Gå til innhold

Senbelastninger av tvangsbruk


firfir

Anbefalte innlegg

Psykisk helsevernloven gir adgang til å benytte tvangsinnesperring og tvangsmedisinering i behandlingsøyemed.Kan du si noe omkring omfanget av personer som utvikler senbelastninger mange år i ettertid som følge av denne tvangsbehandlingen, det være seg i form av traumatiske tanker og følelser eller annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

marlenexxx27

Hvordan mener du at man skulle klare å finne svar på det?

Dersom jeg har vært så gal at jeg har blitt f.eks. tvangsinnlagt, så har jeg ¨åpenbart store psykiske problemer. Dersom jeg i ettertid av tvangsinnleggelsen har problemer, så er det jo umulig å si om det er fordi generelt sett har psykiske problemer, eller om det er bivirkning av tvang.

Men la oss si at jeg tenkte mye på at jeg var blitt tvangsinnlagt, og syntes det var fælt. Da blir jo spørsmålet hva som hadde skjedd dersom jeg IKKE hadde blitt innlagt. Kanskje jeg i min galskap hadde skadet meg selv eller noen andre, eller følt at det ikke var noen som brydde seg nok om meg til å ta vare på meg?

Jeg skjønner ikke hvordan det skal gå an å gi svar på det du spør om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...