Gjest nei, nå vil jeg ikke si hvem jeg er Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Her i huset har gubben kjøpt tohjulinger til barna (hans barn). De har fått lov å kjøre opp og ned gårdsveien og på det nermeste jordet. Ingen av ungene har fått noen som helst opplæring og har hjelmer som skulle vært kastet for mange år siden. Den eldste har brutt regelen om å kjøre kun på gårdsveien eller jordet. Et stykke utenfor jordet skadet han seg. Nå, flere måneder senere har han fortsatt smerter og venter på operasjon. Jeg mener det et uansvarlig å la barna få kjøretøy som de ikke får opplæring til å mestre og som ikke blir brukt i henhold til lover og regler. Gubben har en slappere holdning til dette. Moren har jeg ikke hørt uttale seg om temaet. Hvem har egentlig ansvaret for ungene? Hvem har ansvaret for å gi erstatning om de får skader med varig mèn? Skulle ønske noen kunne si gubben min noen pauli ord om saken. 0 Siter
Gjest Ola Ola Heia Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Foreldrene har ansvaret for ungene, og for det de eventuelt begår av lovbrudd. Foreldrene vil også bli holdt ansvarlig hvis barna skulle skade noen andre (hvis barna er under 16 år). Selvfølgelig er det ingen som gir noen som helst erstatning hvis noe skulle skje (det skulle da også bare mangle). 0 Siter
den opprinnelige m&m Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Foreldrene har ansvaret for ungene, og for det de eventuelt begår av lovbrudd. Foreldrene vil også bli holdt ansvarlig hvis barna skulle skade noen andre (hvis barna er under 16 år). Selvfølgelig er det ingen som gir noen som helst erstatning hvis noe skulle skje (det skulle da også bare mangle). Før eller siden kommer sikkert den første erstatningssaken der et barn som har skadet seg i barndommen går til erstatningssøksmål mot sine egne foreldre for uansvarlighet. Hvis foreldrene er skilte og far gir moped til guttungen som skader seg for livet - hva om mor går til søksmål på vegne av sin sønn? Jeg tror hun og barnet vil ha en god sak. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.