morsan Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Så dere Marit Åsleins innslag med TV-Solfrid på Skavlan på fredag? Gjett om denne dame har skutt gullfuglen mht til å vise hele Norge hvor flink hun er til å skrive bryllupssanger med gode rim, akkurat riktig antall stavelser etc! Hun får det nok travelt nå, ja! ;-)) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skorpionfisken Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Synes du virkelig hun var flink? Synes det hele var tragisk jeg. Og så alle disse, henne inkludert, som mener Diana var så mye bedre. Dama er dau. De må da finne seg i at Charles lever videre med henne han elsker, og ikke lever på minnet av en fraskilt kone. Og su store hvor stor Solfrid er blitt... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 11. april 2005 Forfatter Del Skrevet 11. april 2005 Synes du virkelig hun var flink? Synes det hele var tragisk jeg. Og så alle disse, henne inkludert, som mener Diana var så mye bedre. Dama er dau. De må da finne seg i at Charles lever videre med henne han elsker, og ikke lever på minnet av en fraskilt kone. Og su store hvor stor Solfrid er blitt... Jeg var ironisk! ;-) Mht antall stavelser i forhold til melodien så var hun jo verre enn det en gammel tante kan klare å prestere i en bryllupssang! *he he* Er forøvrig helt enig med deg i det du sa om Diana etc. Diana var flott. Det var kjempetrist at hun døde, og jeg synes oppriktig synd på henne for det som hun måtte gjennomgå i løpet av sitt ekteskap. Men Charles var jo på mange måter et offer han også. Som tronarving kunne han ikke gifte seg med den han elsket, fordi hun ikke var jomfru. Jeg synes det er hyggelig at han nå gifter seg med hun som han har elsket i alle disse årene. Hans og Dianas sønner er på sin fars side, og da kan vel saktens vi andre være det også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
noami Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Jeg var ironisk! ;-) Mht antall stavelser i forhold til melodien så var hun jo verre enn det en gammel tante kan klare å prestere i en bryllupssang! *he he* Er forøvrig helt enig med deg i det du sa om Diana etc. Diana var flott. Det var kjempetrist at hun døde, og jeg synes oppriktig synd på henne for det som hun måtte gjennomgå i løpet av sitt ekteskap. Men Charles var jo på mange måter et offer han også. Som tronarving kunne han ikke gifte seg med den han elsket, fordi hun ikke var jomfru. Jeg synes det er hyggelig at han nå gifter seg med hun som han har elsket i alle disse årene. Hans og Dianas sønner er på sin fars side, og da kan vel saktens vi andre være det også. "Men Charles var jo på mange måter et offer han også. Som tronarving kunne han ikke gifte seg med den han elsket, fordi hun ikke var jomfru. " Var det derfor han ikke kunne gifte seg med camilla in the first place? (var hun gift allerede da eller?) For syntes det var veldig merkelig at han allerede før han giftet seg med Diana var innvolvert med Camilla uten at de kunne gifte seg da..det hadde jo vært det beste hadde det ikke.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 11. april 2005 Forfatter Del Skrevet 11. april 2005 "Men Charles var jo på mange måter et offer han også. Som tronarving kunne han ikke gifte seg med den han elsket, fordi hun ikke var jomfru. " Var det derfor han ikke kunne gifte seg med camilla in the first place? (var hun gift allerede da eller?) For syntes det var veldig merkelig at han allerede før han giftet seg med Diana var innvolvert med Camilla uten at de kunne gifte seg da..det hadde jo vært det beste hadde det ikke.... Visstnok så var det det. Kanksje eventuelt en blanind av at hiun ikke var jomfru og det at hun ikke var "fin" nok. Og så giftet hun seg med en annen istedet. Det var voldsomt fokus på dette at Diana var jomfru husker jeg. Noen hadde hevdet at hun og Charles hadde hatt stevnemøte i en togvogn som sto parkert ved et sidespor, men en lege dementerte dette, og kunne forsikre alle om at Diana var jomfru. Jeg husker også at det ble gjengitt et bilde av en ung Diana som står sammen med et dyr (hest?) som gir henne en kjempesleik på kinnet. Billedteksten var noe ala "At det ikke er en ukysste brud Charles gifter seg med, kan dette bildet bevise!" *pjuuk* Da Andrew noen år etterpå giftet seg med Ferige, ble det sagt at for akkurat han godtok man at bruden ikke var jomfru, for han var tross alt ikke tronarving... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skorpionfisken Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 "Men Charles var jo på mange måter et offer han også. Som tronarving kunne han ikke gifte seg med den han elsket, fordi hun ikke var jomfru. " Var det derfor han ikke kunne gifte seg med camilla in the first place? (var hun gift allerede da eller?) For syntes det var veldig merkelig at han allerede før han giftet seg med Diana var innvolvert med Camilla uten at de kunne gifte seg da..det hadde jo vært det beste hadde det ikke.... De fikk ikke lov av Dronning Elizabeth, for hun var ikke adelig nok. Fint skulle det være. Lady Diana var adelig, som datter av Jarlen av Spencer. De reglene har ødelagt for mange kongelige tidligere. Kongen som giftet seg med den fraskilte Wallis Simpson av kjærlighet måtte jo abdisere fra tronen og finne seg et annet land å bo i. Vår egen konge kjempet i mange år før han fikk gifte seg med Sonja. Kong Olav ga seg da han fikk beskjed om at det ble Sonja eller ingen. Selv kunne ikke gammelkongen gifte seg på nytt. Nå er jeg ute på ryktebørsen, men har hørt at han hadde en fast diskret elskerinne. Jeg har hørt navnet også, men vil ikke oute noen. Leve Ari og Mette-Marit! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
noami Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Visstnok så var det det. Kanksje eventuelt en blanind av at hiun ikke var jomfru og det at hun ikke var "fin" nok. Og så giftet hun seg med en annen istedet. Det var voldsomt fokus på dette at Diana var jomfru husker jeg. Noen hadde hevdet at hun og Charles hadde hatt stevnemøte i en togvogn som sto parkert ved et sidespor, men en lege dementerte dette, og kunne forsikre alle om at Diana var jomfru. Jeg husker også at det ble gjengitt et bilde av en ung Diana som står sammen med et dyr (hest?) som gir henne en kjempesleik på kinnet. Billedteksten var noe ala "At det ikke er en ukysste brud Charles gifter seg med, kan dette bildet bevise!" *pjuuk* Da Andrew noen år etterpå giftet seg med Ferige, ble det sagt at for akkurat han godtok man at bruden ikke var jomfru, for han var tross alt ikke tronarving... Oh...tragisk Jaja 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 11. april 2005 Forfatter Del Skrevet 11. april 2005 De fikk ikke lov av Dronning Elizabeth, for hun var ikke adelig nok. Fint skulle det være. Lady Diana var adelig, som datter av Jarlen av Spencer. De reglene har ødelagt for mange kongelige tidligere. Kongen som giftet seg med den fraskilte Wallis Simpson av kjærlighet måtte jo abdisere fra tronen og finne seg et annet land å bo i. Vår egen konge kjempet i mange år før han fikk gifte seg med Sonja. Kong Olav ga seg da han fikk beskjed om at det ble Sonja eller ingen. Selv kunne ikke gammelkongen gifte seg på nytt. Nå er jeg ute på ryktebørsen, men har hørt at han hadde en fast diskret elskerinne. Jeg har hørt navnet også, men vil ikke oute noen. Leve Ari og Mette-Marit! Jeg har også hørt rykter om gamlekongen! :-) Det var hun med kjolebutikken, var det ikke? *S* Den beste ektefellen for en monark er en som vil være en god støtte for han/henne i den spesielle gjerningen de er satt til. Og uansett hvor godt "opplært" en som er født adelig er, så hjelper ikke det hvis man ikke også har kjærlighet! Det finnes ikke noe annet svar enn at man gifter seg med den man helst vil ha. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 "Men Charles var jo på mange måter et offer han også. Som tronarving kunne han ikke gifte seg med den han elsket, fordi hun ikke var jomfru. " Var det derfor han ikke kunne gifte seg med camilla in the first place? (var hun gift allerede da eller?) For syntes det var veldig merkelig at han allerede før han giftet seg med Diana var innvolvert med Camilla uten at de kunne gifte seg da..det hadde jo vært det beste hadde det ikke.... http://www.dagbladet.no/magasinet/2002/08/29/347332.html Artikkelen er fra ifjor, altså. Mange tragedier hadde vært unngått dersom de kongelige ikke måtte forsøke å leve opp til myter om at de ikke er vanlige mennesker. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prozak Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 De fikk ikke lov av Dronning Elizabeth, for hun var ikke adelig nok. Fint skulle det være. Lady Diana var adelig, som datter av Jarlen av Spencer. De reglene har ødelagt for mange kongelige tidligere. Kongen som giftet seg med den fraskilte Wallis Simpson av kjærlighet måtte jo abdisere fra tronen og finne seg et annet land å bo i. Vår egen konge kjempet i mange år før han fikk gifte seg med Sonja. Kong Olav ga seg da han fikk beskjed om at det ble Sonja eller ingen. Selv kunne ikke gammelkongen gifte seg på nytt. Nå er jeg ute på ryktebørsen, men har hørt at han hadde en fast diskret elskerinne. Jeg har hørt navnet også, men vil ikke oute noen. Leve Ari og Mette-Marit! " men vil ikke oute noen." Det blir i såfall ikke "outing", men kun videreføring og gjenoppliving av gamle rykter. "....................................." 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
collins Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Dama er jo et psykiatrisk tilfelle. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flisa Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Jeg var ironisk! ;-) Mht antall stavelser i forhold til melodien så var hun jo verre enn det en gammel tante kan klare å prestere i en bryllupssang! *he he* Er forøvrig helt enig med deg i det du sa om Diana etc. Diana var flott. Det var kjempetrist at hun døde, og jeg synes oppriktig synd på henne for det som hun måtte gjennomgå i løpet av sitt ekteskap. Men Charles var jo på mange måter et offer han også. Som tronarving kunne han ikke gifte seg med den han elsket, fordi hun ikke var jomfru. Jeg synes det er hyggelig at han nå gifter seg med hun som han har elsket i alle disse årene. Hans og Dianas sønner er på sin fars side, og da kan vel saktens vi andre være det også. Han var jo ikke akkurat noen enkemann helelr - de var jo skilt før Diana døde. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 12. april 2005 Forfatter Del Skrevet 12. april 2005 Han var jo ikke akkurat noen enkemann helelr - de var jo skilt før Diana døde. SA Solfrid at han var enkemann??? Nesten katolsk tilnærming, det da! ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.