Gjest lurer jeg.. Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Jeg vet det er mulig å ha egenmelding når man har barn som er syke, men går det an å snakke med en lege og få sykemelding når man har en far som skal ha permisjon i helgen fra sykehuset? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trygdesjefen Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Sykemelding kan selvfølgelig ikke benyttes med mindre man er syk. Det motsatte er svindel, som både legen og du bidrar til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Nei DU kan ikke sykemeldes fordi mannen din er syk eller trenger hjelp hjemme.. Da må du i så fall "spille" syk for legen, men det er svindel og skulk. Du kan søke arbeidsgiver om permisjon med lønn. Hva jobber du med? Har dere tariffavtale? Jeg er medlem i Handle og Kontor og har tariffavtale, vi har rett til max 20 dager permisjon med lønn hvis man må pleie en av sine nærmeste. Influensa gjelder selvfølgelig ikke, men hvis en i familien ligger for døden eller er så syk at de er avhengig av min hjelp får jeg permisjon med lønn. Lykke til! ; ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Du kan be om permisjon med lønn fra jobben for å ta deg av en syk far. Det er ikke DU som skal ha sykemeldig hvis far eller barn osv. er syk. Den syke skal evt. ha sykemelding, den pårørende skal ha velferdspermisjon osv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.