Gå til innhold

Nedtrapping av lav dose Efexor/NHD


Gjest opprådd nå

Anbefalte innlegg

Gjest opprådd nå

Jeg har gått på Efexor depot 75mg pr dag i ett år, og nå skal jeg trappe ned.

Så jeg troppet opp på det lokale apoteket med resept på 37,5 mg vanlig Efexor, og fikk beskjed om at den er gått ut !

Etter hektisk ringeaktivitet til omkringliggende apotek, klarte de å oppdrive én 28 tabletters pakning.

Hvordan er det meningen at man skal klare å trappe ned når den minste styrken er 75 mg ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det finnes fortsatt tabletter (ikke depot) på 37,5mg, men bare i pakninger på 28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke lenger opprådd

Det finnes fortsatt tabletter (ikke depot) på 37,5mg, men bare i pakninger på 28.

Det lokale apoteket sa de hadde gått ut.

Men nå har jeg hentet et annet sted, og de ventet mer i løpet av uken, så nedtrappingen er sikret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bitis Gabonica

Det lokale apoteket sa de hadde gått ut.

Men nå har jeg hentet et annet sted, og de ventet mer i løpet av uken, så nedtrappingen er sikret.

Et generelt råd når man trenger medisiner som ikke er så mye i salg er å renge apoteket et par dager i forveien, og be de bestille til du skal hente det.

Som regel er det en fordel å gå på et av de litt større apotekene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...