Gå til innhold

Øyekatarr

Gjest ekkeltæsj

Anbefalte innlegg

Gjest ekkeltæsj

Jeg jobber i bhg og våknet i dag med gjenklistret øye. Har vært hos legen i dag og fått medisin så jeg er ikke smittefarlig.Men dette er hyperekkelt og jeg ser ikke ut. Knall rød på øyet og det væsker og renner og gjør vondt når jeg er ute.

Er det pinglete å være hjemme fra jobb i morgen pga dette? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tenk positivt

Hei.

Barnebarnet mitt fikk ikke være i barnehagen på 2-3 dager pga av det samme. De sa det var smittsomt.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Barnebarnet mitt fikk ikke være i barnehagen på 2-3 dager pga av det samme. De sa det var smittsomt.

mvh

Man kan gå i barnehagen dagen etter påbegynt behandling, da er det ikke smittsomt lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vår barnehage har jeg ikke opplevd at noen voksne har vært hjemme fra barnehagen pga øyebetennelse, men slik du beskriver det høres det jo ikke noe godt ut, du har nok fått en kraftig katarr. Ikke tenk på hva som er pinglete, det er bare du som kan kjenne etter hvordan det føles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan gå i barnehagen dagen etter påbegynt behandling, da er det ikke smittsomt lengre.

det gjelder for barn hos oss, vi voksne stikker bare innom legen å får dråper, så er vi tilbake igjen, ellers hadde vi blitt uglesett av styrer om vi holdt oss hjemme:) Vi voksne er nok ikke like smittefarlig som barn, fordi vi er mer bevisst, putter ikke fingre i øyne og er renslig med håndvask

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, du burde faktisk være hjemme, siden det er veldig smittsomt.

Vi voksne piller jo ikke i munn og øyne på barna og er selvsagt ekstra nøye med hygienen hvis vi har øyekatarr.

Det er ikke smittefarlig etter at behandling er påbegynt.

Nei, som sagt; gå på jobb! Selv om øyet er gjenklistret om morgenen, vil det føles mye bedre bare etter få timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...