Gå til innhold

Hensyn...

Anbefalte innlegg

soya1365380375

Om en mnd skal jeg besøke slekta mi... Plassen som har vært et mareritt for meg gjennom mange år. Overgriperen er død, men plassen bringer frem mange vonde minner. Det skal sies at overgriperen er min morfar..

Lukter, lyder, mennesker.... Alt bringer frem vonde, vonde minner..

Jeg vil besøke grava hans, jeg vil skrive et sint brev og "fortelle" han (og alle andre som måtte lese det...) hva han har gjort med meg. Slekta vet ingenting, så vidt jeg vet. Bare min nærmeste familie. Det jeg egentlig lurer på er hvor lurt dette er...? Vil det være bedre om jeg lar familien fortsette å leve i troen om at han var en god mann, eller bør de få vite? Skal jeg ta hensyn til andres følelser i dette, eller skal jeg gjøre det som føles riktig for meg??

Han ble aldri konfrontert med det han hadde gjort, og det har plaget meg i mange, mange år. Jeg trenger å ta et oppgjør! Ettersom jeg ikke har fått noe særlig med hjelp gjennom dette, tenkte jeg kanskje noen har vært i lignende situasjoner, eller bare har et godt råd?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/180318-hensyn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

soya1365380375

synes du i løpet av innlegget ditt også svarte på det jeg. Du trenger et oppgjør . Tror det kan være lurt. Men håper du har noen som kan støtte deg igjenom det. Du må ikke være helt alene om det.

men hva vet nå jeg

Det har du jammen rett i...Ser jo det når jeg leser det nå..

Jeg har samboer som er god støtte, men jeg syntes det er kjempe vanskelig å starte noen samtale om dette! Jeg får ikke ut de orda jeg vil fram til, får ikke til å uttrykke følelser og tanker rundt dette! Har ikke engang nevnt for han at jeg vurderer et oppgjør på turen vi skal på!! Herregud.. jeg må ta meg sammen!

Og jeg innbiller meg at jeg skal ta et oppgjør med HELE slekta...???? As if... Det har jeg ikke nerver til.. enda så mye jeg har lyst!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/180318-hensyn/#findComment-1214948
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Synes du skal gjøre det som er best for deg!Ikke din oppgave å beskytte de andre.Jeg følte at det ble lettere å takle når alle visste det.Men du må være klar over at de kan reagere på en måte som sårer deg,de kan velge å ikke tro deg!

Elller ha vanskeligheter med å forholde seg til deg etterpå!

Lykke til.

Klem fra Hilde

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/180318-hensyn/#findComment-1244963
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...