Gjest Calóni Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Det tok meg ganske enormt med viljestyrke å la være å kommentere navneskiltet den blonde jenta bak disken på burger king hadde idag. "Skift leder", sto det, og så navnet under. Er det en slags kampanje for valg av ny leder, tro? 0 Siter
Gjest skift lederen Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Hehe... Irriterende med slike feil. Er vi virkelig så dårlige i rettskriving? 0 Siter
Åsemor Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 *knegg* Den bør du ta bilde av og sende inn til astronomene mot orddeling. 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Hehe... Irriterende med slike feil. Er vi virkelig så dårlige i rettskriving? Ikke VI. Alle de ANDRE, selvsagt Men Burger King skal sikkert være så hippe og amerikaniserte at de gir faen i om skriften på skiltene deres egentlig betyr at lederen skal sparkes, så lenge de kan etterligne amerikanernes orddeling 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 *knegg* Den bør du ta bilde av og sende inn til astronomene mot orddeling. Mm. Men jeg var litt redd for å bli tatt som er pervers lesbe dersom jeg tok bilde av den venstre puppen hennes, liksom. Slike skilt sitter jo dessverre ofte omtrent på det stedet. 0 Siter
Jeg er en annen Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Minner meg forresten på et oppslag utenfor vaktmesterkontoret på universitetet: "Etter klokken fem -- kun ekstra ordinære henvendelser." 0 Siter
morsan Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 *ha ha* Denne er også ganske "fin" (fra før røykelovens dager): Oppslag på kafé: "Røyk fritt" 0 Siter
Tottlå Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Minner meg forresten på et oppslag utenfor vaktmesterkontoret på universitetet: "Etter klokken fem -- kun ekstra ordinære henvendelser." Hihihi...... 0 Siter
noami Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Minner meg forresten på et oppslag utenfor vaktmesterkontoret på universitetet: "Etter klokken fem -- kun ekstra ordinære henvendelser." haha 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Minner meg forresten på et oppslag utenfor vaktmesterkontoret på universitetet: "Etter klokken fem -- kun ekstra ordinære henvendelser." Haha, råbra 0 Siter
Gjest skift lederen Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Ikke VI. Alle de ANDRE, selvsagt Men Burger King skal sikkert være så hippe og amerikaniserte at de gir faen i om skriften på skiltene deres egentlig betyr at lederen skal sparkes, så lenge de kan etterligne amerikanernes orddeling Jeg ser i alle fall lett om et ord er feil skrevet. Synes det er irriterende med f.eks. store skilt med skrivefeil. 0 Siter
Freya Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Arrrh... Hater orddeling og skrivefeil. Fint at jeg er perfekt. 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Jeg ser i alle fall lett om et ord er feil skrevet. Synes det er irriterende med f.eks. store skilt med skrivefeil. Jepp. Én ting er skilt inni butikker etc. En eller annen inkompetent idiot har heldigvis blitt satt til plakatsnekring istedet for å veilede meg om tekniske produkter. Men Burger King-skilt må vel være masseproduserte? Slike ting bør jo helst gå igjennom en 3-4 korrekturlesninger... Det har vært noen andre greier jeg har reagert på i det siste også, som har vært skikkelige skrive/orddelingsfeil i forbindelse med noen 'større' ting enn bare en narvesenplakat. Men jepp, jeg får utslett av sånt! Det er jammen bra man har noe å irritere seg over og å diskutere med andre når man synes at religion, krig og politikk og sånt er så dumt 0 Siter
morsan Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Jepp. Én ting er skilt inni butikker etc. En eller annen inkompetent idiot har heldigvis blitt satt til plakatsnekring istedet for å veilede meg om tekniske produkter. Men Burger King-skilt må vel være masseproduserte? Slike ting bør jo helst gå igjennom en 3-4 korrekturlesninger... Det har vært noen andre greier jeg har reagert på i det siste også, som har vært skikkelige skrive/orddelingsfeil i forbindelse med noen 'større' ting enn bare en narvesenplakat. Men jepp, jeg får utslett av sånt! Det er jammen bra man har noe å irritere seg over og å diskutere med andre når man synes at religion, krig og politikk og sånt er så dumt *S* For dem som ikke bryr seg om dette, virker det nok temmelig bagatellmessig å bry seg om det står orddeling eller ord deling. Men for meg er det noe av det mest irriterne språkfeilene jeg ser! 0 Siter
Gjest skift lederen Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Jepp. Én ting er skilt inni butikker etc. En eller annen inkompetent idiot har heldigvis blitt satt til plakatsnekring istedet for å veilede meg om tekniske produkter. Men Burger King-skilt må vel være masseproduserte? Slike ting bør jo helst gå igjennom en 3-4 korrekturlesninger... Det har vært noen andre greier jeg har reagert på i det siste også, som har vært skikkelige skrive/orddelingsfeil i forbindelse med noen 'større' ting enn bare en narvesenplakat. Men jepp, jeg får utslett av sånt! Det er jammen bra man har noe å irritere seg over og å diskutere med andre når man synes at religion, krig og politikk og sånt er så dumt Nettopp! Og jeg trodde det ble lest korrektur på f.eks. tekst til offentlige skilt. Frikirken: fri kirken.... (Jeg kom på det nå, har altså ikke sett det noe sted.) 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Nettopp! Og jeg trodde det ble lest korrektur på f.eks. tekst til offentlige skilt. Frikirken: fri kirken.... (Jeg kom på det nå, har altså ikke sett det noe sted.) Det var snakk om for noen år siden, at i Oslo er det fire forskjellige "utgaver" av "Bygdøy allé"-skilt. Mener det var noe slikt som: Bygdøy Allé Bygdøy alle Bygdøyalle Bygdøy allé Er ikke sikker på om det er slik det er, men det var iallfall fire forskjellige 'utgaver' 0 Siter
Freya Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 *S* For dem som ikke bryr seg om dette, virker det nok temmelig bagatellmessig å bry seg om det står orddeling eller ord deling. Men for meg er det noe av det mest irriterne språkfeilene jeg ser! Enig! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.