Gå til innhold

Pollenfilter til vinduer etc...?

Anbefalte innlegg

Jeg mener å ha hørt at det finnes pollenfilter som kan kjøpes som metervare til å feste foran åpne vinduer etc? Stemmer dette og i så fall hvor får man kjøpt dette?

Blir det tett på rommet eller får man følelsen av å ha åpent vindu selv om man eventuelt har et slikt filter i det åpne vinduet?

Lei av å våkne med en "eksplosiv" nese og nyse fra det øyeblikket jeg åpner øynene om morgenen....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/180618-pollenfilter-til-vinduer-etc/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg plages også med allergi, og har fått innstalert et slikt pollenfilter. Det fikk jeg kjøpt på byggmakker. Min erfaring med filteret er at det ikke slipper inn mye luft, og at du ikke akkurat burde ha noe form for gardin foran det. Det er imidlertid bedre å få inn litt luft, enn ingenting, og jeg vil anbefale det

• 2 uker senere...
Gjest allergi-mamma

Hei, jeg plages også med allergi, og har fått innstalert et slikt pollenfilter. Det fikk jeg kjøpt på byggmakker. Min erfaring med filteret er at det ikke slipper inn mye luft, og at du ikke akkurat burde ha noe form for gardin foran det. Det er imidlertid bedre å få inn litt luft, enn ingenting, og jeg vil anbefale det

Hei. Jeg går ut fra at det er det "filteret man fester med borrelås rundt vinduet du mener?

Vi kjøpte slike i fjor, og vi kunne ha viduet stående oppe uten å slippe inn sjenerende mengder pollen.

Skal jeg nevne noe negativt, er det at borrelåsen rundt viduet løsnet på det ene, så denne må byttes i år.

Noen stor luftgjennomsrømming ble det heller ikke, og man så ikke ut gjennom de.

-Men hovedsaken er jo å få innn litt luft, så jeg anbefaler det også!

De selges på apotek i to størrelser.

-Dersom det finnes andre typer på markedet, vil jeg gjerne få vite det ;o)

Hei. Jeg går ut fra at det er det "filteret man fester med borrelås rundt vinduet du mener?

Vi kjøpte slike i fjor, og vi kunne ha viduet stående oppe uten å slippe inn sjenerende mengder pollen.

Skal jeg nevne noe negativt, er det at borrelåsen rundt viduet løsnet på det ene, så denne må byttes i år.

Noen stor luftgjennomsrømming ble det heller ikke, og man så ikke ut gjennom de.

-Men hovedsaken er jo å få innn litt luft, så jeg anbefaler det også!

De selges på apotek i to størrelser.

-Dersom det finnes andre typer på markedet, vil jeg gjerne få vite det ;o)

Vet ikke om det finnes andre merker, men vet at det finnes å få tak i billigere enn på apoteket, byggvareforretninger f.eks.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...