Gå til innhold

Promilleprosent, hvor er grensen?

amber sun

Anbefalte innlegg

Jeg så den linken til å teste hvor en kan teste hvor mye promille en har, og når en kan kjøre etterpå. Her:

http://www.cool.no/alkotest/

Hva regnes for å være over grensen, eller der en blacker ut og svimer av?

Jeg tenker på det som en leser i avisa noen ganger, at den og den hadde 1,5 eller 2,0 i promillle når de har testet osv.

Hvor regnes grensen for hva en tåler før det tipper over? For menn og kvinner.

Dette er et generelt spørsmål, og ikke noe jeg har tenkt å teste ut altså! (Bare i tilfelle noen tenker i de baner.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som et lite sammendrag, ser det ut for at det kommer an på veldig mye hva hver enkelt individ tåler før de får blackout.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som et lite sammendrag, ser det ut for at det kommer an på veldig mye hva hver enkelt individ tåler før de får blackout.

Takk for svar, Lurveline.

Vanskelig å finne noe konkret, egentlig da.

Vel vel, det var mye å lese her ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på å lete.

Du kan jo lese litt om alkohol her i mens:

http://www.tidsskriftet.no/pls/lts/pa_lt.visseksjon?vp_seks_id=658312

Og der fant jeg sannelig det jeg lurte på.

Sitat: "Et menneske blir vanligvis bedømt som synlig (eller hørbart) beruset ved 0,5 - 1 promille, som sterkt beruset ved 1,5 - 2 promille og som «døddrukken» ved 2,5 - 3 promille. Letal dose alkohol (dødelig for 50 % av befolkningen) regnes som 4 promille. "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mary Poppins

Sitat: "Et menneske blir vanligvis bedømt som synlig (eller hørbart) beruset ved 0,5 - 1 promille, som sterkt beruset ved 1,5 - 2 promille og som «døddrukken» ved 2,5 - 3 promille. Letal dose alkohol (dødelig for 50 % av befolkningen) regnes som 4 promille. "

Nei det kan vel ikke stemme? Jeg skulle gjerne likt å visst kildens definisjon på dødrukken da du..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Eller så er det den alkotesten du fant på internet som er heeelt på bærtur, for i kombinasjon med den og den kilden du fant, så skulle jeg nærmest vært død, men det er jeg ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller så er det den alkotesten du fant på internet som er heeelt på bærtur, for i kombinasjon med den og den kilden du fant, så skulle jeg nærmest vært død, men det er jeg ikke :)

Vel, MP, ifølge den testen var jeg mer full på fredag enn jeg var. Tror jeg. Så den var vel ikke helt nøyaktig, vil jeg tro. (testen altså)

Forresten, er ikke en flaske vin 70cl? Eller er det jeg som er på bærtur nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Vel, MP, ifølge den testen var jeg mer full på fredag enn jeg var. Tror jeg. Så den var vel ikke helt nøyaktig, vil jeg tro. (testen altså)

Forresten, er ikke en flaske vin 70cl? Eller er det jeg som er på bærtur nå?

jo det er vel 75cl, og når jeg drikker to vinflasker (150cl) betyr det i følge den promille kalkulatoren at jeg har 4,25 i promille, og ifølge din kilde burde jeg vært død, med tanke på at jeg drikker to vinflasker på vorspiel ganske ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo det er vel 75cl, og når jeg drikker to vinflasker (150cl) betyr det i følge den promille kalkulatoren at jeg har 4,25 i promille, og ifølge din kilde burde jeg vært død, med tanke på at jeg drikker to vinflasker på vorspiel ganske ofte.

Ok, 75 cl. Da blir vel promillen litt høyere, men ikke så mye som deg. To vinflasker? Hvordan greier du det?

Jeg drakk ei flaske og en halvliter på fredag, og ifølge den der kalenderen skulle jeg være på grensen til døddrukken. Jeg var ikke det, altså. Fullere enn jeg egentlig likte, men ikke så full.

Så egentlig er jeg vel enig med deg i at alkolatoren på den siden nok er feil. Ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Ok, 75 cl. Da blir vel promillen litt høyere, men ikke så mye som deg. To vinflasker? Hvordan greier du det?

Jeg drakk ei flaske og en halvliter på fredag, og ifølge den der kalenderen skulle jeg være på grensen til døddrukken. Jeg var ikke det, altså. Fullere enn jeg egentlig likte, men ikke så full.

Så egentlig er jeg vel enig med deg i at alkolatoren på den siden nok er feil. Ja.

To vinflasker sklir rimelig greit ned her i gården :)

Nei den alkolatoren stemmer nok ikke helt, men greit å gå utifra den når man skal ut å kjøre ihvertfall, så kan man væe rimelig sikker på at man er trygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...