Gjest GA Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Hadde en mc som blei vraka i fjor sommer fordi en idiot prøvde å kjøre igjennom samboern min i et kryss. Har fått igjen penger på forsikringa, men ikke nok til å få maken sykkel selvsagt. Vi kjørte ikke veldig mye, vi har små unger og det er ikke akkurat en familievennlig måte å ta seg fram på. Men det er utrolig deilig å ha muligheten til å ta en luftetur innimellom... Det er virkelig stor forskjell å ha en mc stående og å ha 40.000,- i banken. Gode råd? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mil1365380270 Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Er det ikke billigere på høsten? Hvis dere klarer å være så fornuftige ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Goliath Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Det er nok en vurdering du må gjøre selv - eller sammen med samboeren. MC er vel egentlig ingen ting som har med fornuft å gjøre. Her er det følelsene som gjelder:-) Tror ikke det er så veldig mye å spare i det prissegmentet det ser ut til at du er i, på å vente til høsten - og da forsvinner jo hele årets sesong. Og det er vel sansynligvis for denne sesongen det "klør mest" akkurat nå? Selv har jeg definert MC som en hobby, og når det gjelder hobbyer så er det som kjent ingen fornuft som råder - kun følelser:-) Jeg nekter å regne på hva min hobby koster meg av utstyr, avskrivning, forsikring, dekk, deltakelse på trackdays og reiser mm i året.... Da hadde jeg bare blitt deppa mens det å kjøre gjør meg glad:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Det er nok en vurdering du må gjøre selv - eller sammen med samboeren. MC er vel egentlig ingen ting som har med fornuft å gjøre. Her er det følelsene som gjelder:-) Tror ikke det er så veldig mye å spare i det prissegmentet det ser ut til at du er i, på å vente til høsten - og da forsvinner jo hele årets sesong. Og det er vel sansynligvis for denne sesongen det "klør mest" akkurat nå? Selv har jeg definert MC som en hobby, og når det gjelder hobbyer så er det som kjent ingen fornuft som råder - kun følelser:-) Jeg nekter å regne på hva min hobby koster meg av utstyr, avskrivning, forsikring, dekk, deltakelse på trackdays og reiser mm i året.... Da hadde jeg bare blitt deppa mens det å kjøre gjør meg glad:-) Vi legger nok på noen kroner til i tilfelle, men noen kliss ny sykkel blir det ikke. Må bare ta en skikkelig runde med samboer'n for han vil helst ha VFR, og den rekker ikke jeg ned på. Og da er det jo ikke noe poeng for meg... å ha en sykkel jeg ikke kan kjøre :-( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Flystripa Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Vi kjøpte en 125 ccm scooter i fjor, for vi savna sykkel-følelsen. Den kosta 37 schmack, og er herlig å kjøre. Har ikke angra, for å si det sånn. Vi har snart 3 unger, så det blir begrenset bruk, men vi ville ikke vært det foruten Før vi fikk unger, hadde vi en Suzuki GSX600F - det var saker, det! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrxx Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Jeg har kjørt mc i 33 år, så jeg er kanskje ikke den rette til å gi råd. Men da skjønner du hva mitt råd er:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Goliath Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Vi legger nok på noen kroner til i tilfelle, men noen kliss ny sykkel blir det ikke. Må bare ta en skikkelig runde med samboer'n for han vil helst ha VFR, og den rekker ikke jeg ned på. Og da er det jo ikke noe poeng for meg... å ha en sykkel jeg ikke kan kjøre :-( Har hatt to VFR'er for en del år tilbake (en 86 mod og en 90 mod), og det var fine sykler - som bare har blitt bedre. Men de er litt høye så jeg forstår problemet. Men det er jo veldig mange sykler/modeller å velge i - alt etter hva slags "type" sykkel dere er ute etter, så det burde være mulig å finne noe som også passer deg. Desverre er en del touring/sporttouring sykler forholdsvis høye, mens en del av supersportsyklene en del lavere. Men det finnes jo en del "nakne" eller "halvnakne" såkalte "street" sykler som også kan være aktuelle. Her tror jeg du kan finne en del med lav sittehøyde også. Her kan du se f.eks Yamahas street modeller: http://www.yamaha-motor.no/products/motorcycles/street/street_overview.jsp Mye "lækkert":-) Også Honda, Kawasaki, Triumph mm har en del modeller i det segmentet. Forsikringen på disse er vesentlig lavere enn på supersportsyklene. Du/dere får ta dere en tur innom noen motorsykkelforhandlere og se og prøvesitte litt - eventuelt prøvekjøre hvis dere finner noe som faller i smak. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Har hatt to VFR'er for en del år tilbake (en 86 mod og en 90 mod), og det var fine sykler - som bare har blitt bedre. Men de er litt høye så jeg forstår problemet. Men det er jo veldig mange sykler/modeller å velge i - alt etter hva slags "type" sykkel dere er ute etter, så det burde være mulig å finne noe som også passer deg. Desverre er en del touring/sporttouring sykler forholdsvis høye, mens en del av supersportsyklene en del lavere. Men det finnes jo en del "nakne" eller "halvnakne" såkalte "street" sykler som også kan være aktuelle. Her tror jeg du kan finne en del med lav sittehøyde også. Her kan du se f.eks Yamahas street modeller: http://www.yamaha-motor.no/products/motorcycles/street/street_overview.jsp Mye "lækkert":-) Også Honda, Kawasaki, Triumph mm har en del modeller i det segmentet. Forsikringen på disse er vesentlig lavere enn på supersportsyklene. Du/dere får ta dere en tur innom noen motorsykkelforhandlere og se og prøvesitte litt - eventuelt prøvekjøre hvis dere finner noe som faller i smak. Ja, det er lenge siden vi har vært i markedet for å si det sånn. Han hadde en VFR-86 modell som han solgte da vi fikk unger, mens vi beholdt min 500VT-87 modell. Det er ganske begrensa utvalg for en som bare er 156 høy skal jeg si deg! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Goliath Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Ja, det er lenge siden vi har vært i markedet for å si det sånn. Han hadde en VFR-86 modell som han solgte da vi fikk unger, mens vi beholdt min 500VT-87 modell. Det er ganske begrensa utvalg for en som bare er 156 høy skal jeg si deg! Da skal du få et godt tips. Det finnes spesielle motorsykkelstøvler med høye såler som er lagd spesielt for slike som deg:-) (det finnes etterhvert mange av "dere"). Har sett mange jenter etterhvert som har valgt denne løsningen, men jeg aner ikke hvem som har noe utvalg i slike støvler - så da må du i så fall ringe litt rundt. Det er ikke mer enn noen få centimetre som skal til før problemet er løst, så du trenger ikke "stylter" heller:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Da skal du få et godt tips. Det finnes spesielle motorsykkelstøvler med høye såler som er lagd spesielt for slike som deg:-) (det finnes etterhvert mange av "dere"). Har sett mange jenter etterhvert som har valgt denne løsningen, men jeg aner ikke hvem som har noe utvalg i slike støvler - så da må du i så fall ringe litt rundt. Det er ikke mer enn noen få centimetre som skal til før problemet er løst, så du trenger ikke "stylter" heller:-) Takk for tips, kanskje det løser problemet... -men jeg vet ikke om jeg klarer å kjøre VFR selvom jeg har stylter, altså :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Goliath Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Takk for tips, kanskje det løser problemet... -men jeg vet ikke om jeg klarer å kjøre VFR selvom jeg har stylter, altså :-) Jeg kjenner ikke til hvor høy den har blitt etterhvert, så det skal jeg ikke uttale meg om:-) Men det er en lettkjørt sykkel - hvilket også gjelder for de fleste "street", sporttouring og supersportsyklene. Jeg vil påstå at de fleste av disse er mer lettkjørt enn din gamle 500VT - og mange av dem er nok lettere også, selv om det er større motorer. Min 2002 R1 (1000 ccm) veier 45 kilo mindre enn min første VFR 750 og er lettkjørt som bare det - så lenge du er forsiktig med høyrehånda:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Har hatt to VFR'er for en del år tilbake (en 86 mod og en 90 mod), og det var fine sykler - som bare har blitt bedre. Men de er litt høye så jeg forstår problemet. Men det er jo veldig mange sykler/modeller å velge i - alt etter hva slags "type" sykkel dere er ute etter, så det burde være mulig å finne noe som også passer deg. Desverre er en del touring/sporttouring sykler forholdsvis høye, mens en del av supersportsyklene en del lavere. Men det finnes jo en del "nakne" eller "halvnakne" såkalte "street" sykler som også kan være aktuelle. Her tror jeg du kan finne en del med lav sittehøyde også. Her kan du se f.eks Yamahas street modeller: http://www.yamaha-motor.no/products/motorcycles/street/street_overview.jsp Mye "lækkert":-) Også Honda, Kawasaki, Triumph mm har en del modeller i det segmentet. Forsikringen på disse er vesentlig lavere enn på supersportsyklene. Du/dere får ta dere en tur innom noen motorsykkelforhandlere og se og prøvesitte litt - eventuelt prøvekjøre hvis dere finner noe som faller i smak. Jeg har null peiling på sykler, men gubben sin var ihvertfall lav nok til meg, og jeg har aldri passert 1.60. http://www.rental.fi/hallinta/kalusto/h-d_nighttrain.jpg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Goliath Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Jeg har null peiling på sykler, men gubben sin var ihvertfall lav nok til meg, og jeg har aldri passert 1.60. http://www.rental.fi/hallinta/kalusto/h-d_nighttrain.jpg Alle såkalt "softshoppere" eller "cruisere" vil være lave nok. Men siden de snakket om en VFR så tenkte jeg at det ikke var et alternativ. Men det kan jo likevel godt hende, så det er et godt forslag til de som lager musespor i snøen når de går:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Alle såkalt "softshoppere" eller "cruisere" vil være lave nok. Men siden de snakket om en VFR så tenkte jeg at det ikke var et alternativ. Men det kan jo likevel godt hende, så det er et godt forslag til de som lager musespor i snøen når de går:-) Musespor du lissom...Hah! Aner ikke hva VFR er for no', jeg. Men sykkelen er tøff den, vel? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Goliath Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Musespor du lissom...Hah! Aner ikke hva VFR er for no', jeg. Men sykkelen er tøff den, vel? HD og softshoppere er ikke helt min "stil", men joda - tøff er den:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Jeg har null peiling på sykler, men gubben sin var ihvertfall lav nok til meg, og jeg har aldri passert 1.60. http://www.rental.fi/hallinta/kalusto/h-d_nighttrain.jpg Nå er jo ikke HD å regne som ordentlig sykkel, da :-) "...................................." 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Nå er jo ikke HD å regne som ordentlig sykkel, da :-) "...................................." Åkei. *forvirra* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Goliath Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Nå er jo ikke HD å regne som ordentlig sykkel, da :-) "...................................." Jeg har en T-shirt der det står "If Harley made planes, would you fly? Et par steder jeg ikke ville beveget meg med den teksten på brystet...:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Åkei. *forvirra* Neida, det var ikke seriøst ment. Bare jeg personlig som ikke har så veldig sansen for HD. Dårlige kjøreegenskaper, dårlige bremser, slappe motorer og sykt høye priser. Men de har jo sin sjarm, da :-) "....................................." 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Jeg har en T-shirt der det står "If Harley made planes, would you fly? Et par steder jeg ikke ville beveget meg med den teksten på brystet...:-) Heh-heh...ja, det er ikke alle som tåler en kontruktiv debatt om akkurat det :-) Du som kjører R1 - hvordan er den i forhold til ZX9R (som jeg vet du kjørte før)? Etter at jeg kjørte ihjel 9R'n min, så har jeg siklet litt på R1. "...................................." 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.