Gå til innhold

Bipolar 2 og medisinering


Gjest enigma36

Anbefalte innlegg

Gjest enigma36

Jeg har holdt på med medisinutprøving i lang tid, og begynner å bli lei. Det virker som vi med denne diagnosen er vanskelige å medisinere.

Jeg går på Lamictal (som er en veldig grei medisin med få bivirkninger) men har i tillegg prøvd en haug med antideppressiva som jeg seponerte pga manglende lyst, først og fremst....jeg vil ikke leve som en nonne resten av livet. Kanskje rart at kvinner har det sånn, men slik er jeg. Den biten av livet er så viktig at jeg føler livskvaliteten uten blir for dårlig. Nevrolektika medfører at jeg legger på meg ( har prøvd Seroquel og Zyprexa) Derfor ble jeg interresert i Zyban, som du skrev om.

Vet du om noen av de bivirkningene (lystprobelemer eller vektøkning) forekommer med zyban...? og eventuelt hvor mye det koster når/hvis man ikke får det på blå resept?

Takknemlig for svar:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

dette er mitt nick

I felleskatalogen står jo faktisk bipolar depresjon som kontraindikasjon til bruk av zyban. Hvorfor det egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest enigma36

I felleskatalogen står jo faktisk bipolar depresjon som kontraindikasjon til bruk av zyban. Hvorfor det egentlig?

Det vet jeg ikke...det er derfor jeg gjerne skulle hatt ett svar fra NHD her. For det ser jo ut til at det skjer mye på medisinfronten, som vi andre ikke får mulighet til å sette oss inn i:-((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble frisk da jeg økte dosen Lamictal og kombinerte med Litium. Hadde tidligere prøvd Fontex og utallige anti psykotika i tillegg til Lamictal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...