Gjest Bare meg.....tamtitam.. Skrevet 6. april 2005 Skrevet 6. april 2005 Spiste Creme Broulet på en restaurant i en bursdag...og d var helt utrolig nydelig! Og jeg som ikke liker dessert til vanlig.. Men såå lurer jeg.. er d noen som vet hvordan dette lages? Må man ha en spesielt "brenne-ovn-ting" til dette?? Håper på svar! 0 Siter
Freya Skrevet 6. april 2005 Skrevet 6. april 2005 Tror det går an å lage det under grillelementet i stekeovnen. Ellers får man kjøpt en sånn creme bruleé-brenner på kjøkkenforretninger, som gjør det enklere å brenne sukkeret på toppen. Oppskrift har jeg dessverre ikke, men det har de sikkert på Google. 0 Siter
bes2 Skrevet 6. april 2005 Skrevet 6. april 2005 Det skrives Créme Brûlèt (flott skal det være). Finishen på toppen fikser du fint med en primus evt. en skibrenner hvis du har noe slikt for hånden. 0 Siter
bes2 Skrevet 6. april 2005 Skrevet 6. april 2005 Det skrives Créme Brûlèt (flott skal det være). Finishen på toppen fikser du fint med en primus evt. en skibrenner hvis du har noe slikt for hånden. Ehh... sorry. Denne retten staves Crème Brûlée... 0 Siter
Gyda Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Jeg har ikke oppskrifta tilgjengelig her, men fikk den av amber bare for noen dager siden. (Hun lagde det på lørdag, til og med.) Når hun bare får lest dette, så får du den nok! 0 Siter
amber sun Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Jeg har ikke oppskrifta tilgjengelig her, men fikk den av amber bare for noen dager siden. (Hun lagde det på lørdag, til og med.) Når hun bare får lest dette, så får du den nok! Ho ho Jeg skal grave fram oppskriften (det er forøvrig mariaflyflys oppskrift) 0 Siter
amber sun Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Heisan, her er oppskriften: 8-10stk. 1 l kremfløte 3 dl melk 85 g sukker 13 eggeplommer revet skall fra en appelsin 2 kanelstenger 1 splittet vaniljestang Kok opp melk og fløte med alt utenom eggeplommene. Hell blandinga over eggeplommene mens du rører som faen. La det hele stå og trekke i en halvtime uten varme. Sil over i ildfaste porsjonsformer, sett i ovn på 100grader i nesten en time til løs puddingkonsistens. Vugg på brettet underveis for å sjekke. Avkjøl helt kaldt i kjøleskap. Ha på Denamarasukker, og brenn av med brenner. * * Jeg lagde den på lørdag, ja, og den var kjempegod!! 0 Siter
amber sun Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Heisan, her er oppskriften: 8-10stk. 1 l kremfløte 3 dl melk 85 g sukker 13 eggeplommer revet skall fra en appelsin 2 kanelstenger 1 splittet vaniljestang Kok opp melk og fløte med alt utenom eggeplommene. Hell blandinga over eggeplommene mens du rører som faen. La det hele stå og trekke i en halvtime uten varme. Sil over i ildfaste porsjonsformer, sett i ovn på 100grader i nesten en time til løs puddingkonsistens. Vugg på brettet underveis for å sjekke. Avkjøl helt kaldt i kjøleskap. Ha på Denamarasukker, og brenn av med brenner. 0 Siter
Gyda Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Heisan, her er oppskriften: 8-10stk. 1 l kremfløte 3 dl melk 85 g sukker 13 eggeplommer revet skall fra en appelsin 2 kanelstenger 1 splittet vaniljestang Kok opp melk og fløte med alt utenom eggeplommene. Hell blandinga over eggeplommene mens du rører som faen. La det hele stå og trekke i en halvtime uten varme. Sil over i ildfaste porsjonsformer, sett i ovn på 100grader i nesten en time til løs puddingkonsistens. Vugg på brettet underveis for å sjekke. Avkjøl helt kaldt i kjøleskap. Ha på Denamarasukker, og brenn av med brenner. Se der, ja! ) 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Heisan, her er oppskriften: 8-10stk. 1 l kremfløte 3 dl melk 85 g sukker 13 eggeplommer revet skall fra en appelsin 2 kanelstenger 1 splittet vaniljestang Kok opp melk og fløte med alt utenom eggeplommene. Hell blandinga over eggeplommene mens du rører som faen. La det hele stå og trekke i en halvtime uten varme. Sil over i ildfaste porsjonsformer, sett i ovn på 100grader i nesten en time til løs puddingkonsistens. Vugg på brettet underveis for å sjekke. Avkjøl helt kaldt i kjøleskap. Ha på Denamarasukker, og brenn av med brenner. Flink jente! Åsså heter det visst Creme Catalana. Forskjellen er appelsin-innslaget. 0 Siter
amber sun Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Flink jente! Åsså heter det visst Creme Catalana. Forskjellen er appelsin-innslaget. ja ja, catalana, da. *pirkehøne* 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 ja ja, catalana, da. *pirkehøne* Pirkehøne?? *fornærma* Jaja, du er flink som lager så god dessert, dah! 0 Siter
amber sun Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Pirkehøne?? *fornærma* Jaja, du er flink som lager så god dessert, dah! :-p 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.