Gå til innhold

Hvordan kan jeg få stoppet dette?


Gjest jeg så sliten nå

Anbefalte innlegg

Gjest jeg så sliten nå

Jeg gikk fra mannen min for 2 år siden, fordi det tilslutt ble umulig for meg å leve under samme tak som ham og fortsatt gi ungene en anstendig oppvekst.

Han har etter all sannsynlighet en eller annen personlighetsforstyrrelse, noe som også er kommet frem i noen av hans journaler i møte med psykiatrien.

Problemet er at vi har et felles barn, og dermed slipper jeg ikke unna.

Jeg har også to særkullsbarn som lider noe helt forferdelig under dette, da han påfører de mye emosjonell smerte med sin oppførsel og jeg greier ikke å beskytte dem.

Det er ikke fysisk vold, men mye psykisk.

Det går på alt fra å fortelle barna svært sensitive ting f.eks om meg og min fortid, ting som de slett ikke bør høre.

Det går på å trenere og vanskeliggjøre oppgjøret etter skilsmissen, slik at jeg har fått store økonomiske problemer, det går på å å måtte forholde seg til rettsystemet, da han aldri vil akseptere en dom ang. samvær, før han får hovedomsorgen for vårt felles barn på 2,5 år.

Det går på å oppsøke meg i tid og utide, slik at jeg må be politiet om assistanse, med den ydmykelsen det medfører for meg og barna og ikke minst skammen.

Det går på å oppsøke barna på skoleveien, jeg har ingen mulighet for å skjerme dem fra det.

Alle får vi psykiatrisk hjelp, men vi kommer aldri videre.

Jeg har i lange perioder greid meg ganske bra psykisk og kommet meg ovenpå, men hver gang blir jeg satt tibake når han finner på nye ting å ramme oss med.

Det eneste jeg kan gjøre er å overlate minstebarnet til ham...men jeg greier det ikke.

Ellers har jeg tenkt på å flytte, men jeg vet det vil provosere ennå mer, slik at det er heller ingen løsning.

Eller finnes det andre muligheter? Hvem kan hjelpe oss?

Jeg har snakket med alle jeg kan komme på innen det offentlige tjenestetilbudet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...