Gå til innhold

NHD/andre :Bør personlighetspf diagnoser stilles i depressive faser?


Gjest AstraZeneca

Anbefalte innlegg

Gjest AstraZeneca

jeg har slitt med depresjoner lenge. Min behandler har gitt meg diagnosen unnvikende pf. Den er greit nok den, spesielt når jeg er deppa, for da trekker jeg meg unna alle mennesker. Tror at ingen liker meg og tenker stygt om meg. og jeg tåler ikke kritikk eller at noen fleiper med meg i det hele tatt. Og dette forteller jeg jo behandleren min.

Men i periodene jeg ikke er deprimert så føler jeg det ikke på samme måte. Jeg er riktignok ikke en person som er veldig utadvendt, men jeg har ingen problemer(eller betraktelig mindre) med å hilse på folk, ringe til ulike personer eller motta kritikk fra personer.

Nå skal det jo sies at jeg ikke har all verdens nettverk heller fordi jeg ikke har klart å oppretteholde vennskap pga depresjonen min. Det er ikke lett å holde på venner når man svinger så mye i humøret.

Nå lurer jeg på hvor riktig denne diagnosen er i forhold til depresjonen min. Kan det være depresjonen min som gir symptomene på unnvikende pf.? Det er ikke slik at jeg er diagnose-motstander, men jeg bare lurer på om diagnosen min er helt riktig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...