Gå til innhold

Lekkasje fra lunge etter Bypass?

Anbefalte innlegg

Min far er 73 år og nylig Bypass-operert. Jeg mener å ha oppfattet at han har fått en lekkasje fra lungen ifm/etter operasjonen. Er dette farefullt? Eller en ikke uvanlig komplikasjon etter en slik operasjon?

Hva gjøres med den utposingen som har oppstått? Hvis kroppen "ordner" opp selv, hvor lang tid vil det normalt gå før utposningen er assimilert av kroppen igjen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/18037-lekkasje-fra-lunge-etter-bypass/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Einar Søyland, spesialist i hjertesykdom

Svar til Datter.

Det er litt uklart hva du egentlig har fått opplyst.

En vanlig komplikasjon ved åpen hjertekirurgi er at litt av lungen klapper sammen, av og til at det blir en liten lekkasje av luft, enkelte ganger en blødning. De fleste av disse tilstandene normaliseres av seg selv, d.v.s. at luft og evt. blod blir sugd opp, og en litt sammenklemt lunge utvider seg igjen (som regel godt hjulpet av fysioterapi). Noen utposning har neppe oppstått, jeg regner med at du har misforstått dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...