Gå til innhold

Hva gjør jeg med alt "dritten"??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag har jeg skikkelig fått 2ånnå2 over meg!!

Fant ut at jeg skulle renske opp i leligheten min. Det endte altså opp med 7 store søppelposer med klær, og MYE søppel. Klærne heiv jeg i kontaineren til Frelsesarmeen, og søppelet skal på tippen.

Så har jeg et problem: Jeg var tidligere en stor-sammler av pynteting. Alt krimskrams mellom himmel og jord. F.eks har jeg en hel bunsj med porselensdukker, CD`er og VHS`er ,til mange tusen ,av band som jeg var ihuga fan av tidløigere.......

Alle disse tingene, MÅ bort. Men problemet er at jeg er knytta til alle disse tingene. Jeg kan ikke få meg til å hive f.eks porselensdukkene......noen av dem har jeg tross alt fått av besteforeldre o.l. VHS`ene og CD`ene har jo en viss verdi........HVA skal jeg gjøre med dem????

Og alt det andre av krimskramset mitt???

HJEEEELP!

• Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Tottlå

21

• Freya

10

• amber sun

9

• morsan

7

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest papirtiger
Skrevet

VHS tror jeg du kan glemme å selge, men CD'er kan kanskje selges.

Alt det andre får du bare lagre :)

Skrevet

Nå er det loppeinnsamlinger, så det er bare å gi bort det som du makter å gi bort.

Hvis det er noe du vil beholde pga affeksonsverdi, men likevel ikke vil ha fremme, så kan du jo legge dem i en pappeske merket "nostalgi" og stue bort i et kott.

Så kan det hende at du _neste_ gang du rydder klarer å kvitte deg med dem! :-)

Ofte trenger slikt bare å ligge til "modning" en stund før man skjønner hvor lett det er å kvitte seg med det! ;-)

hare1365380455
Skrevet

Hva med å spare f.eks. et par av disse tingene; en dukke eller to, et par cd'er og videoer som du er glad i. Resten ville jeg gitt til Fretex eller bruktbutikk.

Skrevet

Nå er det loppeinnsamlinger, så det er bare å gi bort det som du makter å gi bort.

Hvis det er noe du vil beholde pga affeksonsverdi, men likevel ikke vil ha fremme, så kan du jo legge dem i en pappeske merket "nostalgi" og stue bort i et kott.

Så kan det hende at du _neste_ gang du rydder klarer å kvitte deg med dem! :-)

Ofte trenger slikt bare å ligge til "modning" en stund før man skjønner hvor lett det er å kvitte seg med det! ;-)

Problemet mitt er at jeg absolutt ikke har plass til lagring av unyttige ting. Disse VHS`ene jeg snakker om har kanskje en verdi på flere tusen. Jeg ser ALDRI på dem....de ligger kun i veien. Men allikevel får jeg meg ikke til å hive dem...........

ÅÅÅhhhhrrr......jeg er ingen HIVE-person......jeg er en SAMMLE-person!!!!

:(

hare1365380455
Skrevet

Problemet mitt er at jeg absolutt ikke har plass til lagring av unyttige ting. Disse VHS`ene jeg snakker om har kanskje en verdi på flere tusen. Jeg ser ALDRI på dem....de ligger kun i veien. Men allikevel får jeg meg ikke til å hive dem...........

Ikke kast dem! Se det jeg skrev over her.

Skrevet

Ikke kast dem! Se det jeg skrev over her.

Hmm....ja, det var en god ide!

Uff....dette var vanskelig!

Jeg får la det ligge litt, så får jeg se hvca jeg gjør.........

Skrevet

mener du at du ikke vil kaste i betydningen kaste i søpla, eller mener du kaste i betydningen kvitte deg med det?

Hvis det er det første er det jo bare å gi til loppings! Evt avertere under finn.no på "gis bort".

Er det det siste, at du helst vil beholde det, ja da får du se om du klarer å nedre mening! *S* Hvis ikke er det bare å spare på det. Du hadde det jo et sted før denne oppryddingen tok til, ikke sant?;-)

Og PS:

INGEN samling gamle vhs-er er verdt tusenvis av kroner! Uansett hva du betalte for dem en gang! :-))

Skrevet

mener du at du ikke vil kaste i betydningen kaste i søpla, eller mener du kaste i betydningen kvitte deg med det?

Hvis det er det første er det jo bare å gi til loppings! Evt avertere under finn.no på "gis bort".

Er det det siste, at du helst vil beholde det, ja da får du se om du klarer å nedre mening! *S* Hvis ikke er det bare å spare på det. Du hadde det jo et sted før denne oppryddingen tok til, ikke sant?;-)

Og PS:

INGEN samling gamle vhs-er er verdt tusenvis av kroner! Uansett hva du betalte for dem en gang! :-))

"INGEN samling gamle vhs-er er verdt tusenvis av kroner! Uansett hva du betalte for dem en gang! :-)) "

Det er sant!!! Nå ligger dritten bare i veien!!!!

Hmm.kanskje jeg kan hive det hjem til mamma og pappa! Hehehe...da er jeg kvitt det, men har ikke kasta det!!!

:))

hare1365380455
Skrevet

Hmm....ja, det var en god ide!

Uff....dette var vanskelig!

Jeg får la det ligge litt, så får jeg se hvca jeg gjør.........

Da kan det fort bli liggende... Jeg synes det er godt å få ting bort. Altså ting som ikke brukes og som vi ikke trenger. Jeg har noen poser med klær som jeg gjorde klar i helgen; de skal til fretex.

Skrevet

"INGEN samling gamle vhs-er er verdt tusenvis av kroner! Uansett hva du betalte for dem en gang! :-)) "

Det er sant!!! Nå ligger dritten bare i veien!!!!

Hmm.kanskje jeg kan hive det hjem til mamma og pappa! Hehehe...da er jeg kvitt det, men har ikke kasta det!!!

:))

*S* det er et gammelt triks! I såfall lurt å gjøre det mens man ennå er "ung nok" - snart settes nok foten ned for slike arkiveringsmåter! (hvis ikke toget er gått allerede....*S*)

Skrevet

Selg dem, evt gi dem bort.

Se på finn.no eller qxl.no :)

Skrevet

*S* det er et gammelt triks! I såfall lurt å gjøre det mens man ennå er "ung nok" - snart settes nok foten ned for slike arkiveringsmåter! (hvis ikke toget er gått allerede....*S*)

Hihi......tenkte jeg skulle hjem med noen stoler, som faktisk er deres, i kveld.....

Får benytte sjansen da!

Mwohahaha........ :))

fei1365380229
Skrevet

Vi skal ha loppemarked i helgen for korpset, tar imot krims krams med takk.

Men du bor vel ikke her i området?

Skrevet

Vi skal ha loppemarked i helgen for korpset, tar imot krims krams med takk.

Men du bor vel ikke her i området?

Hvor er 2her i området" da???

Korpset?? Frelsesarmeen???

fei1365380229
Skrevet

Hvor er 2her i området" da???

Korpset?? Frelsesarmeen???

Nei, var inne på galleriet og du bor ikke i "mitt" område :o), men finnes det ikke noe loppemarked der du bor, det er jo tid for slikt, de tar sikkert imot "dritt".

Sønnen min kom hjem med tomme krydderglass en gang som han hadde betalt for :o( og en hel haug med annen dritt som vi ikke ville ha.

Skrevet

Nei, var inne på galleriet og du bor ikke i "mitt" område :o), men finnes det ikke noe loppemarked der du bor, det er jo tid for slikt, de tar sikkert imot "dritt".

Sønnen min kom hjem med tomme krydderglass en gang som han hadde betalt for :o( og en hel haug med annen dritt som vi ikke ville ha.

Hehehe............

Jeg får snuse litt i avisene og se hva jeg finner!

Skrevet

I nærheten av oss ligger det en bruktbokhandel, de selger også CD-er har jeg sett. Vet ikke om du har noen liknende butikk i nærheten, men i såfall kan du få noen små kroner for CD-ene dine. Så får andre nytte av dem. Og du kan trøste deg med at de tross alt ikke gikk i søpla!

Skrevet

Og PS:

"INGEN samling gamle vhs-er er verdt tusenvis av kroner! Uansett hva du betalte for dem en gang! :-))"

Der tar du feil morsan. Jeg har VHS filmer av ungene som jeg vurderer høyre enn penger.

Jeg har også noen gamle opptak av det jeg likte for ørten år siden, og de er faktisk klassikere nå. Jeg tipper jeg ville fått en del penger om jeg solgte det på nettet, men ville ikke gjort det uansett.

Så hvorfor skal Tottelå absolutt kvitte seg med dette.

Kan hun kanskje få et større sted å bo?

Minner er evige, så sant det ikke bare er tull og fjas og juggel hun har, men hvordan skal vi se/sitte og bedømme det.

Jeg har raptusser, og da går alt jeg ikke vil ha i huset lenger. Bort - vekk, men det er lenge siden nå, så ja det er på tide igjen :-)

Uff, har vært så sliten i det siste at jeg har holdt på å rakne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...