skorpionfisken Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 i trappa. Du må ned en trapp tidlig på morran (kl 07.00). Trappa er inni et hus, og oppvarmet. Man må ha nøkkel for å komme innv der, men det er veldig mange som har nøkkel (flere hundre). Du regner med at andre har gått der før deg, og vet at andre kommer etter deg, også barn. Mannen ligger på en av avsatsene og sover, (snorker). Med litt nistemat ved siden av seg, blandt annet en pakke melk. Hva ville du gjort? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsemor Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Det samme skjedde meg en gang. Trodde han var død, men plutselig snorka han. Det var sikkel angt nedover skjegget og trappetrinnet, det stinka røyk, sprit, spy, gammel mann og innestengt. Jeg sparka forsiktig borti han og sa at han måtte gå og legge seg. Klokka var vel halv åtte, og de siste utestedene stenger vel 2 på hverdager her i byen, så litt måtte han nok ha sovet fra seg. Han mumla noe greier og gikk pent oppover trappa (holdt hardt i gelenderet da), og så fant han ikke nøkkelen sin, men jeg skulle rekke jobb, så jeg gikk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skorpionfisken Skrevet 11. april 2005 Forfatter Del Skrevet 11. april 2005 Han så ikke "sånn" ut, men man vet jo aldri. Han drakk i allefall melk før han sovna. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klara Q Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Han så ikke "sånn" ut, men man vet jo aldri. Han drakk i allefall melk før han sovna. Kanskje han har narkolepsi? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ex-bridget Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Du skriver han ikke "så sånn ut", men alikevel så jeg tror jeg ville ringt politiet. Dersom han skulle være narkoman, så er jo de ganske utilregnelige til tider, og med tanke på at det kunne komme barn osv., så vet man jo aldri. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skorpionfisken Skrevet 11. april 2005 Forfatter Del Skrevet 11. april 2005 Du skriver han ikke "så sånn ut", men alikevel så jeg tror jeg ville ringt politiet. Dersom han skulle være narkoman, så er jo de ganske utilregnelige til tider, og med tanke på at det kunne komme barn osv., så vet man jo aldri. Hadde jeg fått det spørsmålet her, ville jeg sikkert svart som deg. Jeg ville vekt ham og bedt ham gå... Jeg ville ringe noen som kunne fjerne ham... Men hva gjorde jeg da jeg plutselig sto der? Jeg sjekka at mannen var i live, hørte han snorket, lista meg forbi ham og sprang til bussen fordi jeg var sent ute. Senere hørte jeg fra barna, som gikk en time senere, at de kun så en melkepakke i trappa. Så noen har tydeligvis reagert og gjort noe. Det var bare ikke meg, selv om jeg burde. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mil1365380270 Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Tenkt at han trengte å sove, og håpet at både han og evt. beboere oppførte seg pent når han våknet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ex-bridget Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Hadde jeg fått det spørsmålet her, ville jeg sikkert svart som deg. Jeg ville vekt ham og bedt ham gå... Jeg ville ringe noen som kunne fjerne ham... Men hva gjorde jeg da jeg plutselig sto der? Jeg sjekka at mannen var i live, hørte han snorket, lista meg forbi ham og sprang til bussen fordi jeg var sent ute. Senere hørte jeg fra barna, som gikk en time senere, at de kun så en melkepakke i trappa. Så noen har tydeligvis reagert og gjort noe. Det var bare ikke meg, selv om jeg burde. Jeg opplevde nesten det samme en gang, men det var midt på natten og en tydelig uteligger. Jeg hadde kontor i 6 etg. i et bygg, og kun en utgang ut. Jeg hadde jobbet til 02 om natten og var på vei hjem. Ytterdøren var ikke av glass så jeg kunne ikke se igjennom den. Låste den opp, og på dørmatta lå denne uteliggeren. Jeg ble livredd, så jeg smalt igjen døra, og da ringte jeg politiet. De kom og fjernet ham, og kjørte meg hjem i samme slengen :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
soleil Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Folk gir altfor ofte f når de ser slikt. Jeg syns det riktige vil være å dulte borti han for å se om han levde og ikke hadde et illebefinnende. Ville spurt han om han visste at han lå i trappa og prøvd å fått han til å gå hjem eller hørt om noen kunne hentet han. Kunne jo vært at han hadde diabetes, epilepsi eller at han hadde falt i trappen.. Kunne og vært at han var dritings og ikke i stand til å ta vare på seg selv. Da er det ikke noe kult å bare la han ligge der.. Sier ikke at jeg garantert hadde gjort det, men det er det jeg syns er mest riktig å gjøre når man finner folk som ligger slik til alene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skorpionfisken Skrevet 12. april 2005 Forfatter Del Skrevet 12. april 2005 Folk gir altfor ofte f når de ser slikt. Jeg syns det riktige vil være å dulte borti han for å se om han levde og ikke hadde et illebefinnende. Ville spurt han om han visste at han lå i trappa og prøvd å fått han til å gå hjem eller hørt om noen kunne hentet han. Kunne jo vært at han hadde diabetes, epilepsi eller at han hadde falt i trappen.. Kunne og vært at han var dritings og ikke i stand til å ta vare på seg selv. Da er det ikke noe kult å bare la han ligge der.. Sier ikke at jeg garantert hadde gjort det, men det er det jeg syns er mest riktig å gjøre når man finner folk som ligger slik til alene. Han lå pent og pyntelig på avsatsen, ikke i trappa. I fosterstilling med jakken trekt godt opp rundt hodet. Snorket og sov fredelig, så ikke ut til å ha falt om der. Hadde rigga seg til og lå så behagelig man kan på betonggulv. Ved siden av seg hadde han pent lagt en pose mat, og en åpnet pakke melk med kaffesmak. Jeg hadde det råtravelt, og lista meg forbi og sprang til bussen. Tenkte etterpå at jeg kanskje burde vekt ham, eller fått noen til å fjerne ham. Men noen, enten han eller andre hadde reagert, for en time etterpå sto bare melkepakken igjen etter ham. Jeg sjekka at han så ok ut, hørte at han snorka. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.