Gå til innhold

Langvarig menstruasjon/blødning

soliver

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 25 år som har hatt blødning isnart 3 uker. Fikk uventet menstruasjon midt i p-pillebrettetca 2 uker før tida. Blødde kraftig i 1,5 uke, og etter det har jeg hatt brun/svart/rød blødning med slim og klumper.Var hos legen i går, og fikk beskjed om at det er en hormonforstyrrelse. 1 uke før jeg fikk menstruasjon, hadde jeg diaré i 5 dager, og ifølge legen har dette hatt innvirkning på syklusen min. Jeg har tatt graviditetstest som var negativ.Jeg holder på å bli gal av all denne blødningen, og begynner å bli redd for at noe er alvorlig galt. Tenker mye på kreft osv.Legen var veldig rolig, og mente at det ikke var noe galt med meg.Men hvor lenge skal jeg gå med dette før det er grunn til bekymring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glemte å skrive at jeg gikk over fra Trinordiol til Marvelon for 1,5 år siden, og at jeg aldri har hatt problemer med blødning utenom menstruasjonene. Har alltid fått mensen på den 4 dagen i den pillefrie uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest totem

Etter en runde med omgangssyken kom mensen min også litt i ulage. P-pillene jeg tok de dagene kom nok opp igjen før de rakk å bli "absorbert" i systemet. Mensen kom da tidligere, jeg det ble jo som når du slutter på et brett og det tar et par før mensen kommer. Det tok et par dager før den kom ordentlig i gang (brun utflod) og et par dager med brun utflod før det var slutt.

Jeg har også opplevd å måtte bytte p-piller etter å ha brukt samme merke (uten problemer) i 1,5 år fordi jeg begynte å få mensen før brettet var ferdig.

Legen sa det er en ekstremt fin balanse mellom hormonene og at det ikke skal mye til å forstyrre balansen litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillbea

Opplevde det samme selv for et par år siden, og i mitt tilfelle viste det seg å være psykisk.. Kroppen kan reagere fysisk på noe som er psykisk. Selvfølgelig, det trenger absolutt ikke være det som er ditt problem, men kanskje det er verdt å tenke over?

Uansett, lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Ble det utført en gynekologisk undersøkelse av deg? Det bør gjøres for å utelukke at det er noe unormalt. Så vil jeg foreslå at du holder en pause med p-pillene og ser om det normaliserer seg, ev. at du forsøker et annet merke. Hvis det heller ikke hjelper bør du sjekkes av gynekolog (spesialist).

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...