Gå til innhold

bli kvitt "prikker" etter kviser

Anbefalte innlegg

Gjest plagsomt!!

nå ser det ut som om kvisene endelig begynner å avta litt, men jeg har fortsatt masse røde prikker på ryggen etter der jeg har hatt kviser. det er ikke arr, og de går ikke ann å kjenne, men det er ikke så fint akkurat da. særlig synlige er de når jeg er kald. er det en behandling jeg kan ta for å bli kvitt disse? vil de gå bort av seg selv etter en stund?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/180350-bli-kvitt-prikker-etter-kviser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest æsjemeg

hei, jeg hadde også sånne i ansiktet etter kviser. meg tok det et år før de forsvant, og de er ikke 100 % borte. Du må bare være tålmodig. Finnes visst en krem hos hudpleier man kan bruke, men den kostet SVIIIN mye (8-900 kr tror jeg) så det gadd jeg ikke prøve. Er jente, så jeg bruker sminke:)

Gjest plagsomt!!

kviser på ryggen ? hvordan ble du kvitt dem...har en del øverst på ryggen noen er vonde andre bare klør ..ser helt jæ...ut snart sommer noen gode råd...?

hmmm, denne gangen tror jeg de gikk over av seg selv. har ikke gjort noe spesielt i det siste ihvertfall, annet enn å ikke bruke kvisekrem(differin) så mye. men jeg tok en roaccutan kur for 3 år siden som hjalp veldig. jeg begynte med den rundt juletider tror jeg, og den sommeren hadde jeg nesten ingen kviser lenger. men de kom tilbake i løpet av senhøsten, så påsken etterpå tok jeg en halvparen så lang kur. da ble jeg også veldig bra til sommmern, men det kom tilbake igjen etter noen mnd. så har jeg bare fortsatt å bruke differin, og det tror jg har hjulpet litt. men for et par uker siden ble det mye bedre tilsynelatende helt av seg selv. nå har jeg bare noen små kviser her og der. håper bare det holder seg sånn resten av livet nå. eller at de forsvinner helt.

noen tips jeg har hørt skal hjelpe da, har ikke prøvd dt selv, er ginseng, sink og lite karbohydrater i maten.

har tenkt å prøve sink, bare jeg finner en butikk der de har det. virker ikke som om de har det i dagligvarebutikker.

Gjest plagsomt!!

hmmm, denne gangen tror jeg de gikk over av seg selv. har ikke gjort noe spesielt i det siste ihvertfall, annet enn å ikke bruke kvisekrem(differin) så mye. men jeg tok en roaccutan kur for 3 år siden som hjalp veldig. jeg begynte med den rundt juletider tror jeg, og den sommeren hadde jeg nesten ingen kviser lenger. men de kom tilbake i løpet av senhøsten, så påsken etterpå tok jeg en halvparen så lang kur. da ble jeg også veldig bra til sommmern, men det kom tilbake igjen etter noen mnd. så har jeg bare fortsatt å bruke differin, og det tror jg har hjulpet litt. men for et par uker siden ble det mye bedre tilsynelatende helt av seg selv. nå har jeg bare noen små kviser her og der. håper bare det holder seg sånn resten av livet nå. eller at de forsvinner helt.

noen tips jeg har hørt skal hjelpe da, har ikke prøvd dt selv, er ginseng, sink og lite karbohydrater i maten.

har tenkt å prøve sink, bare jeg finner en butikk der de har det. virker ikke som om de har det i dagligvarebutikker.

skal forresten til elipseklinikken snart og finne ut om laserbehandling kan hjelp meg. men det er så innmari dyrt at hvis jeg ikke blir verre på ryggen kommer jeg ikke til å ta det. de skulle ha 2500 eller 2800 for å bare behandle ansiktet. og effekten varer bare i 3 mnd.

Annonse

Gjest plagsomt!!

Hei!

Dette er egentlig en blanding av pigmentflekker og små arr. Vanligvis forsvinner de, men er de der etter 6 mnd er det nok varig. Veldig viktig å smøre seg på de aktuelle områdene ved eksponering av sol.

hei! takk for svar! blir de verre hvis jeg soler meg da? eller vil flere av de bli permanente?

jeg trodde de kom til å synes mindre hvis jeg ble brun jeg?

hei! takk for svar! blir de verre hvis jeg soler meg da? eller vil flere av de bli permanente?

Hei!

Det blir ikke flere "prikker", men de kan bli mer tydelige fordi huden er tynnere på de områdene. Å smøre seg med høyere faktor spesielt på "prikkene", så kan det utjevnes med huden for øvrig.

Hei når det gjelder sin så kjøpte jeg de på en helsekost butikk. pluss en rense kur for kroppen skulle drikke en flaske hver dag i tre uker det hjalp litt.. kroppen har godt av det og ikke smakte det noe særlig dårlig heller.. rundt 140kr for sink tab.

Gjest plagsomt!!

Hei når det gjelder sin så kjøpte jeg de på en helsekost butikk. pluss en rense kur for kroppen skulle drikke en flaske hver dag i tre uker det hjalp litt.. kroppen har godt av det og ikke smakte det noe særlig dårlig heller.. rundt 140kr for sink tab.

hjalp det noe særlig da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...