Gå til innhold

Barn Og Bipolar


Gjest Zahara

Anbefalte innlegg

Gjest Zahara

Noen meninger om det? er så skeptisk til å få egne barn. Arvelighet.

Kan ikke ha barn på lenge ennå. skal være så stabil som overhodet mulig først. Kanskje blir det aldri.Kan ikke utsette et barn for noe sånt. Har levd et helvete selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg tror det viktigste er at du selv er stabil før du får barn. Hadde selv en psykisk syk mor som jeg gikk og passet på da jeg var barn. Gikk på vakt hele tiden og var redd (angst) for hvilken form hun var i fra dag til dag. Et barn tar ansvaret og tar på seg skyld hvis mor eller far er lei seg. Jeg gikk ihvertfall stille i dørene så jeg ikke skulle utløse noen form for sinnsutbrudd.

Hva statistikken sier om arvelighet vet jeg ikke. Det er jo kjent at enkelte psykiske lidelser går i arv, men det er det jo også mye annet som gjør. Man må vel veie det positive mot det negative. Det viktigste er ihvertfall at en tenker, som du, at man er i så bra psykisk form at en kan ta vare på et barn både nå og i ca. 20 år framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...