Gå til innhold

Angst?


%%()""!!! anette

Anbefalte innlegg

%%()""!!! anette

Jeg har store problemer når det gjelder angst..jeg føler at jeg blir fysisk dårlig når jeg får et anfall.Jeg har merket at anfallene blir værre når det er to uker igjen til menstrasjon så avtar de etter hvert og blir sjeldnere.Dette har pågått i 4 år men har sett en sammenheng først i det siste.Jeg gjesper oxo mye,det er ikke vanlige gjesp men hyppige og korte og får løs mage og hodepine vet ikke om gjespingen har noe til felles med angsten.Jeg sliter i hvertfall veldig med meg selv.Har fått skrevet ut et medikament som heter cipralex,vet ikke om det vil hjelpe. Håper på svarpå forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

bugge -jenta

Cipralex kan hjelpe deg, eller et annet antidepressiva( de virker også mot angst). Det kan høres ut som om du er en av dem som reagerer sterkt på hormonelle ting, og at du kanskje får deg en dett rundt eggløsningen. Jeg får det rett før menstruasjonen, og kan ha mye angst da. Det kan faktisk hjelpe å ta et lite fugleperspektiv på situasjonen, og se seg selv og sin situasjon utenfra. Jeg tenker i hvertfall at nå har jeg det ekstra pyton pga mensen, og om et par dager er jeg i hvertfall sannsynligvis et hakk bedre. Kanskje kan du alliere deg med noen som kan hjelpe deg litt gjennom denne tiden på måneden.

Men nå skjønner jeg at du har problemer med angst ellers også. Det er grusomt vondt både psykisk og fysisk. Prøv cipralex, som jeg selv går på, men hver klar over at noen mennesker får det forbigående litt verre noen dager i startfasen. Bare forbigående. Det gjelder ikke alle, men det hjelper å vite at det kan være medisinenes skyld. Blir det for ille, ta kontakt med legen din. Lykke til, og kom innom hvis du lurer på noe. Håper du har fått en opptrappingsplan fra legen din.

Vennlig hilsen bugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...