Gå til innhold

er det virkelig så mange som røyker inne nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, det er jeg sikker på ....

Det høres jo helt sprøtt ut!

Beklager masinga, men jeg synes det høres helt usannsynlig ut, altså. Barnevernet, hvorfor kan ikke de kobles inn? Han gjør jo sitt eget barn sykt med viten og vilje, og det er da vitterlig ikke lov i Norge????

• Svar 105
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

23

• Dorthe

14

• mrxx

9

• mariaflyfly

8

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Beklager masinga, men jeg synes det høres helt usannsynlig ut, altså. Barnevernet, hvorfor kan ikke de kobles inn? Han gjør jo sitt eget barn sykt med viten og vilje, og det er da vitterlig ikke lov i Norge????

Det er fullt lovlig å røyke inne i eget hjem.

Gjest torskefisk
Skrevet

Selvfølgelig kan ikke barnevernet kobles inn kun pga. av røyking så lenge det fortsatt ikke er forbudt å røyke. Det er lov, akkurat som det er lov til å gi barn usunn mat, la dem sykle uten hjelm, og en mengde andre direkte usunne saker og ting.

Skrevet

Men er ikke det barnet du har med eksen voksen da? Mener du har sagt at hun er 18 eller noe?

Hvis så er tilfelle blir det jo litt rart hvis mor blander seg for mye inn i det. Men du kan selvsagt ha meninger om det.

Skrevet

Da kan du jo likegodt koble barnevernet inn overfor alle de "uansvarlige" foreldre som tillater seg å få barn mens de bor midt i en forurenset bykjerne......

I Sydney (Australia) forsket de på byluften der kontra røyking (og da ikke passiv røyking som er "mindre ille").

De fant ut at du måtte røyke mer enn 20 om dagen (og ellers leve et sted med ren luft), for å få i deg like mye skadelige stoffer som en som bor og lever i sentrum av Sydney.

Så vidt jeg husker så var luften i Oslo vinterstid enda verre enn hva luften i Sydney er......

Slik sett så bør kanskje noen og en hver tenke seg litt om.....og sette ting litt i perspektiv?

Skrevet

jeg bare ønsker at jeg (gjerne med loven i hånd) kunne si at min datter skulle bo fast hos oss, fordi hun plages av røyken hos faren, men det kan man jo ikke.....

Er hun ikke voksen da? Da kan hun vel bestemme selv.

Skrevet

Selvfølgelig kan ikke barnevernet kobles inn kun pga. av røyking så lenge det fortsatt ikke er forbudt å røyke. Det er lov, akkurat som det er lov til å gi barn usunn mat, la dem sykle uten hjelm, og en mengde andre direkte usunne saker og ting.

Hm, nok av de greiene du nevner og barnevernet griper inn.

Jeg synes bare det er rart at man med viten og vilje kan gjøre barnet sitt sykt uten at noen gjør noe med det. Det er jo barnemishandling.

Skrevet

Da kan du jo likegodt koble barnevernet inn overfor alle de "uansvarlige" foreldre som tillater seg å få barn mens de bor midt i en forurenset bykjerne......

I Sydney (Australia) forsket de på byluften der kontra røyking (og da ikke passiv røyking som er "mindre ille").

De fant ut at du måtte røyke mer enn 20 om dagen (og ellers leve et sted med ren luft), for å få i deg like mye skadelige stoffer som en som bor og lever i sentrum av Sydney.

Så vidt jeg husker så var luften i Oslo vinterstid enda verre enn hva luften i Sydney er......

Slik sett så bør kanskje noen og en hver tenke seg litt om.....og sette ting litt i perspektiv?

Jo, det er jo så, men luftforurensning kan man liksom ikke gjøre så mye med, men røyking er en frivillig sak.

Skrevet

Jo, det er jo så, men luftforurensning kan man liksom ikke gjøre så mye med, men røyking er en frivillig sak.

Man kan alltids flytte ut fra forurensede byområder, så det er bare en prioriteringssak.

Barns helse, eller litt kortere vei til jobben.....

Skrevet

Joda, det kan man. Alle kan slutte å kjøre bil og bruke kollektivt og fyre kun med elektrisitet.

Skrevet

Er hun ikke voksen da? Da kan hun vel bestemme selv.

Voksen? 13 år? jeg har 3 døtre jeg :)

Skrevet

Men er ikke det barnet du har med eksen voksen da? Mener du har sagt at hun er 18 eller noe?

Hvis så er tilfelle blir det jo litt rart hvis mor blander seg for mye inn i det. Men du kan selvsagt ha meninger om det.

Hun voksen er 22 og har bodd fi egen leilighet i 3 år, mange mil fra sigarettrøyk :)

Jeg har 3 døtre, hun er 13.

Skrevet

Hm, nok av de greiene du nevner og barnevernet griper inn.

Jeg synes bare det er rart at man med viten og vilje kan gjøre barnet sitt sykt uten at noen gjør noe med det. Det er jo barnemishandling.

"Alle" gjorde jo det før :)

Skrevet

Hun voksen er 22 og har bodd fi egen leilighet i 3 år, mange mil fra sigarettrøyk :)

Jeg har 3 døtre, hun er 13.

Ok, da skjønner jeg det bedre.

Skrevet

Jeg er helt sikker på at ryggplagene dine skyldes passiv røyking!

Forøvrig synes jeg man ikke skal røyke innendørs sammen med barn, men mener allikevel at foreldre uten kontroll på temperamentet sitt (de som hyler og skriker for bagateller) er adskillig mer skadelige for sine barn enn de røykende foreldrene (selvfølgelig unntatt dersom barna har spesifikke problemer som gjør at røyk er ekstra skadelig.)

Hva faen?? Var det et spark i ræva til meg???

Skrevet

Ok, da skjønner jeg det bedre.

Har hatt småunger i 22 år jeg! :)

Skrevet

Hva faen?? Var det et spark i ræva til meg???

sikkert :o)

Skrevet

Har hatt småunger i 22 år jeg! :)

Jeg har hatt det i 26 år og har det fortsatt i noen år, det som er enda rarere er at det er med samme kona:-)

Skrevet

Jeg har hatt det i 26 år og har det fortsatt i noen år, det som er enda rarere er at det er med samme kona:-)

Hm ja - slår ikke deg jeg da - vel jo -JEG er jo også samme kona! hehe

minstejenta ble 8 nå...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...