Gå til innhold

Slik har jeg det


Gjest julianna xx

Anbefalte innlegg

Gjest julianna xx

Våkner med hjertebank og klump i halsen.Ligger en stund, roer meg ned og det slipper taket på et vis.Så er det " full fart", med unger og jobb.Men i pausene på dagen, de stundene jeg ikke gjør noe, da kommer svimmelheten, hjertebank, klump i halsen, høy puls.Det eneste som fjerner dette er å gjøre noe.Aldri ta pause.Alltid la hodet jobbe.Så blir jeg sliten...Søvnløs...Setter i gang hundre prosjekter på en gang.Mer og mer sliten..Helst til jeg kaster opp...Og roer meg ned igjen. Dette kan pågå i uker...

Bruker 50 mg zoloft.

Har ingen diagnose.

Er i full jobb, mann, barn, hus og gamle foreldre som krever sitt.

Var utsatt for overgrep som barn, går i behandling for dette.

Føler meg så alene om å ha det slik.Som om jeg er den eneste i verden som er så svak at jeg må kaste opp for å kvitte meg med dette udefinerbare.

Sliten i dag.men morgendagen blir kanskje bedre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er helt klart ikke alene med å slite med "det udefinerbare" som du kaller det. Hvis det hjelper å sette et navn på det, kan du jo bruke "angst". Det du beskriver er ganske typiske fysiske symptomer på angst, som mange av oss kjenner igjen. Hvis da det er noen trøst?

For min del kan jeg bare si at det er ganske typisk for travle perioder at angsten slår til når jeg skal slappe av. Vanskelig å si hva du bør gjøre, men du kan jo ikke fortsette som dette. Da kollapser du til slutt. Er det noe du kan gjøre som hjelper deg å slappe av? Som å ta et bad, se en koselig film, gå en tur eller noe? Eller så kan det være at beroligende medisiner kan være til hjelp, så du greier å slappe av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...