Gå til innhold

3 paracet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil være veeldig forsiktig med å anbefale å ta så mye paracet. Det er nemlig slik at dobelt dose (eller mer) kan føre til lever og nyreskader.

Det vet jeg pga at søsteren min havnet på sykehuset grunnet for mye paracet.

Pga et engangstilfelle av 3 paracet?

Eller et helt brett/en hel pakke?

Eller langtids-overforbruk av paracet?

Skrevet

Pga et engangstilfelle av 3 paracet?

Eller et helt brett/en hel pakke?

Eller langtids-overforbruk av paracet?

Tror ikke det er pga 3 paracet, akkuratt.

Nei, det var engangs tilfelle forbundet med den månedlige/tanta.

Nå må hun være veeelidig forsiktig med paracet og helst unngå hvis mulig.

Jeg sier dette bare at folk blir mer obs på paracet.Den er ikke helt ufarlig selvom den selges reseptfri.

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Hei!

Så vidt jeg vet er det slik at to paracet er grensen, og det har sin årsak i at mer enn to paracet gir ikke mer smertelindring.

Når det gjelder ibux derimot er det noe helt annet. Der kan du ta tre, kanskje fire, hvis du har god mage, smertene er enorme, og du ikke gjør det til en vane. Husk å spise til ibux, som brytes ned i magen, mens paracet brytes ned i levra. Er redd for at det eneste som skjedde med den tredje paraceten er at levra di måtte ta seg av den, men det går greit for en gang.

Venter du en stund, kan du selvsagt ta to paracet til og det kan virke, men ikke samtidig.

Jeg håper jeg ikke "skrøner" til deg/dere nå, men jeg har hørt dette fra flere hold.

Vh Bugge.

Jeg merker stor forskjell om jeg tar 2 eller 3 paracet hvis jeg har skikkelig smerter, så det der kan ikke stemme.. Men 2 paracet og en ibux har best virkning. :-) Og på hodepine virker ibux bedre enn paracet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...