Gjest sol etter regn Skrevet 8. april 2005 Skrevet 8. april 2005 Jeg har en søt, men hyggelig nabo, som stadig vekk stikker innom på besøk... Det er en liten hakkespett som har som yndlingsaktivitet å hakke i tv-antenna mi!! :S Det er en ganske høy, rett antenne med spiral på "midten" (pga. mottagerforhold). HVER DAG (på sommerhalvåret) i over 2 år har denne idioten sittet der og hakket, rett over fjæra på midten! Dette skaper en FLOTT DIRRING som går gjennom hele huset og høres ut som et murborr.. hehe... Har prøvd alt mulig for å skremme den vekk, men neida, neste dag er den tilbake.. Nå er den jaggu tilbake igjen, jeg blir gaal! Er eneste råd å skru ned hele antenna, må jeg flytte eller har noen av dere andre, mer kreative råd? ...På forhånd takk! 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 8. april 2005 Skrevet 8. april 2005 Kan du smøre noe ekkelt på antenna? 0 Siter
Gjest sol etter regn Skrevet 8. april 2005 Skrevet 8. april 2005 Kan du smøre noe ekkelt på antenna? haha.. Det er så utrolig høyt opp.. hva da feks? motorolje? 0 Siter
mrxx Skrevet 8. april 2005 Skrevet 8. april 2005 Du kan jo polstre den inn med isopor eller tape den, kanskje det hjelper. ......altså......antenna, ikke nebbet:-) Eller hagle:-) 0 Siter
Gjest sol etter regn Skrevet 8. april 2005 Skrevet 8. april 2005 Du kan jo polstre den inn med isopor eller tape den, kanskje det hjelper. ......altså......antenna, ikke nebbet:-) Eller hagle:-) hehe... Ja, han skulle blitt et lekkert skue, med en svær isopor-klump surra fast med tape på tuppen av nebbet! ) Fatter ikke hva han SKAL der oppe, er ikke akkurat som om han klarer å lage REIR inni der heller da?! -Må ha blitt hjerneskadd av hele aktiviteten.. 0 Siter
Goliath Skrevet 8. april 2005 Skrevet 8. april 2005 Du kan jo polstre den inn med isopor eller tape den, kanskje det hjelper. ......altså......antenna, ikke nebbet:-) Eller hagle:-) cal. 22. med lyddemper er kanskje mer anvendlig enn hagle hvis det bor folk i nærheten:-) Men jeg tror det ville holde å få sprayet på litt olje av noe slag. Det finnes et utall av oljer som er klebrig og som også er forholdsvis vannfast. Spray på og hakkespetten detter av:-) 0 Siter
Gjest sol etter regn Skrevet 8. april 2005 Skrevet 8. april 2005 Hagle. takar liten.. Hadde han bare fortsatt å holde seg til furua borti skogen som han gjorde tidligere, skulle jeg ikke sagt så mye. Det er vel hans hevn for alle mine forbannelser og irriterte utbrudd sommeren for 3 år siden når han hakket som bare f... og forstyrret min deilige sommerferie.. 0 Siter
mrxx Skrevet 8. april 2005 Skrevet 8. april 2005 cal. 22. med lyddemper er kanskje mer anvendlig enn hagle hvis det bor folk i nærheten:-) Men jeg tror det ville holde å få sprayet på litt olje av noe slag. Det finnes et utall av oljer som er klebrig og som også er forholdsvis vannfast. Spray på og hakkespetten detter av:-) Ved bruk av hagle ender det vel opp med at både fuggel og antenne er borte etter på. Men problemet blir jo løst da:-) Hva med tjære kanskje? 0 Siter
noami Skrevet 8. april 2005 Skrevet 8. april 2005 Sorry, haha Har dere filmet den i aksjon da? Må vel være et litt artig syn? Ellers kunne du kanskje høre med en distriktsveterinær eller noe sånt da? Tenker kanskje div klissete oljer kanskje ikke vil være så bra for hakkespetten om en bryr seg om sånt? 0 Siter
Gjest sol etter regn Skrevet 8. april 2005 Skrevet 8. april 2005 Ved bruk av hagle ender det vel opp med at både fuggel og antenne er borte etter på. Men problemet blir jo løst da:-) Hva med tjære kanskje? eller lim? hva med chilichutney? 0 Siter
Gjest sol etter regn Skrevet 8. april 2005 Skrevet 8. april 2005 Sorry, haha Har dere filmet den i aksjon da? Må vel være et litt artig syn? Ellers kunne du kanskje høre med en distriktsveterinær eller noe sånt da? Tenker kanskje div klissete oljer kanskje ikke vil være så bra for hakkespetten om en bryr seg om sånt? Hehe... det er ganske latterlig ja Jeg er _nesten_ tilbøyelig til å gi f... i hva som skjer med den akkurat nå.. Har vært hjemme hele uka pga sykdom, og den har mildt sagt gått meg på nervene.. hehe.. Ellers har det jo ikke vært så problematisk, når vi er borte hele dagen når det er lyst.. 0 Siter
Goliath Skrevet 8. april 2005 Skrevet 8. april 2005 Lag (eller kjøp) en liten sprettert, og skyt på den med noe "egnet" (som ikke skader den hvis du klarer å treffe, siden du sikkert egentlig ikke ønsker det:-) Da kan det godt hende at den blir skremt nok til å holde seg unna. Alternativet er å kaste kinaputter etter den for å skremme den på den måten. Sistnevnte gjorde jeg mot et skjærepar som bygde rede utenfor mitt soveværelsevindu i yngre år (etter å ha blitt plaget av snattrende skjæreskrik hele sommeren før). Og det fungerte bra:-) 0 Siter
Lurveline Skrevet 8. april 2005 Skrevet 8. april 2005 Kan gjerne bytte "mine" 10-15 måker mot hakkespetten jeg;o) 0 Siter
Gjest sol etter regn Skrevet 8. april 2005 Skrevet 8. april 2005 Kan gjerne bytte "mine" 10-15 måker mot hakkespetten jeg;o) det sier du NÅ... 0 Siter
Gjest sol etter regn Skrevet 8. april 2005 Skrevet 8. april 2005 Lag (eller kjøp) en liten sprettert, og skyt på den med noe "egnet" (som ikke skader den hvis du klarer å treffe, siden du sikkert egentlig ikke ønsker det:-) Da kan det godt hende at den blir skremt nok til å holde seg unna. Alternativet er å kaste kinaputter etter den for å skremme den på den måten. Sistnevnte gjorde jeg mot et skjærepar som bygde rede utenfor mitt soveværelsevindu i yngre år (etter å ha blitt plaget av snattrende skjæreskrik hele sommeren før). Og det fungerte bra:-) Kaste ting - stener, pinner osv er prøvd. Rope, skrike og vifte også.. Den flyr vekk en liten periode, og så er den tilbake en time senere. Men kinaputter... Der satte du meg på en idè.. Er jo snart mai også.. Ellers blir vel alternativet rett og slett å kline på noe på antenna, og om det ikke funker, ty til værre "krutt", som regelrett henretting. 0 Siter
Gjest sol etter regn Skrevet 8. april 2005 Skrevet 8. april 2005 Ja? 2 uker med denne terroren så vil du bytte tilbake... Men jeg haater måker. Så om vi bytta, ville nok ikke samvittigheten min talt så sterkt for å skåne de irriterende vesenene.. 0 Siter
Lurveline Skrevet 8. april 2005 Skrevet 8. april 2005 2 uker med denne terroren så vil du bytte tilbake... Men jeg haater måker. Så om vi bytta, ville nok ikke samvittigheten min talt så sterkt for å skåne de irriterende vesenene.. Nå nei! Jeg vil mye heller ha én hakkespett i 2 uker enn 10-15 måker i 5!mnd. Har absolutt _null_ til overs for de kreka der jeg heller. 0 Siter
Gjest sol etter regn Skrevet 8. april 2005 Skrevet 8. april 2005 Nå nei! Jeg vil mye heller ha én hakkespett i 2 uker enn 10-15 måker i 5!mnd. Har absolutt _null_ til overs for de kreka der jeg heller. ..hva med litt rottegift i "maten" du tilfeldigvis slenger ut på tunet? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.