Gå til innhold

Newros piros.........

Gjest bebba

Anbefalte innlegg

Gjest bebba

...........betyr godt nytt år på kurdisk. Kom hjem fra tre dager siden fra en eventyrlig reise hvor vi kjørte fra Middelhavet til Persiabukta, og ikke den korteste veien. Startet i Amman i Jordan til Beirut i Libanon, til Damascus i Syria og opp igjennom syriske ørkenen til kurdiske fjellområdene. Via Tyrkia til irakiske Kurdistan og igjen via Tyrkia til Iran hvor vi kjørte igjennom Iran ned til Persiabukta. Derfra med fly til Teheran hvor vi tilbrakte de siste 5 dagene. Holdt på å bli nektet utreise fra Iran dersom det var feil med visumet mitt. Slapp ut den natta for et mirakel. Ambassaden i Teheran var himmelfallen, hadde aldri hørt om det. De fleste i den situasjonen har brukt en uke.

Ville dratt på tilsvarende reise i morgen, og planlegger nå å reise med samme reiseleder til nyttår. Da til andre land i Midtøsten. For noe fantastisk område. Newros piros til kurdere og iranere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette hørtes spennende ut og som en stor opplevelse:-) litt skremmende med den utreisen bare, hadde nok blitt litt engstelig da ja..

Jeg holder en knapp på Italia jeg, elsker det landet:-)

Det aller beste er jo at du sitter igjen med den følelsen du har, at ferien var fantastisk flott:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...