Gjest vil bare legge meg å sove.. Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 eksamenstida nærmer seg og nå er jeg veldig fortvila. har forferdelige nerver og føler meg stresset 24t i døgnet. jeg leser jevnt og trutt, men synes jeg bruker forferdelig lang tid på å ikke komme noe særlig lenger.. sitter oppe store deler av natta, sover max 4-5 t pr natt. føler alle kan og skjønner så mye mer enn meg. samtidig vet jeg at jeg ikke er dum. vanskelig å komme inn på studiet. noen oppmuntrende ord? 0 Siter
Gjest Timari Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 legg deg noen timer på sofaen og slapp av. Ta rikelige pauser. Dette går bra:) tror 0 Siter
Gjest Vinteren Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Sånn har jeg det også! Måtte gå å få massasje fordi jeg var så stiv og støl pga at eksamenstiden nærmer seg. Tro meg: Du er ikke alene!! Jeg føler alltid jeg ikke kan noenting før eksamen, men det er rart hvordan kunnskapene popper fram når du mobiliserer alt du har! Lykke til, det går bra! 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 For repetering synes jeg det er best å skrive notater, da får man innarbeidet stoffet bedre. Dypere innkoding av semantisk materiale (hvis du tar faget som jeg mistenker du gjør) 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Prøv å planlegge tiden din litt mer nøye, og gi deg gode pauser. Når du begynner å miste konsentrasjonen da står du opp og går en runde og siden setter du deg igjen. Ikke jobb for mange timer uten pauser, og unn deg en god nattesøvn. Dvs. du bestemmer deg for minst 7 - 8 timer i senga hver natt. Lykke til. 0 Siter
Gjest vil bare legge meg å sove Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 For repetering synes jeg det er best å skrive notater, da får man innarbeidet stoffet bedre. Dypere innkoding av semantisk materiale (hvis du tar faget som jeg mistenker du gjør) hva tror du jeg leser da? 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 hva tror du jeg leser da? Hvis det ringer noen bjeller når jeg skriver ulike nivåer av innkoding --> hukommelse, så vet jeg det. Hvis det ikke er det, så aner jeg ikke. 0 Siter
Gjest kristinee83 Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 legg deg noen timer på sofaen og slapp av. Ta rikelige pauser. Dette går bra:) tror Skriv ned notater etterhvert som du leser. Skriv ned d du føler er viktig, samt d du ikke er helt inne på.. Når du leser over notatene etterhvert, vil du legge merke til hva du ikke er helt flink til enda, og hva du kan. Du får også samlet alt av de vanskelige tingene, for å så kunne lete d opp igjen å konsentrere seg om dette.. Er greit å ha et slikt, eller lignende system...du vil da føle at du får mer oversikt over alt, og får hele tiden oppdatert hva du har gått gjennom. Krysser fingrene for deg jeg;) 0 Siter
Gjest vil bare legge meg å sove Skrevet 8. april 2005 Skrevet 8. april 2005 Hvis det ringer noen bjeller når jeg skriver ulike nivåer av innkoding --> hukommelse, så vet jeg det. Hvis det ikke er det, så aner jeg ikke. studerer fysioterapi... 0 Siter
favn Skrevet 8. april 2005 Skrevet 8. april 2005 Det er helt vanlig. Totalmengden pensum kjører selv den dyktigste fortvilet i kne. Men idet du blir spurt om noe spesifikt på eksamen, konsentrerer du deg om det - og du kan mye. Bare vent og se! Gå på helsekosten og kjøp Valerina eller Euvekan, harmløst middel som er lett beroligende og søvnfremkallende. 0 Siter
mrxx Skrevet 8. april 2005 Skrevet 8. april 2005 For det første, du må sove mye mer, lær deg å sove normalt. Du ødelegger deg selv ved å ikke sove ordentlig, du blir også mer psykisk ustabil av det. Hjernen din trenger også hvile for å fordøye det du har lært og få lagret det. Det jeg gjorde da jeg studerte var å lese pensum en gang ordentlig. Samtidig brukte jeg merkepenn på det jeg mente var viktig. Så leste jeg en gang til kun det jeg hadde understreket, så begynte jeg å jobbe med oppgaver. Under oppgaveløsningen brukte jeg boka, hvis jeg lurte på noe og fant svarene. Etter min mening, sikkert avhengig av studiene/fagene, trenger man ikke å lese og pugge så voldsomt, løs oppgaver istedenfor og les litt i boka samtidig. Hvorfor så nervøs? det er jo bare en eksamen du kan ta opp igjen hvis det går galt, verden går ikke under for det. Dette ordner seg:-) Lykke til:-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.