Gå til innhold

Prioriteringer.

Gjest familiepåtur

Anbefalte innlegg

Gjest familiepåtur

Vi er en familie på to voksne og to barn.Vi jobber begge i fulle stillinger.Huset vårt er greit, vi har en passe ny bil og ungene får stort sett det de trenger.MEN vi prioriterer å REISE.Vi har akkurat kommet hjem fra en weekend tur i en storby, skal til Cran Canaria i april og til Hellas til sommeren.Vennene våre "FORSTÅR oss bare ikke".De mener vi heller burde kjøpt oss ny sofa, eller sette pengene inn på sparekonto.

Er vi rare?

Hvordan prioriterer dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mitt svar

Vi har ikke så god råd nå, så vi har ikke penger til ferie eller annet. Men man må prioritere det man verdsetter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville gjort som dere! Tror nok barna setter større pris på minnene fra felles opplevelser enn fin sofa!

Leve livet mens man kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skorpionfisken

Vi har delvis gamle møbler, gammel kjøkkeninnredning og gammel baderomsinnredning. Leiligheta burde kanskje pusses opp, men vi prioriterer heller

passe ny bil av passe dyrt merke (4 år gammel), brukbar båt (gammel men god), Campingvogn/hytteplass, (helt ny) og ferier.

Hele sommerhalvåret og mye av vinterhalvåret er vi vekke fra leiligheta i ferier og helger, så den prioriteres ned til fordel for det vi virkelig trives med å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner dere godt,jeg! Synes enhver får prioritere det som føles best for en selv og familien. Noen synes at en ny sofa er "lykken" i livet, andre ikke :-) Selv må jeg innrømme at jeg prioriterer å få reist litt, se filmer, lese bøker ... - og heller sjelden gjør innkjøp til huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Shira12

Det er viktig og prioritere det som er det beste for dere!

Bare reis i vei, gi blaffen i hva andre mener.

Ungene er jo heldig som får reise, de har jo det de trenger utenom.

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest den gyldne sol

Vi nedprioriterer reiser og bruker feriepenger osv. til alt som har med hus og hjem for å fikse og holde ved like.

Vi hadde ikke sittet med eget hjem og campingvogn, bil og båt hvis vi ikke hadde gjort dette oppigjennom årene.

Vår tanke er at dette bruker vi hele/halve året og trives, mens en ferie er over på to uker. Hva skal vi da finne på resten av året liksom? (ja, jeg vet jo alt vi kan gjøre, men det var satt litt på spissen da).

Men ungene våre er ennå små så det er det mest lettvindte å være hjemme rundt dørene enda.

Vi ser for oss at vi kan reise mer når ungene blir større og vil ha et ord med i bestemmelsene. Tror det passer best for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prioriterer også en del reiser. Har nok i det vanlige, men ikke mer heller. Men bruker nok en del penger på reiser, noe vi alle liker veldig godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får prioritere det som gjør enn mest lykkelig.., det være seg nytt stæsj eller en ferietur.

Jeg har en gammel sliten sofa..., men har opplevd mange spennende steder:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mil1365380270

Bruker også pengene på reise. Av og til får jeg lyst på et skikkelig stilig hjem. Særlig når jeg ser på hvordan venner har det hjemme. Men det går fort over. Hadde det før, og fy pokker hvor mye penger jeg har brukt på sånne ting, når jeg tenker etter.

I tillegg til at jeg faktisk ikke blir lykkelig av gardiner og ny parkett, blir det sånn at man aldri blir helt fornøyd. Man blir lei av det man har, og det er alltid nye ting i butikken.

Jo mer jeg reiser, jo sterkere mener jeg at vi bruker alt for mye penger på ting. Det er ikke sofaen du kjøpe i 2005, du vil se tilbake på som en viktig hendelse i livet ditt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...