Gå til innhold

er det virkelig så mange som røyker inne nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og blandet med våt hund og gammel gubbe - så har du komplettert ditt hjem :) *lol*

Hehe..ja...det er en av grunnene til at jeg ikke vil ha hund, det også lukter noe jævlig.

Gammel gubbe lukter heller ikke godt nei.

• Svar 105
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

23

• Dorthe

14

• mrxx

9

• mariaflyfly

8

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Tror ikke det er så mange, for når vi får besøk av barn vi ikke kjenner fra tidligere så synes de nærmest det er en severdighet å oppdage at mannen min røyker innendørs...*s*

Kjenner enkelte med stort hus og gode utluftningsmuligheter som unntaksvis røyker inne etter at barna har lagt seg.

Gjest Shira12
Skrevet

Da er iallefall jeg også prippen.

Ikke røyk inne og ikke røyk i bilen!

Skrevet

Jeg kjenner faktisk veldig mange som røyker inne jeg. Ikke bare hjemme hos meg (sambo røyker), men hos mange andre.

Det nytter vel ikke å si til antirøykerne at det luftes godt, og at det er ekstra god ventilasjon hjemme.

Selv vaks jeg opp i et hjem hvor det ble røkt mye, alle mine venner gjorde også det. Jeg er helt frisk, med mindre man kan legge ryggplagene mine på røyken. Ingen astma, ingen allergier eller luftveisproblemer ennå.

Det høres ut som man er potensiell drapsmann om man røyker i nærvær av andre. Jeg vet faktisk mye værre ting man kan utsette andre for.

*dukker for angrep*

Jeg er helt sikker på at ryggplagene dine skyldes passiv røyking!

Forøvrig synes jeg man ikke skal røyke innendørs sammen med barn, men mener allikevel at foreldre uten kontroll på temperamentet sitt (de som hyler og skriker for bagateller) er adskillig mer skadelige for sine barn enn de røykende foreldrene (selvfølgelig unntatt dersom barna har spesifikke problemer som gjør at røyk er ekstra skadelig.)

Skrevet

Jeg er helt sikker på at ryggplagene dine skyldes passiv røyking!

Forøvrig synes jeg man ikke skal røyke innendørs sammen med barn, men mener allikevel at foreldre uten kontroll på temperamentet sitt (de som hyler og skriker for bagateller) er adskillig mer skadelige for sine barn enn de røykende foreldrene (selvfølgelig unntatt dersom barna har spesifikke problemer som gjør at røyk er ekstra skadelig.)

Det var da også en sammenligning! hehe - ja, det er masse overgrep som er fælt! :)

Skrevet

Det var da også en sammenligning! hehe - ja, det er masse overgrep som er fælt! :)

Klarer aldri å la være foreta den sammenligningen i disse debattene. De blir alltid så prektige...*s*

(Jeg har forøvrig aldri prøvd å røyke engang!)

Skrevet

Klarer aldri å la være foreta den sammenligningen i disse debattene. De blir alltid så prektige...*s*

(Jeg har forøvrig aldri prøvd å røyke engang!)

jeg bare ønsker at jeg (gjerne med loven i hånd) kunne si at min datter skulle bo fast hos oss, fordi hun plages av røyken hos faren, men det kan man jo ikke.....

Skrevet

jeg bare ønsker at jeg (gjerne med loven i hånd) kunne si at min datter skulle bo fast hos oss, fordi hun plages av røyken hos faren, men det kan man jo ikke.....

Det er utrolig kjipt at hun utsettes for passiv røyking når hun plages av det!

Enkelte steder er det å lukte røyk blitt så "ut" at det forårsaker erting på skolen. Vi har mye besøk av to barn, og de har egne klær som de bruker kun når de er hos oss for at de ikke skal lukte røyk i skole og barnehage.

(Og mannen min er ikke hensynsløs, men for syk til å klare å kun røyke utendørs...)

Skrevet

HÆ? har barnehagen gjort noe sånt? - da hadde jeg politianmeldt dem!

Jeg skal ta for meg styrer, men hadde tenkt å la det bli med det... Kanskje jeg bør buldre litt mer?

skorpionfisken
Skrevet

Hehe..ja...det er en av grunnene til at jeg ikke vil ha hund, det også lukter noe jævlig.

Gammel gubbe lukter heller ikke godt nei.

Hva skal du gjøre når du blir gammel?

Skrevet

Tror ikke det er så mange, for når vi får besøk av barn vi ikke kjenner fra tidligere så synes de nærmest det er en severdighet å oppdage at mannen min røyker innendørs...*s*

Kjenner enkelte med stort hus og gode utluftningsmuligheter som unntaksvis røyker inne etter at barna har lagt seg.

Severdighet he he..

Minner meg om den reklamefilmen med japanerene som toger gjennom stua til han med modem *S*

Skrevet

Hva skal du gjøre når du blir gammel?

Da skal jeg kose meg med barnebarn og blant annet mekke og kjøre motorsykkel på jordet sammen med dem:-)

skorpionfisken
Skrevet

Da skal jeg kose meg med barnebarn og blant annet mekke og kjøre motorsykkel på jordet sammen med dem:-)

Og vaske deg for å unngå gammelmannslukt?

Skrevet

Og vaske deg for å unngå gammelmannslukt?

Hehe, selvsagt, dusjer og trener jevnlig, så det må jeg jo fortsette med:-)

Gjest this is a signature
Skrevet

Helt enig. Foreldre kan ha seg ut å røyke, eller la være. Det er egosentrisk og tenkeløst å røyke inne når man har småbarn. Egentlgi burde det ikke være en problemstilling en gang. Det er en selvfølge, spør du meg.

Helt enig. Foreldre kan ha seg ut å røyke, eller la være. Det er egosentrisk og tankeløst å røyke inne når man har småbarn. Egentlig burde det ikke være en problemstilling en gang. Det er en selvfølge, spør du meg.

Skrevet

*LOL*

Jeg skal kjøre ATV med barnebarna iført Tena Lady.

Skrevet

Jeg skal ta for meg styrer, men hadde tenkt å la det bli med det... Kanskje jeg bør buldre litt mer?

Ja, da skal du BULDRE! det er faktisk påbudt å sikre unger forsvarlig. Man må som forelder til og med skrive under på at det er greit at de kan kjøre barna dine - og da tar man med seg bilsete til barnehagen.

Skrevet

Som flisa skriver, så skal man ha skrevet under på "kontrakter" i bhg ang om det er ok at personalet tar de små med på turer (buss el), om det er ok om det brukes privatbiler (men MED barnesete!) da, om det er ok at det taes bilde/film av barna i bhg etc...det måtte jeg i begge bhg og da småen byttet avdeling innenfor bhg også.

Barnehagene skal også enten ha egne bilseter til turbruk eller be foreldre om å ta med barnesete til akkurat den dagen (vår gamle hadde både egne + bad de foreldrene som kunne om barneseter til de som manglet fordi de ikke hadde nok til alle, smpen har ikke vært på tur med den nye men vil tro de skal ha noenlunde samme system da)

Uansett...ja, ta opp med styrer om du vet det er blitt brukt privatbil uten barneseter i bhg, bhg er jo ansvarlig for dette!

Skrevet

Jeg røyker, men kun ute. Kan nesten ikke huske sist jeg satt inne et sted og tok meg en røyk, men det kan jo like gjerne være fordi jeg er sløv...

Jeg kjenner absolutt ingen som røyker innendørs sammen med barn, langt mindre i bilen.

Er du sikker på at du ikke kan gjøre noe med eksen din når barnet plages av hans røyking?

Skrevet

Jeg røyker, men kun ute. Kan nesten ikke huske sist jeg satt inne et sted og tok meg en røyk, men det kan jo like gjerne være fordi jeg er sløv...

Jeg kjenner absolutt ingen som røyker innendørs sammen med barn, langt mindre i bilen.

Er du sikker på at du ikke kan gjøre noe med eksen din når barnet plages av hans røyking?

Ja, det er jeg sikker på ....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...