Gå til innhold

Hvor mye koster det å bestille flyttebil?

Gjest flytter kanskje til Volda

Anbefalte innlegg

skal kanskje studere i Volda til høsten. Jeg lurer litt på hvordan jeg skal få med meg alt jeg har. Har ikke kontakt med foreldrene mine, dessuten tror jeg ikke at de ville ha kjørt helt fra Tønnsberg til Volda for min skyld heller. Er litt for sjenert til å spørre andre jeg kjenner om en slik tjeneste siden det er så langt å kjøre.

hva ville dere anbefalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hjertebarnet

Det avhenger helt av antall kubikk som skal flyttes, antall menn du trenger til å bære, hvor langt de skal kjøre, samt hvor mange etasjer lasset skal ned/opp.

I tillegg varierer prisen ganske mye fra firma til firma!

Det beste du kan gjøre, er å ta for deg Gule Sider og ringe rundt til en 6-8 stykker og spørre om prisen. Husk å måle omtrent hvor mange kubikkmeter flyttelasset er (inkl alle møbler, hvitevarer, kasser osv).

Lykke til med flyttingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kostet 49 000 kr når jeg flyttet, rundt hjørnet.

å herregud!!!

*gisper*

Da tror jeg at jeg lar alt som ikke kan pakkes ned i sekker og kofferter bli igjen på hjemstedet. Så får jeg heller leie det jeg trenger der oppe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å herregud!!!

*gisper*

Da tror jeg at jeg lar alt som ikke kan pakkes ned i sekker og kofferter bli igjen på hjemstedet. Så får jeg heller leie det jeg trenger der oppe

Ring rundt og hør du, slik hjertebarnet foreslår.

Tror sjelden det blir SÅ dyrt som Dorthe skisserer.

Se også flyttebyråenes nettsider, kan hende de har ca-priser der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest M.Angelica

Ring rundt og hør du, slik hjertebarnet foreslår.

Tror sjelden det blir SÅ dyrt som Dorthe skisserer.

Se også flyttebyråenes nettsider, kan hende de har ca-priser der.

Det er faktisk jævlig dyrt med flyttebil!

Et alternativ kan være å frakte det med lastebåt. Spørs jo hvor du bor selvsagt. De bringer det vartfal på døra.

Eller du får flytte til møblert hybel eller studentbolig.

Studnetbolig er jo veldig sosialt, og man blir fort kjent med andre (som oftest) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest raleigh

Kanskje du også kan sjekke opp i hva det koster å leie bil, ev også tilhenger? Ta med minst mulig og ta heller med deg mer når du skal hjem fra ferie ol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du også kan sjekke opp i hva det koster å leie bil, ev også tilhenger? Ta med minst mulig og ta heller med deg mer når du skal hjem fra ferie ol.

jeg har ikke serfikat så jeg kan ikke leie bil. Vet ikke uannsett om jeg hadde klart å kjøre en så lang strekning alene heller.

Hvor mye kan man ha med seg på fly/tog?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke serfikat så jeg kan ikke leie bil. Vet ikke uannsett om jeg hadde klart å kjøre en så lang strekning alene heller.

Vet ikke, men en ting er hva du kan ha med deg, en annen hva du kan sende som fraktgods, med NSB, eller et annet transportfirma.

Men - igjen sjekk priser, det er ENORME prisforskjeller ute og går. Se denne testen:

http://forbrukerportalen.no/Tester/1023951954.76/1024054709.75

(den er fra 2002, men det gir et bilde av hva du kan vente deg, og også noen ideer på hvilke byråer du bør prøve å ringe først)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skulle vært i familie med oss du :) Vi kjørte akkurat et flyttelass fra bergen til Moss - for Diesel og mat...

Kan du ikke spørre noen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mil1365380270

Tror det billigste er å leie en varebil på Rent a wreck, og spørre to kompiser om de har lyst til å ta en kjøretur til Volda en helg. Så tar dere med bra musikk, og har det artig på turen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest inte nu

Jeg kan kjøre for deg. Gratis, men jeg har ikke bil.

Skriv om det virker interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...