Gå til innhold

Og så var d pannekaker!

Anbefalte innlegg

hare1365380455
Skrevet

Til pannekaker må du ha panne uten altfor høye kanter. Og teflon eller aller helst titan (den holder lenger enn teflon, begge er slipp-belegg).

Takk for tips:) (Men så blir det plutselig merkelig å spise runde pannekaker igjen... Og ikke biter.. hehe!)

skorpionfisken
Skrevet

Til pannekaker må du ha panne uten altfor høye kanter. Og teflon eller aller helst titan (den holder lenger enn teflon, begge er slipp-belegg).

Det går fint med en jernpanne også. Det gikk fint å steke pannekaker før i tida også, før teflonet slo an.

Skrevet

Det går fint med en jernpanne også. Det gikk fint å steke pannekaker før i tida også, før teflonet slo an.

Jada, jeg vet jo det. Men JEG synes det er mye greiere med teflon/titan da, og ikke for høye kanter.

Skrevet

Ditto!

Jeg trodde først hun beskrev vafler jeg! ;-)

Er'e så nøye 'a? :)

Det var slik min mor lærte meg å lage både vafler og pannekaker. Tar litt mindre sukker i pannekakerøra, bare.

Og pannekakene blir gooooode! :)

Skrevet

Skal det ikke smør i?

Jeg bruker ikke det, skal jeg lage vafler av resten av røra har jeg i litt smeltet smør og gjerne litt vaniljesukker. Steker pannekakene i smør da.

hare1365380455
Skrevet

Jeg bruker ikke det, skal jeg lage vafler av resten av røra har jeg i litt smeltet smør og gjerne litt vaniljesukker. Steker pannekakene i smør da.

Ok:) Lager du en stor røre når du først er i gang? Det var i så fall lurt...

Skrevet

Ok:) Lager du en stor røre når du først er i gang? Det var i så fall lurt...

Om jeg lager stor pannekakerøre for å lage vafler av resten? Nei, det blir på en måte nok med pannekaker til middag om vi ikke skal ha vafler til kvelds også! :o) Dessuten har vi så sen middag på hverdagene at når vi har pannekaker orker ungene knapt kveldsmat uansett.

Skal jeg være sunn så hiver jeg oppi litt sammalt hvete fin og en neve havregryn, blir kjempegodt, men tar litt lengre tid å steke.

hare1365380455
Skrevet

Om jeg lager stor pannekakerøre for å lage vafler av resten? Nei, det blir på en måte nok med pannekaker til middag om vi ikke skal ha vafler til kvelds også! :o) Dessuten har vi så sen middag på hverdagene at når vi har pannekaker orker ungene knapt kveldsmat uansett.

Skal jeg være sunn så hiver jeg oppi litt sammalt hvete fin og en neve havregryn, blir kjempegodt, men tar litt lengre tid å steke.

Jeg lager av og til for mye vaffelrøre, og da setter jeg den i kjøleskapet til dagen etter. Går fint det! Enig i at pannekaker og vafler på en dag blir for mye...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...