Gjest Calóni Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 *S* For dem som ikke bryr seg om dette, virker det nok temmelig bagatellmessig å bry seg om det står orddeling eller ord deling. Men for meg er det noe av det mest irriterne språkfeilene jeg ser! "irriterne"? Morsan, da... Når man skriver innlegg om skrivefeil så må man virkelig lese korrektur etterpå for å forsikre seg om at man ikke graver sin egen grav! 0 Siter
morsan Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 "irriterne"? Morsan, da... Når man skriver innlegg om skrivefeil så må man virkelig lese korrektur etterpå for å forsikre seg om at man ikke graver sin egen grav! *s* Det har du rett i! :-) Men det er STOR forskjell på tastefeil og mer grunnleggende feil som noen gjør fordi de ikke "vet bedre"! ;-) 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 *s* Det har du rett i! :-) Men det er STOR forskjell på tastefeil og mer grunnleggende feil som noen gjør fordi de ikke "vet bedre"! ;-) Ja, det er sant. Jeg jobbet i en butikk der butikksjefen solgte "Irich coffe glass" Det er ganske utrolig med tre skrivefeil på tre ord? Hun var nok dyslektiker, og det er jo greit nok, da er hun på en måte 'unnskyldt'. Men når hun var klar over problemet selv, så kunne hun kanskje overlatt plakatskrivinga til en annen ansatt? (Hun overlot jo alt det andre arbeidet til oss uansett, så..) Og hun ble kjempefornærma om man prøvde seg med å rette opp en feil, diskret fjerne plakaten og bytte den ut med en ny, eller å påpeke det mens hun skrev. Jeg er jo av dem som blir flau på butikkens vegne, når vi selger "våt mopp" (må jo være et prakk å skulle dra med seg moppen ferdig våt hjem?), bade vekt (jeg har hørt vekter ikke skal ha vann på seg) og varm lufts ovn (den orker jeg ikke kommentere engang *sukk*) 0 Siter
cecily Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Ja, det er sant. Jeg jobbet i en butikk der butikksjefen solgte "Irich coffe glass" Det er ganske utrolig med tre skrivefeil på tre ord? Hun var nok dyslektiker, og det er jo greit nok, da er hun på en måte 'unnskyldt'. Men når hun var klar over problemet selv, så kunne hun kanskje overlatt plakatskrivinga til en annen ansatt? (Hun overlot jo alt det andre arbeidet til oss uansett, så..) Og hun ble kjempefornærma om man prøvde seg med å rette opp en feil, diskret fjerne plakaten og bytte den ut med en ny, eller å påpeke det mens hun skrev. Jeg er jo av dem som blir flau på butikkens vegne, når vi selger "våt mopp" (må jo være et prakk å skulle dra med seg moppen ferdig våt hjem?), bade vekt (jeg har hørt vekter ikke skal ha vann på seg) og varm lufts ovn (den orker jeg ikke kommentere engang *sukk*) Jeg får nesten fysiske smerter av å lese slikt....men nå måtte jeg le godt her jeg satt. 0 Siter
morsan Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Ja, det er sant. Jeg jobbet i en butikk der butikksjefen solgte "Irich coffe glass" Det er ganske utrolig med tre skrivefeil på tre ord? Hun var nok dyslektiker, og det er jo greit nok, da er hun på en måte 'unnskyldt'. Men når hun var klar over problemet selv, så kunne hun kanskje overlatt plakatskrivinga til en annen ansatt? (Hun overlot jo alt det andre arbeidet til oss uansett, så..) Og hun ble kjempefornærma om man prøvde seg med å rette opp en feil, diskret fjerne plakaten og bytte den ut med en ny, eller å påpeke det mens hun skrev. Jeg er jo av dem som blir flau på butikkens vegne, når vi selger "våt mopp" (må jo være et prakk å skulle dra med seg moppen ferdig våt hjem?), bade vekt (jeg har hørt vekter ikke skal ha vann på seg) og varm lufts ovn (den orker jeg ikke kommentere engang *sukk*) Verre enn å se slike ord delings feil (sic!) i butikker, er å se dem på skriv fra sønnens lærer! *grøss* 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Verre enn å se slike ord delings feil (sic!) i butikker, er å se dem på skriv fra sønnens lærer! *grøss* Jah...lærere er inkompentente folk. Jeg havna, meget malplassert, på en mailingliste for lærerstudenter (lang historie). Men på de komplett idiotiske mailene som ble sendt ut der, så var det ofte ord delings feil i alle e poster som ble sendt ut fra skole data maskinene Nei, nå fikk jeg omtrent utslett bare av å 'fleipe' med det som jeg gjorde *grøsse* Men altså, det er urovekkende så dårlige kunnskaper lærere noen ganger har. Da jeg gikk i 7. klasse på ungdomsskolen fikk jeg tilbake en engelskstil med karakter S, og kommentaren "You write excellent, Caloni!". Og jeg, som 12åringen jeg var, (mener det var første semesteret, så da hadde jeg ikke fylt 13 enda), kommenterte tørt overfor ham at det vel forsåvidt het "You write excellentLY"? Da ble han stille, gitt 0 Siter
Gjest Ugga Bugga Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Det morsomste er "lamme lår og pult ost til salgs". Eller "rådyr postei". 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Det morsomste er "lamme lår og pult ost til salgs". Eller "rådyr postei". *flire rått* 0 Siter
amber sun Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Det morsomste er "lamme lår og pult ost til salgs". Eller "rådyr postei". *ROFL* Pult ost? Ha ha ha! Utrolig! 0 Siter
SoriaMoria Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Jah...lærere er inkompentente folk. Jeg havna, meget malplassert, på en mailingliste for lærerstudenter (lang historie). Men på de komplett idiotiske mailene som ble sendt ut der, så var det ofte ord delings feil i alle e poster som ble sendt ut fra skole data maskinene Nei, nå fikk jeg omtrent utslett bare av å 'fleipe' med det som jeg gjorde *grøsse* Men altså, det er urovekkende så dårlige kunnskaper lærere noen ganger har. Da jeg gikk i 7. klasse på ungdomsskolen fikk jeg tilbake en engelskstil med karakter S, og kommentaren "You write excellent, Caloni!". Og jeg, som 12åringen jeg var, (mener det var første semesteret, så da hadde jeg ikke fylt 13 enda), kommenterte tørt overfor ham at det vel forsåvidt het "You write excellentLY"? Da ble han stille, gitt *vrir meg i latter* 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 *vrir meg i latter* *vri opp* nå må du ikke se ut som en av disse våt moppene vi selger, So r ia Mo ri a! 0 Siter
annegunn Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Ikke akkurat orddeling, men uansett min favoritt: http://www.stud.ntnu.no/~shane/stasj/pics/humor/div/454.html 0 Siter
Gjest Ugga Bugga Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Ikke akkurat orddeling, men uansett min favoritt: http://www.stud.ntnu.no/~shane/stasj/pics/humor/div/454.html *LOL* 0 Siter
Gjest prust Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Ikke akkurat orddeling, men uansett min favoritt: http://www.stud.ntnu.no/~shane/stasj/pics/humor/div/454.html Ja, den er vanvittig bra. Har sett den før! 0 Siter
Gjest prust Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Det er helt utrolig hva folk kan finne på å skrive - og hva som kan slippe gjennom korrekturlesingen! Jeg er av dem som irriterer meg grønn over skrivefeil - særlig aksentfeil :-) 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Ikke akkurat orddeling, men uansett min favoritt: http://www.stud.ntnu.no/~shane/stasj/pics/humor/div/454.html Første gang jeg så den så flirte jeg så jeg grein! Den er så utrolig bra =) 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Det morsomste er "lamme lår og pult ost til salgs". Eller "rådyr postei". Pult ost? Er det sånn smelta ost det? Sånn som legger seg rett på sidefleske? Hi hi 0 Siter
Gemini Skrevet 7. april 2005 Skrevet 7. april 2005 Jah...lærere er inkompentente folk. Jeg havna, meget malplassert, på en mailingliste for lærerstudenter (lang historie). Men på de komplett idiotiske mailene som ble sendt ut der, så var det ofte ord delings feil i alle e poster som ble sendt ut fra skole data maskinene Nei, nå fikk jeg omtrent utslett bare av å 'fleipe' med det som jeg gjorde *grøsse* Men altså, det er urovekkende så dårlige kunnskaper lærere noen ganger har. Da jeg gikk i 7. klasse på ungdomsskolen fikk jeg tilbake en engelskstil med karakter S, og kommentaren "You write excellent, Caloni!". Og jeg, som 12åringen jeg var, (mener det var første semesteret, så da hadde jeg ikke fylt 13 enda), kommenterte tørt overfor ham at det vel forsåvidt het "You write excellentLY"? Da ble han stille, gitt Kjempebra! Jeg korrigerte en engelsklærer i 6. klasse. Hun ga meg feil på ordet "ladder" (stige). Hun mente faktisk at det ikke var noe som het ladder på engelsk. Litt latterlig da, at elevene skal måtte korrigere lærere i grunnleggende kunnskaper. Eller mest tragisk da... At man kommer inn på og gjennom lærerskolen med så åpenbart mangelfulle kunnskaper. Og dermed får jobber de egentlig ikke er skikket for... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.