært foruten, og at du kan glede deg til å få det! Svært behagelig og avlastende for beina.

Takk for _den_, du ---

dette glemmer jeg nok ikke når jeg kjører rundt i _meget_ tradisjonell og klumpete bil fra 1800-tallet og deromkring.

Det passer meg bra. Jeg blir sliten av å kjøre langt så da er det sikkert mye lettere :o)

Jeg kjører i 90 jeg og så plutselig oppdager jeg at bilen kjører i 70 for jeg har ikke trykket hardt nok på gasspedalen :o(

Ja, det kan fort bli slitsomt å holde stimen over lengre strekninger.

Cruisekontroll blir nok super når du skal over grensa og bunkre ...

;o)

LOL, flere blonde bilkjørere altså. Ny bil er ikke kult, det tar jo flere mnd før man har vendt seg til det :o)

hehe stemmer det.

Første gangen jeg kjørte den etterat vi hadde fått den, kvalte jeg motoren fire (!) ganger før jeg kom meg ut av gårdsplassen. Gassen må nemlig trykkes hardere på enn den jeg vanligvis kjører... *flau*

Da jeg endelig kom avgårde, fikk jeg tips fra mannen om å trykke på minst mulig knapper, så ville det skje minst mulig ;)

Hilsen meg som var redd hjula på bilen skulle fyke av da jeg kjørte på motorveien på isete føre, og hele bilen rista og skalv...var redd jeg skulle ta av og fyke rett til værs, hehe

Annonse

hehe stemmer det.

Første gangen jeg kjørte den etterat vi hadde fått den, kvalte jeg motoren fire (!) ganger før jeg kom meg ut av gårdsplassen. Gassen må nemlig trykkes hardere på enn den jeg vanligvis kjører... *flau*

Da jeg endelig kom avgårde, fikk jeg tips fra mannen om å trykke på minst mulig knapper, så ville det skje minst mulig ;)

Hilsen meg som var redd hjula på bilen skulle fyke av da jeg kjørte på motorveien på isete føre, og hele bilen rista og skalv...var redd jeg skulle ta av og fyke rett til værs, hehe

Ha ha ha, du høres ut som meg ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...