Gå til innhold

Angst; vil det ikke gi seg snart.


ip99

Anbefalte innlegg

Hei,

Har brukt SSRI preparater i vel ti år mot OCD, sluttet for et par måneder siden, følte at jeg på en måte kom mer i kontakt med følelsene mine uten. Det som alikevel har skjedd da, er at jeg er blitt så engstelig. Engster meg for alle mulige småting, f.eks. om jeg kommer til å ha nok rent tøy, om jeg har vasket bra nok når jeg vasker, om jeg prioriterer riktig og slik. Altid noe, og det er veldig slitsomt, er det ene problemet løst så dukker det andre opp. Får liksom aldri fred. Det jeg lurer på da, er at jeg kan ikke huske at det var slik før jeg begynnte på medisinene, (men, som sagt det er lenge siden,) og lurer på om det bare er et resultat av at jeg har brukt dem så lenge, at det vil gå over etter en tid?

Tenker meg at når kroppen hjernen får tilført, eller frigjordt mer serotonin, så står den vel ikke passivt å tar imot, vil den ikke forsøke å senke egen produksjon, får å gjennopprette ^til det den mener er normalt?

Tenker meg da at siden jeg har brukt preparatene så lenge, har den redusert egenproduksjonen? Isåfall ca. hvor lang tid tar det for den til å gjennoppta egenproduksjon? Er tom måneder uten medisin nok, eller må jeg påberegne lenger tid.

Håper noen kan si noe om overnevnte, for dersom ikke engstelsene gir seg snart, så vet jeg sannelig ikke. Har ikke noe lyst til å begynne på igjen, dersom det ikke er nødvendig, da jeg som sagt ikke føler så meg så tilstede på en måte ved bruk av dem.

(Fevarin og Seroxsat er de jeg har prøvd.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...