Gå til innhold

NHD/kjemisk kastrering


Gjest kunnskapssøkende

Anbefalte innlegg

Gjest kunnskapssøkende

Hei, håper du kan svare meg på dette:

Kjemisk kastrering av seksualforbrytere er blitt utført i Danmark med vellykkede resultater. De som har fått med seg nyhetene vet at det også skal foretas i Norge.

Jeg lurer på hvordan det foregår. Er det bare medisiner de får? Hvor lenge varer effekten? Hvorfor hjelper det bare på noen?

Hvilke andre konkrete behandlingstilbud finnes for seksualforbrytere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Dette spørsmålet hører ikke hjemme her. Dette er PSYKIATRI IKKE ALLMENNMEDISIN. NHD er psykolog.

Det er ikke uvanlig at spørsmål om seksuelle avvik/perversiteter + syk aggresjon som en ser i slike tilfeller, oppfattes å høre inn under psykiatri. Jeg er dessuten ikke psykolog, men lege, så jeg vil prøve å svare på dette spørsmålet. Må sjekke litteraturen før jeg svarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...