amber sun Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Jeg så den linken til å teste hvor en kan teste hvor mye promille en har, og når en kan kjøre etterpå. Her: http://www.cool.no/alkotest/ Hva regnes for å være over grensen, eller der en blacker ut og svimer av? Jeg tenker på det som en leser i avisa noen ganger, at den og den hadde 1,5 eller 2,0 i promillle når de har testet osv. Hvor regnes grensen for hva en tåler før det tipper over? For menn og kvinner. Dette er et generelt spørsmål, og ikke noe jeg har tenkt å teste ut altså! (Bare i tilfelle noen tenker i de baner.) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lurveline Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Holder på å lete. Du kan jo lese litt om alkohol her i mens: http://www.tidsskriftet.no/pls/lts/pa_lt.visseksjon?vp_seks_id=658312 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lurveline Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 http://www.rusdir.no/fakta_om/alkohol/alkohol_kroppen.htm Blir du klokere av dette da? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lurveline Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Som et lite sammendrag, ser det ut for at det kommer an på veldig mye hva hver enkelt individ tåler før de får blackout. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
amber sun Skrevet 10. april 2005 Forfatter Del Skrevet 10. april 2005 Som et lite sammendrag, ser det ut for at det kommer an på veldig mye hva hver enkelt individ tåler før de får blackout. Takk for svar, Lurveline. Vanskelig å finne noe konkret, egentlig da. Vel vel, det var mye å lese her ihvertfall 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
amber sun Skrevet 10. april 2005 Forfatter Del Skrevet 10. april 2005 Holder på å lete. Du kan jo lese litt om alkohol her i mens: http://www.tidsskriftet.no/pls/lts/pa_lt.visseksjon?vp_seks_id=658312 Og der fant jeg sannelig det jeg lurte på. Sitat: "Et menneske blir vanligvis bedømt som synlig (eller hørbart) beruset ved 0,5 - 1 promille, som sterkt beruset ved 1,5 - 2 promille og som «døddrukken» ved 2,5 - 3 promille. Letal dose alkohol (dødelig for 50 % av befolkningen) regnes som 4 promille. " 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Og der fant jeg sannelig det jeg lurte på. Sitat: "Et menneske blir vanligvis bedømt som synlig (eller hørbart) beruset ved 0,5 - 1 promille, som sterkt beruset ved 1,5 - 2 promille og som «døddrukken» ved 2,5 - 3 promille. Letal dose alkohol (dødelig for 50 % av befolkningen) regnes som 4 promille. " Nei det kan vel ikke stemme? Jeg skulle gjerne likt å visst kildens definisjon på dødrukken da du.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Og der fant jeg sannelig det jeg lurte på. Sitat: "Et menneske blir vanligvis bedømt som synlig (eller hørbart) beruset ved 0,5 - 1 promille, som sterkt beruset ved 1,5 - 2 promille og som «døddrukken» ved 2,5 - 3 promille. Letal dose alkohol (dødelig for 50 % av befolkningen) regnes som 4 promille. " Eller så er det den alkotesten du fant på internet som er heeelt på bærtur, for i kombinasjon med den og den kilden du fant, så skulle jeg nærmest vært død, men det er jeg ikke 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
amber sun Skrevet 10. april 2005 Forfatter Del Skrevet 10. april 2005 Eller så er det den alkotesten du fant på internet som er heeelt på bærtur, for i kombinasjon med den og den kilden du fant, så skulle jeg nærmest vært død, men det er jeg ikke Vel, MP, ifølge den testen var jeg mer full på fredag enn jeg var. Tror jeg. Så den var vel ikke helt nøyaktig, vil jeg tro. (testen altså) Forresten, er ikke en flaske vin 70cl? Eller er det jeg som er på bærtur nå? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Vel, MP, ifølge den testen var jeg mer full på fredag enn jeg var. Tror jeg. Så den var vel ikke helt nøyaktig, vil jeg tro. (testen altså) Forresten, er ikke en flaske vin 70cl? Eller er det jeg som er på bærtur nå? jo det er vel 75cl, og når jeg drikker to vinflasker (150cl) betyr det i følge den promille kalkulatoren at jeg har 4,25 i promille, og ifølge din kilde burde jeg vært død, med tanke på at jeg drikker to vinflasker på vorspiel ganske ofte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
amber sun Skrevet 10. april 2005 Forfatter Del Skrevet 10. april 2005 jo det er vel 75cl, og når jeg drikker to vinflasker (150cl) betyr det i følge den promille kalkulatoren at jeg har 4,25 i promille, og ifølge din kilde burde jeg vært død, med tanke på at jeg drikker to vinflasker på vorspiel ganske ofte. Ok, 75 cl. Da blir vel promillen litt høyere, men ikke så mye som deg. To vinflasker? Hvordan greier du det? Jeg drakk ei flaske og en halvliter på fredag, og ifølge den der kalenderen skulle jeg være på grensen til døddrukken. Jeg var ikke det, altså. Fullere enn jeg egentlig likte, men ikke så full. Så egentlig er jeg vel enig med deg i at alkolatoren på den siden nok er feil. Ja. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Ok, 75 cl. Da blir vel promillen litt høyere, men ikke så mye som deg. To vinflasker? Hvordan greier du det? Jeg drakk ei flaske og en halvliter på fredag, og ifølge den der kalenderen skulle jeg være på grensen til døddrukken. Jeg var ikke det, altså. Fullere enn jeg egentlig likte, men ikke så full. Så egentlig er jeg vel enig med deg i at alkolatoren på den siden nok er feil. Ja. To vinflasker sklir rimelig greit ned her i gården Nei den alkolatoren stemmer nok ikke helt, men greit å gå utifra den når man skal ut å kjøre ihvertfall, så kan man væe rimelig sikker på at man er trygg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.