Gå til innhold

Fravær fra jobben

Gjest lurer jeg..

Anbefalte innlegg

Gjest lurer jeg..

Jeg vet det er mulig å ha egenmelding når man har barn som er syke, men går det an å snakke med en lege og få sykemelding når man har en far som skal ha permisjon i helgen fra sykehuset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Trygdesjefen

Sykemelding kan selvfølgelig ikke benyttes med mindre man er syk. Det motsatte er svindel, som både legen og du bidrar til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei DU kan ikke sykemeldes fordi mannen din er syk eller trenger hjelp hjemme.. Da må du i så fall "spille" syk for legen, men det er svindel og skulk.

Du kan søke arbeidsgiver om permisjon med lønn. Hva jobber du med? Har dere tariffavtale?

Jeg er medlem i Handle og Kontor og har tariffavtale, vi har rett til max 20 dager permisjon med lønn hvis man må pleie en av sine nærmeste. Influensa gjelder selvfølgelig ikke, men hvis en i familien ligger for døden eller er så syk at de er avhengig av min hjelp får jeg permisjon med lønn.

Lykke til! ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan be om permisjon med lønn fra jobben for å ta deg av en syk far.

Det er ikke DU som skal ha sykemeldig hvis far eller barn osv. er syk. Den syke skal evt. ha sykemelding, den pårørende skal ha velferdspermisjon osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...