Gå til innhold

Og så var d pannekaker!

Anbefalte innlegg

Gjest Bare meg......tamtitam..
Skrevet

Skulle spørre om dette i tillegg i forrige innlegg..men glemte d self..;)

Bare lurte på om noen har en helt enkel oppskrift på pannekaker?

Jeg bruker å lage, men har glemt alt..HELT! Hehe..

Alt jeg husker er at d skulle være 5 dl melk...

Vi er to stk og en ett-åring..

Klem.

Skrevet

Jeg har ingen fast oppskrift, bare tar en dæsj her og en dæsj der, liksom...

Starter med 2-3 egg, litt sukker, visper dette løst sammen. Heller oppi melk til det er passe mengde, visper litt. Tar i mel til røra blir passe tjukk. Hvis du synes mengden er for liten, kan du ha i mer melk og fylle etter med mel til det blir bra. Avslutter med 1 ts bakepulver og 1 ts vaniljesukker, en dæsj med fett (olje, smeltet margarin, flytende margarin eller hva du har).

Voila. :)

Skrevet

Starter med 2-3 egg, litt sukker, visper dette løst sammen. Heller oppi melk til det er passe mengde, visper litt. Tar i mel til røra blir passe tjukk. Hvis du synes mengden er for liten, kan du ha i mer melk og fylle etter med mel til det blir bra. Avslutter med 1 ts bakepulver og 1 ts vaniljesukker, en dæsj med fett (olje, smeltet margarin, flytende margarin eller hva du har).

gjør det samme her, litt viktigere med vaffeloppskrift:-) pannekaker kan liksom "mikses"!

Skrevet

gjør det samme her, litt viktigere med vaffeloppskrift:-) pannekaker kan liksom "mikses"!

Bruker den samme oppskriften til vafler jeg, bare med litt mer sukker! :)

skorpionfisken
Skrevet

Jøss, bruker du bakepulver i pannekaker?

Jeg har kun egg, sukker, melk og mel.

Bakepulver, vaniljesukker og fett bruker jeg å tilsette dette for å få vaffelrøre.

Skrevet

Til 3 holder det med 2 egg, 5-6 dl melk, en ts salt, 2 ts sukker og så hvetemel til en passe tykk røre. La den stå en liten halvtime og svelle før du steker dem.

Skrevet

Jøss, bruker du bakepulver i pannekaker?

Jeg har kun egg, sukker, melk og mel.

Bakepulver, vaniljesukker og fett bruker jeg å tilsette dette for å få vaffelrøre.

Ditto!

Jeg trodde først hun beskrev vafler jeg! ;-)

Skrevet

Ikke bakepulver vel?

Og pliiiis! Ikke olje i pannekake-/vafelrøra da;o)

Og så er det lurt å ta i eggene til slutt, for da unngår man at pannekakene/vaflene blir seige.

fei1365380229
Skrevet

Det skal bare være mel, melk, egg, salt og smør i pannekakerøra :o)

Skrevet

Spør mr.Kahn - han lager verdens BESTE pannekaker! :)

hare1365380455
Skrevet

Spør mr.Kahn - han lager verdens BESTE pannekaker! :)

Be ham komme med oppskriften!:)

hare1365380455
Skrevet

Til 3 holder det med 2 egg, 5-6 dl melk, en ts salt, 2 ts sukker og så hvetemel til en passe tykk røre. La den stå en liten halvtime og svelle før du steker dem.

Har skrevet det ned. Høres så godt ut med pannekaker i dag!

hare1365380455
Skrevet

Skal det ikke smør i?

skorpionfisken
Skrevet

Skal det ikke smør i?

Du bruker fett i panna når du steker. Det er nok, trekker inn i kaka uansett.

hare1365380455
Skrevet

Du bruker fett i panna når du steker. Det er nok, trekker inn i kaka uansett.

Så er det kanskje panna det er noe galt med; pannekakene henger alltid fast!? Og det blir få runde pannekaker... (de blir litt ødelagt, men smaker jo godt!)

skorpionfisken
Skrevet

Så er det kanskje panna det er noe galt med; pannekakene henger alltid fast!? Og det blir få runde pannekaker... (de blir litt ødelagt, men smaker jo godt!)

Da har du kanskje ikke nok mel i? Kanskje for lite egg?

Men det er klart, det kan være panna det er noe galt med.

hare1365380455
Skrevet

Da har du kanskje ikke nok mel i? Kanskje for lite egg?

Men det er klart, det kan være panna det er noe galt med.

Jeg får se hvordan det går neste gang jeg lager. :)

Skrevet

Kjøp en ny teflon/titan-panne, så blir det bra pannekaker. Nedslitt teflonbelegg er håpløst i alle fall, da blir det som du beskriver.

hare1365380455
Skrevet

Kjøp en ny teflon/titan-panne, så blir det bra pannekaker. Nedslitt teflonbelegg er håpløst i alle fall, da blir det som du beskriver.

Vi har ikke teflonpanne, men en vanlig stekepanne med litt høye kanter. Den er ikke god til å steke noe i! Så vi burde kjøpt en ny, for jeg er lei av at den er så umulig.

Skrevet

Vi har ikke teflonpanne, men en vanlig stekepanne med litt høye kanter. Den er ikke god til å steke noe i! Så vi burde kjøpt en ny, for jeg er lei av at den er så umulig.

Til pannekaker må du ha panne uten altfor høye kanter. Og teflon eller aller helst titan (den holder lenger enn teflon, begge er slipp-belegg).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...