Spirello Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Det tar jo en evighet.. har masse sjokolade jeg skal smelte og, kan jeg smelte det rett i kjelen? Hva er forskjellen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gyda Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Har du micro kan du gjøre det der ... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 9. april 2005 Forfatter Del Skrevet 9. april 2005 Har du micro kan du gjøre det der ... Det hadde jeg ikke tenkt på! *klaske panne* Takk takk, hva skulle jeg gjort uten ekstra hjerner på DOL? ; ) Ha en fin kveld.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 9. april 2005 Forfatter Del Skrevet 9. april 2005 Har du micro kan du gjøre det der ... Det anbefalles ikke! Sjokoladen ble brent... helt svart i bunnen i bollen, en jævlig svidd lukt i hele leiligheten, og gubben ble sendt ut til å kjøpe ny sjokolade! ; ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
serendipity Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Du må IKKE smelte den i vannbad, alt annet er alt for varmt!! Med unntak av micro, man da må du ha tiningsfunksjon. ikke vanlig styrke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest røre i det litt Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Det anbefalles ikke! Sjokoladen ble brent... helt svart i bunnen i bollen, en jævlig svidd lukt i hele leiligheten, og gubben ble sendt ut til å kjøpe ny sjokolade! ; ) Neida, du må bare røre i det av og til ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 9. april 2005 Forfatter Del Skrevet 9. april 2005 Du må IKKE smelte den i vannbad, alt annet er alt for varmt!! Med unntak av micro, man da må du ha tiningsfunksjon. ikke vanlig styrke. Må IKKE smelte den i vannbad, alt annet er for varmt? Skjønner ikke hva du mener... Ble ikke smeltet i vannbad, men det ble nydelige sjokoladefondanter! MMMMMMMMM..... : ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Må IKKE smelte den i vannbad, alt annet er for varmt? Skjønner ikke hva du mener... Ble ikke smeltet i vannbad, men det ble nydelige sjokoladefondanter! MMMMMMMMM..... : ) Serendipity er ikke helt på nett for tiden så jeg tipper hun har slengt med en IKKE som ikke skal være med. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hawkwind Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Til neste gang - to muligheter: 1. Smelt i vannbad, legg da sjokoladen i -tynn- plastskål eller annet laget av svært tynt materiale som leder varme godt. Ha oppi stor bolle e.l. med nykokt vann fra vannkoker. Skift vann etter 10 minutter. 2. Hell litt vann oppi en kjele, ha oppi sjokoladen i små biter og rør rundt med gaffel eller lignende til sjokoladen er smeltet. Tas ut med slikkepott. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
serendipity Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Serendipity er ikke helt på nett for tiden så jeg tipper hun har slengt med en IKKE som ikke skal være med. ) DEN SÅ JEG !!!! *grrrrr* Men ok, Lillemus, jeg legger meg langflat, du har helt rett. Jeg er slett IKKE helt på nett for tiden ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
serendipity Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Må IKKE smelte den i vannbad, alt annet er for varmt? Skjønner ikke hva du mener... Ble ikke smeltet i vannbad, men det ble nydelige sjokoladefondanter! MMMMMMMMM..... : ) Det skulle står" Du må ikke smelte den i ANNET enn vannbad. Jeg glemte å skrrive annet.. Nå skal skal jeg slutte å gi råd på DOL på en stund før mine skrivefeil ender i katastrofer!!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 DEN SÅ JEG !!!! *grrrrr* Men ok, Lillemus, jeg legger meg langflat, du har helt rett. Jeg er slett IKKE helt på nett for tiden ;-) *Klem* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
serendipity Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 *Klem* *S* takk... ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 10. april 2005 Forfatter Del Skrevet 10. april 2005 Det skulle står" Du må ikke smelte den i ANNET enn vannbad. Jeg glemte å skrrive annet.. Nå skal skal jeg slutte å gi råd på DOL på en stund før mine skrivefeil ender i katastrofer!!!! Hehe... den er grei! Kan trøste deg med at jeg vet hvordan du har det, og at det blir bedre etterhvert.. I starten da jeg var gravid klarte jeg ikke snakke uten mange feil, jeg la nøkler i kjøleskapet, tallerken gikk i søpla i stedet for oppvaskmaskin, og undertøy i do i stedet for skittentøyskurv. : ) Er ikke SÅ svimmel nå da... Heldigvis. Glemsk ble jeg og. Tøft å være gravid ja. Hvordan går det forresten? Hvor langt er du på vei nå? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 10. april 2005 Forfatter Del Skrevet 10. april 2005 Til neste gang - to muligheter: 1. Smelt i vannbad, legg da sjokoladen i -tynn- plastskål eller annet laget av svært tynt materiale som leder varme godt. Ha oppi stor bolle e.l. med nykokt vann fra vannkoker. Skift vann etter 10 minutter. 2. Hell litt vann oppi en kjele, ha oppi sjokoladen i små biter og rør rundt med gaffel eller lignende til sjokoladen er smeltet. Tas ut med slikkepott. Takk for svar. Det ble til små biter i smør i kjelen, gikk bra det.(fant meg en annen oppskrift) Ble supergode sjokoladefondanter som resultat! ; ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gyda Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Det anbefalles ikke! Sjokoladen ble brent... helt svart i bunnen i bollen, en jævlig svidd lukt i hele leiligheten, og gubben ble sendt ut til å kjøpe ny sjokolade! ; ) Det var jo tragisk da. Sorry. Men det er jo viktig å ikke bruke full guffe - og så som det blir skrevet her - røre litt av og til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.